Ønske sig et bestemt køn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

776 visninger
7 svar
12 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. januar 2019

Anonym trådstarter

Kære mødre, og måske fædre.. 

Projekt baby nr.4, som også er den aller sidste er lige om hjørnet. 

Vi har 3 sønner i forvejen, og vi ønsker os brændende en lille datter. 

Men, jeg frygter at blive skuffet. Bare tanken om en dreng mere gør mig skuffet. Jeg ønsker selvfølgelig inderst inde bare at barnet er sundt og raskt men alligevel trækker det i mig. Hvad pokker er der galt med mig 

Jeg vil forsøge de alle de skøre husråd såsom at have sex 4-5 dage før ægløsning, da jeg har ladet mig fortælle at pige sædceller lever langtid, men er langsomme. 

Mit barn nr. 1 og 2 er lavet imens jeg tog ægløsnings test, så vi har altid haft sex på dagen. 

Nogle gode råd til at opnå en lille datter drømmen. Føler mig lidt presset da jeg ved at det her bliver absolut den sidste. 

Har ikke brug for at blive dømt på nogen måde, har det faktisk pænt skamfuldt over at have følelsen 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2019

fehår

Jeg vil ikke dømme eller noget, for jeg synes, det er helt legitimt at drømme om et bestemt køn. Men det er bare sådan, at det nu engang er uden for din kontrol. Når du allerede nu kan mærke negative følelser som pres og en frygt for at blive skuffet over det "forkerte" køn, ville det så ikke være bedre at arbejde med de følelser? Ellers bliver det da ikke særligt sjovt hverken at lave baby eller være gravid.

Anmeld Citér

18. januar 2019

Venica

Jeg tror at MANGE inderst inde ønsker sig et bestemt køn, ofte bevidst eller ubevidst. De fleste svarer at de er ligeglad med kønnet, bare det er et sundt og rask barn. Men jeg tror mange opdager til en kønsscanning at de i virkeligheden ønskede det ene eller andet køn. 

Så kan man selvfølgelig også komme ind på hele den snak om utaknemmelighed, og hvad med dem der ikke kan få børn osv. Men det gider jeg egentlig ikke. 

Kender ingen husråd med dokumenteret effekt, så dem må du undvære.

Dog synes jeg du skal spørge dig selv helt ærligt: Hvis nu jeg vidste at barn nummer 4 kun kunne blive en dreng, ville jeg så overhovedet få ham? 

Hvis nu svaret er nej, så ved du nogenlunde hvilken skuffelse der venter. Hvis svaret er ja, kommer du nok hurtigt over det og glæder dig over endnu en dreng i flokken. 

Jeg kan godt forstå dem der synes det kunne være sjovt med en af hver i flokken, men jeg synes ikke man skal “jagte” et køn. 

Havde barn nummer 3 været en pige, ville i så stadig have fået nummer 4? 

Anmeld Citér

18. januar 2019

Anonym trådstarter

fehår skriver:

Jeg vil ikke dømme eller noget, for jeg synes, det er helt legitimt at drømme om et bestemt køn. Men det er bare sådan, at det nu engang er uden for din kontrol. Når du allerede nu kan mærke negative følelser som pres og en frygt for at blive skuffet over det "forkerte" køn, ville det så ikke være bedre at arbejde med de følelser? Ellers bliver det da ikke særligt sjovt hverken at lave baby eller være gravid.

Altså jeg havde det på samme måde sidste gang. Blev med min nr. 3 gravid ved et uheld, og blev så skuffet da jeg fik afvide at det var en dreng. Men indenfor 20 min var det ovre og jeg glædet mig over min kommende søn. 

Jeg vil bare gerne måske høre nogle erfaringer om andre har forsøgt at få et bestemt køn 

Anmeld Citér

18. januar 2019

Anonym trådstarter

Venica skriver:

Jeg tror at MANGE inderst inde ønsker sig et bestemt køn, ofte bevidst eller ubevidst. De fleste svarer at de er ligeglad med kønnet, bare det er et sundt og rask barn. Men jeg tror mange opdager til en kønsscanning at de i virkeligheden ønskede det ene eller andet køn. 

Så kan man selvfølgelig også komme ind på hele den snak om utaknemmelighed, og hvad med dem der ikke kan få børn osv. Men det gider jeg egentlig ikke. 

Kender ingen husråd med dokumenteret effekt, så dem må du undvære.

Dog synes jeg du skal spørge dig selv helt ærligt: Hvis nu jeg vidste at barn nummer 4 kun kunne blive en dreng, ville jeg så overhovedet få ham? 

Hvis nu svaret er nej, så ved du nogenlunde hvilken skuffelse der venter. Hvis svaret er ja, kommer du nok hurtigt over det og glæder dig over endnu en dreng i flokken. 

Jeg kan godt forstå dem der synes det kunne være sjovt med en af hver i flokken, men jeg synes ikke man skal “jagte” et køn. 

Havde barn nummer 3 været en pige, ville i så stadig have fået nummer 4? 

Mange tak for svar. Ja, jeg ville stadig få en nr.4, og ja hvis jeg vidste at det blev en dreng ville jeg uden tvivl gerne ha ham.  

Jeg ønsker/håber blot på en pige. Jeg synes det kunne være så fantastisk at prøve. 

Anmeld Citér

18. januar 2019

Venica

Anonym skriver:

Mange tak for svar. Ja, jeg ville stadig få en nr.4, og ja hvis jeg vidste at det blev en dreng ville jeg uden tvivl gerne ha ham.  

Jeg ønsker/håber blot på en pige. Jeg synes det kunne være så fantastisk at prøve. 

Så synes jeg da helt bestemt også i skal tage chancen.  Det kunne jo være at fjerde gang var lykkens gang �� Men der er ikke så meget du selv kan gøre for at påvirke kønnet. Så skal du betale dig fra det på en klinik i udlandet hvis du vil være sikker, men der er både noget etisk i det, og så er det dyrt.  

Held og lykke med det, jeg håber det lykkes så jeres drøm om en pige kan gå i opfyldelse�� 

Anmeld Citér

19. januar 2019

MT_2011

Det er en af de ting vi ikke er herre over.

Hvis alle de husmor råd omkring at lave piger skulle være rigtige, så skulle samtlige at reagensglas børn og befrugtning være drenge. 

Jeg kan sagtens følge dig i at ville have en pige efter flere drenge. Men din mands Y kromosom slår godt igennem. 

Der er ikke noget at gøre andet end at lade naturen gå sin gang. 

Anmeld Citér

19. januar 2019

fehår

Altså jeg havde det på samme måde sidste gang. Blev med min nr. 3 gravid ved et uheld, og blev så skuffet da jeg fik afvide at det var en dreng. Men indenfor 20 min var det ovre og jeg glædet mig over min kommende søn. 

Jeg vil bare gerne måske høre nogle erfaringer om andre har forsøgt at få et bestemt køn 

Men er forskellen ikke, at du ved, det her bliver jeres sidste, og derfor føler et pres? Selvfølgelig ved du selv bedst - jeg forstår bare ikke, hvorfor man ikke vil komme eventuelt negative følelser i forkøbet. 

Jeg har desværre ingen råd. Jeg har en pige i forvejen og en pige i maven nu. Pigen i maven er lavet ved ægløsning, så hos mig har den med sex lige ved ægløsning = dreng ikke holdt stik.

Held og lykke med det hele.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.