Kontrol vejning hvorfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

757 visninger
7 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. januar 2019

Anonym trådstarter

Min søn på 9 måneder skal til kontrol vejning hos lægen imorgen. Grunden er at de kun har 2 vejninger på ham fra 5 uger og så 7 måneder og det har givet et mega udsving i vægt kurven i sundhedsplejerskens kurve følger han den fint og hun er tilfreds det kun engang han ikke fulgte kurven men det rettet sig hurtigt igen og han følger den nu igen . Og det har jeg os forklaret lægen. Men de vil have kontrol vejning af ham alligevel. 

Nogen der ved hvad grund de vil det??, jeg er så skide nervøs over der noget galt pga en vejning  at de tænker jeg en dårlig mor der ikke giver mit barn nok mad osv osv så forfærdeligt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2019

Babilooo

Ej tag det heeeeeeely roligt. At en baby taber dig er da ikke fordi man er en dårlig mor. Med mindre at man ligefrem sulter sit barn. Og dit barn vejer sikkert helt fint. Det er vel blot fordi det ikke er så mange målinger. 

Få barnet vej og få den ged barberet. Og der er virkelig ikke noget at være nervøs for.

god aften 

Anmeld Citér

16. januar 2019

Soonmom

Har du oprettet emnet før  - der var en debat for noget tid siden, meget lignende det du skriver.

Nå men som jeg skrev dengang  

Se det som noget positivt, det er da super at der bliver holdt øje, så hvis der er et problem at det evt kan tages i opløbet  

Anmeld Citér

16. januar 2019

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Har du oprettet emnet før  - der var en debat for noget tid siden, meget lignende det du skriver.

Se det som noget positivt, det er da super at der bliver holdt øje, så hvis der er et problem at det evt kan tages i opløbet  

Hehe nej det er ikke mig der har det 

Anmeld Citér

16. januar 2019

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Men du har helt ret.. Jeg er bare hormon fyldt pylremor! 

Anmeld Citér

16. januar 2019

ErDuHerIkkeSnart

Helt ro på. Af en eller anden grund, taler systemerne ikke altid sammen, og alle vil gerne have deres eget “billede”, så derfor lytter læge ikke nødvendigvis til vejning på hospitalet, hospitalet ikke nødvendigvis til sundhedsplejersken, osv. Drøn besværligt og kilde til unødvendig bekymring nu og da - men harmløst. Selv hvis dit barn ikke har “fulgt sin kurve”, ved lægen forhåbentlig godt at børn er forskellige og at det er helhedsbilledet, der tæller: Tager han på, trives han, er han frisk og tilfreds, osv. Ingen tænker at det handler om “en dårlig mor”  

Anmeld Citér

17. januar 2019

grinny

Vi har også gået til kontrolvejning med vores datter allerede fra start fordi hun ikke tog nok på - aldrig er vi blevet beskyldt for at være dårlige forældre, der var kun for Aya’s bedste at de gjorde det 

Nu er hun 2 år og lidt over gennemsnittet, hun var bare langsom 

Anmeld Citér

17. januar 2019

Anonym trådstarter

grinny skriver:

Vi har også gået til kontrolvejning med vores datter allerede fra start fordi hun ikke tog nok på - aldrig er vi blevet beskyldt for at være dårlige forældre, der var kun for Aya’s bedste at de gjorde det 

Nu er hun 2 år og lidt over gennemsnittet, hun var bare langsom 

Okay tak for svar det os bare fordi jeg tænker der er alt muligt galt hvis vægten ikke er som den skal være 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.