Hvad regnes for værdi når man er på kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.604 visninger
5 svar
0 synes godt om
16. januar 2019

Baremigzzzz

Håber en kan hjælpe eller måske flere.. 

Når man skal på kontanthjælp må man jo ikke have værdi for mere end 10000.. hvis man nu har en bil man har købt for 7000 og har bevis for man ikke har givet mere men jeg kan sælge den for 18000 hvis jeg sælger den er det så den værdi de regner for hvad jeg gad eller den jeg kan få for den nu?? 

Hvis jeg har gæld i hus der gør jeg vil have gæld hvis jeg sælger skal man så sælge ens hus eller det kun hvis man har et hus man kan få mere for end man skylder?? 

Ting på ejendommen feks biler der ikke er indregisteret gælder de for værdi?? I princippet kan de jo ikke se hvem er ejer disse... 

På forhånd tak

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2019

Venica

Hmm.. de specifikke regler kender jeg ikke. Men hvis du er i pengenød, og ikke kan forsørge dig selv, hvilket man jo er når man går på kontanthjælp. Så forstår jeg ikke hvorfor du ikke skiller dig af med de ting først? Eller evt. Sælger bilen for de 18.000 og køber en ny til en lavere pris, så får du da frigivet nogle penge der? Bare forslag og undren. 

Reglerne kender jeg ikke..

Anmeld Citér

16. januar 2019

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Værdier er hvis du har opsparing på over 10.000 - ægte tæpper - bekostelig smykker og malerier - ekstraordinær dyr computer eller andet teknologi.

En bil der ved salg,kan indbringe mere end restgælden - friværdi i fast egendom som der kan lånes i.

Kæledyr der kan sælges for et betydeligt beløb.

Pensionsopsparinger.

De var de mest almindelige ting,der kigges på.

Anmeld Citér

16. januar 2019

Møghe

Man kigger på salgsværdien, og ikke anskaffelsesværdien. Det gælder uanset, om der er tale om aktier, biler eller andet.

hvis du bor i ejendommen, bliver du ikke bedt om at sælge, men om at optage lån i evt friværdi.

du har oplysningspligt ift andre værdier. Det kan være socialt bedrageri at tilbageholde oplysninger om værdier.

Anmeld Citér

16. januar 2019

AnoMor

Jeg var på kontanthjælp tilbage i 2013. Der havde jeg en andelsbolig til en værdi af 500.000 kr. Det blev der ikke sagt noget til. Derudover havde jeg en hund til en værdi af 10.000 kr. Den skulle jeg heller ikke afskaffe. 

Jeg fik at vide dengang at det handlede om opsparinger, aktier osv. 

Anmeld Citér

17. januar 2019

Miti's mama

Værdi er hvor mange penge du kan skrabe sammen ved at sælge ting. F.eks din bil, smykker, opsparing, penge du har fået tilbage i skat, lån du kan optage mv. Og lad være med at skjule noget! Hvis det bliver opdaget kan du blive sigtet for socialt bedrageri!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.