Hvor søger man en ægdonor henne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.768 visninger
14 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. januar 2019

Anonym trådstarter

Hej Alle 

min kæreste og jeg har forsøgt at få en baby i 4 år nu. Undervejs har jeg mistet begge mine æggeledere, så vi er desværre afhængige af IVF. Vi har været igennem flere forsøg med oplægninger men desværre går processen lidt k stå med mine æg. 

Så nu går vi videre til ægdonation efter fertilitetsklinikkens opfordring - en beslutning vi har det godt med! Men nu har vi været på venteliste siden marts sidste år, på trods af vi fik af vide at en cirka ventetid lagde på 6 måneder  

så nu vil jeg gerne søge en donor selv! (Familie og veninder er udelukket!) men hvor filan gør man det henne? Jeg har søgt nettet tyndt og sødt på facebook også men uden held. 

Kan nogen mon hjælpe?? Jeg synes bare at have hørt der skulle være nogen forummer til det 

Mange hilsner 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2019

Anonym

Anonym skriver:

Hej Alle 

min kæreste og jeg har forsøgt at få en baby i 4 år nu. Undervejs har jeg mistet begge mine æggeledere, så vi er desværre afhængige af IVF. Vi har været igennem flere forsøg med oplægninger men desværre går processen lidt k stå med mine æg. 

Så nu går vi videre til ægdonation efter fertilitetsklinikkens opfordring - en beslutning vi har det godt med! Men nu har vi været på venteliste siden marts sidste år, på trods af vi fik af vide at en cirka ventetid lagde på 6 måneder  

så nu vil jeg gerne søge en donor selv! (Familie og veninder er udelukket!) men hvor filan gør man det henne? Jeg har søgt nettet tyndt og sødt på facebook også men uden held. 

Kan nogen mon hjælpe?? Jeg synes bare at have hørt der skulle være nogen forummer til det 

Mange hilsner 

Vi har modtaget donoræg gennem det offentlige. Vi ventede et år. 

Jeg har før hørt om grupper, hvor nogle tilbyder sin hjælp. Men jeg kender dem dog ikke, da det ikke var noget vi ville. 

Jeg vil da tro, at i inden længe får tilbudt... hvor er i tilknyttet? 

Anmeld Citér

19. januar 2019

Anonym trådstarter

Vi bor i Nordjylland og er tilknyttet Aalborg fertilitetsklinik - den offentlige ..

Anmeld Citér

20. januar 2019

Anonym

Anonym skriver:

Vi bor i Nordjylland og er tilknyttet Aalborg fertilitetsklinik - den offentlige ..

Det er vi også 

Anmeld Citér

20. januar 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det er vi også 

Må jeg spørge hvor længe i har ventet på æg?  

Anmeld Citér

20. januar 2019

Babilooo

Hvis I har råd så er der en måneds ventetid i Grækenland og Rusland. 

Eller kræv at vide hvilket nummer Ai er nu på ventelisten 

Anmeld Citér

20. januar 2019

Anonym

Anonym skriver:

Må jeg spørge hvor længe i har ventet på æg?  

Vi ventede et år og fik en donor her i januar. Æggene er frosset ned nu  

Anmeld Citér

20. januar 2019

Anonym trådstarter

Tjullehej: kan man kræve at få det af vide? Nu når det jo skal passe med udseende og diverse ting havde jeg en Forestilling om de nok ikke vidste det selv på klinikken

men det kunne da godt være vi skulle overvejer udlandet så .. det er bare så hårdt når vi er afhængige af IVF for at opnå graviditet, da jeg har mistet mine æggeledere  

Anmeld Citér

21. januar 2019

Babilooo

Tjullehej: kan man kræve at få det af vide? Nu når det jo skal passe med udseende og diverse ting havde jeg en Forestilling om de nok ikke vidste det selv på klinikken

men det kunne da godt være vi skulle overvejer udlandet så .. det er bare så hårdt når vi er afhængige af IVF for at opnå graviditet, da jeg har mistet mine æggeledere  

Det er ikke specielt besværligt. Hvis det er donoræg så tager I sammen ned .. eller blot din mand og afgiver sæd. Så har de en donor som de lægger sæden sammen med. Ud af dette bliver der ofte blastocyster til frys. Så kan du tage ned og få lagt op og tage hjem samme dag. 

Det er så let med donoræg.. oplægning svarer til en gynækologisk undersøgelse. Man få jo ikke taget æg ud. 

Tror da for øvrigt sagtens at du kan spørge til ventelisten. Da jeg fik æg var det bare en venteliste.. de tog ikke hensyn til udseende. Det er klart hvis man har mange krav kan de tage evigheder for der er få der donerer.

jeg fik æg efter et halvt år på venteliste i dk med vores første

Anmeld Citér

21. januar 2019

Anonym trådstarter

Tjullehej skriver:

Det er ikke specielt besværligt. Hvis det er donoræg så tager I sammen ned .. eller blot din mand og afgiver sæd. Så har de en donor som de lægger sæden sammen med. Ud af dette bliver der ofte blastocyster til frys. Så kan du tage ned og få lagt op og tage hjem samme dag. 

Det er så let med donoræg.. oplægning svarer til en gynækologisk undersøgelse. Man få jo ikke taget æg ud. 

Tror da for øvrigt sagtens at du kan spørge til ventelisten. Da jeg fik æg var det bare en venteliste.. de tog ikke hensyn til udseende. Det er klart hvis man har mange krav kan de tage evigheder for der er få der donerer.

jeg fik æg efter et halvt år på venteliste i dk med vores første

Jeg kender godt processen, jeg har været gennem flere ægoplægninger  

På min klinik matcher de med højde, hårfarve og øjenfarve så de ved nok ikke engang selv hvor langt tid der kan være endnu 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.