Hejsa,
Jeg har en bonusdreng på 9 år, som jeg er lidt bekymret for måske kan have et tics eller tvangspræget problem, idet det begynder at virke lidt tvangsagtigt.
Han klør sin næse konstant. Altså han sådan ligesom kører hånden ind under næsen. Han har gjort det længe, måske et år +, men jeg synes det bliver værre og værre, til et punkt hvor det faktisk begynder at blive irriterende at se på - stakkels barn.
Han siger selv det klør, men han er undersøgt og man har ikke kunne finde en grund til det skulle klø. På et tidspunkt i weekenden var det så slemt at far prøvede at bede ham om lige at lade være, og han blev nødt til at flette sine fingre og sad og var helt desperat, indtil vi sagde "pyt" og så kløede han længe, altså som om han lige skulle klø svarende til den tid han var blevet forhindret i det.
Som sagt spekulerer jeg på, om det kan være noget tics eller tvangspræget handling. Nogen der har erfaringer evt fra egne børn? Jeg arbejder godt nok selv i børne og ungdomspsykiatrien, men ikke lige med den slags problemstilling, så jeg kan ikke trække på egen viden og erfaring.
Hov skulle ikke have været anonym, det er anonymor der har skrevet dette.
Anmeld
Citér