Kør selv ferie med børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.756 visninger
7 svar
1 synes godt om
20. januar 2019

Moooooooartilto:)

Profilbillede for Moooooooartilto:)
Mor til to rigtig dejlige børn <3

Hej alle  

min mand, vores to børn på 7 og 10 til den tid og jeg skal en tur til Italien her til sommer. Normalt tager vi flyvet når vi skal afsted, men i år har vi valgt at prøve kør selv ferie   

Har i nogle gode råd til at kører så langt med børn?

Vi har tænkt os at kører kl 6 om morgen, og så lige køre den time det tager ned til færgen, og aå spise morgenmad der. 

Men hvordan med børnene? Har i ideer til hvordan vi kan underholde dem på turen, udover at de selvfølgelig får deres ipad med  og så overvejede jeg at købe sådan en “æske” med rum i, så der kan være lidt lækkert i. Men jeg tænker også om det ikke bare noget som ender med at fylde?  

vi har tænkt os at overnatte et sted, så vi voksne også kan få sovet lidt.. så vi ikke ender med at være trætte og børnene friske når vi ankommer ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2019

lineog4

Moooooooartilto:) skriver:

Hej alle  

min mand, vores to børn på 7 og 10 til den tid og jeg skal en tur til Italien her til sommer. Normalt tager vi flyvet når vi skal afsted, men i år har vi valgt at prøve kør selv ferie   

Vi har tænkt os at kører kl 6 om morgen, og så lige køre den time det tager ned til færgen, og aå spise morgenmad der. 

Men hvordan med børnene? Har i ideer til hvordan vi kan underholde dem på turen, udover at de selvfølgelig får deres ipad med  og så overvejede jeg at købe sådan en “æske” med rum i, så der kan være lidt lækkert i. Men jeg tænker også om det ikke bare noget som ender med at fylde?  

vi har tænkt os at overnatte et sted, så vi voksne også kan få sovet lidt.. så vi ikke ender med at være trætte og børnene friske når vi ankommer ��

Vi kører stort set hvert år ned til Italien- vil sige turen er blevet noget lettere efter vi har fået dvd afspillere så de kan se film sammen (vi har ikke IPad med - de har heller ikke en hver, så det ville ikke hjælpe). Derudover har drengene deres Nintendo med og den store sin telefon. 

Vi kører om morgenen, men kommer aldrig så tidligt afsted som vi ville, så ofte bliver det formiddag. Tidligere startede vi om aftenen og så sov børnene på vejen og vågnede i Italien, men det er for hårdt og nu har vi dvderne og de elsker turen. Vi har som sådan ikke særlig meget med til at forsøde turen, de får liv at købe lidt på færgen - og så er traditionen, at vi altid stopper på McD (det er en af de få gange om året så et stort hit, og der er legeplads så de kan bevæge sig lidt). Vi tager gerne turen i et træk, for at få mest Italien. De sidste par gange er første stop Ravenna, hvor vi har to dage og skal i Mirabilandia. Derefter har vi enten et stop for Vieste eller vi tager direkte til. På vejen hjem har vi stop hos familie og venner i Vicenza og tager den i et træk hjem der fra.

God tur - jeg har lært at elske det 

Anmeld Citér

20. januar 2019

Loa

7 og 10 årig ville jeg slet ikke være bekymret om. De er så store at de sagtens kan underholdes. Helt sikkert iPads og guf med, så burde det være nemt.  

Vi er lige kommet hjem fra køretur til Østrig med en 2,5 årig og en 8 årig. iPads, et par af ynglingsfigurerne til leg og snacks, så var det no problems.

Anmeld Citér

20. januar 2019

AnoMor

Moooooooartilto:) skriver:

Hej alle  

Vi var på kør selv ferie til Gardasøen i ‘98. Alt før der var noget der hed iPads og smartphones. 

Vi var 5 og 12 år. Vi havde blade og musik også snakkede vi bare. Vi lavede stop i Tyskland med overnatning på vej ned. Hvor hjem der kørte vi i en strækning og sov meget af vejen 

Anmeld Citér

20. januar 2019

StjerneFrø

Da jeg var barn kørte vi ofte på ferie - både til Italien, Frankring og Spanien. Jeg tænker at de er så store, at turen kommer til at gå let og smertefrit. Tablet og Nintendo er guld værd ���� Vi har ofte gjort stop undervejs, blandt andet i Europa-park som var et kæmpe hit!

Jeg ville også forberede dem på turen og lade dem være med så meget som muligt. Find ud af, hvad børnene kunne tænke sig at spise undervejs og lav det sammen - fx pølsehorn, pizzasnegle eller køb pizza og gem til dagen efter. I kan også lave små hindbærsnitter og tage med. Børnene vil glæde sig helt vildt til at spise det medbragte mad. I kan også tage dem med ud og blande deres eget slik - det ville sikkert også være et hit. 

God tur ��

Anmeld Citér

21. januar 2019

Moooooooartilto:)

Profilbillede for Moooooooartilto:)
Mor til to rigtig dejlige børn <3

Tak for svar alle samme  

vi er idag. Faldet over nogle nakkestøtter og sådan nogen “borde” de kan sidde med i bilen, så de kan tegne eller spille kort �� 

jeg har taget alle jeres svar til mig. Jeg ved godt mine børn er store, men det er stadigvæk en lang tur og kører

Vi snakker om det hverdag. For at forbedrede dem på det bliver en lang tur, den yngste sagde, vi kan da bare kører jorden rundt, men så vil jeg da have slik med ���� så de er heldigvis med i det hele  

Anmeld Citér

21. januar 2019

Fitmommyherning

Vi kører altid ved en 19-20 tiden fra grænsen og har så dvd med til når de vågner om morgen.

jeg ville bare køre igennem når det soves og så hive ud og tisse når der holdes pauser, som regel falder de i søvn igen

Anmeld Citér

21. januar 2019

Oddi

Profilbillede for Oddi

Vi er altid kørt på ferie da jeg var barn. Tror min bror har været 6 måneder ( jeg er 5 år ældre) første gang vi var afsted og så ellers hvert år. 

For os har det altid fungeret at køre sådan kl 16-17 stykker. Så kørte vi mod færgen og fik lov at købe lidt slik der og lige på den anden side af Tyskland spiste vi medbragte madpakker ( som regel med pølsehorn/pizzasnegle vi havde lavet sammen) og blev bagefter gjort klar i nattøj og tandbørstning. Og så er vi børn ellers faldet i søvn når vi havde lyst hen på aften. 

Min far tog sig altid en lur indtil vi nåede Tyskland og derfra overtog han. Han kørte så hele natten mens vi andre sov. Ved en 7-8 tiden er vi som regel holdt inde og har fået morgenmad, børstet tænder og sådan. Og så engang hen over middag har vi været der. Vi kørte altid til Italien når Gardasøen. Den model fungerede for vores familie og mine forældre ville altid hellere tage det i et stræk men vi børn har også været nemme da vi passede os selv på bagsædet og min bror altid bare sov. 

Puder, dyner, blade, musik, bøger var uundværligt for os - det var jo før ipad og dvd tiden så tænker nok det skal gå 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.