Okay wow. Ja vi har en købskontrakt, hvor der står at vedkommende skal kontakte mig, hvis hunden skal omplaceres, dette er ikke fordi jeg har forkøbsret, skulle hunden sælges, var det stadig hende som ville få beløbet, men dette blev skrevet i kontrakten, så jeg kunne være med til at finde en ny ejer, som jeg også ville have det godt med. Jeg stalker hende langt fra, men hun er med i den gruppe på facebook vi har, hvor alle sætter billeder op af hvalpene eller mere, spørger til at mødes osv. Her var der en af de andre købere der spurgte om vi ikke skulle lave en dag hvor vi alle mødes, og hvalpene kunne lege. Noget de har gjort tit. Men her kommenterede hun at det gad hun ikke, og jeg kiggede så på hendes profil. Jeg føler intet krav på at hun skal give en opdatering hver eneste månede eller år, og jeg mener ikke jeg har krav på at hunden er min. Hunden er hendes, da hun selvfølgelig har købt og betalt for den, men når mit eneste krav i kontrakten var at jeg vil gerne vide besked om hvor hunden er i verden, så syntes jeg ikke jeg er snagende.
Men som sagt havde jeg ret, hun skrev i morges at hun ikke længere havde hvalpen, og sagde til mig at hendes mands onkels fætter har den nu.
Jeg har bedt hende om at jeg meget gerne vil i kontakt med denne fætter, så jeg kan vide mig sikker på at hunden har det godt, for dette var jo ikke en køber jeg nøje valgte, dengang jeg solgte hvalpene. Jeg er ikke opdrætter, men jeg går nøje op i hvem jeg solgte hvalpene til, så det ikke endte med at de blev kastet rundt til nye familier, her endte det så i netop den situtation, og jeg kender intet til manden som nu har hvalpen (jeg siger ikke at han ikke er en god ejer)
Med alt den mishandling, omplaceringer og mere omkring kæledyr her i Danmark, så gjorde jeg mine foranstaltninger når jeg solgte mine hvalpe, og dette føler jeg er blevet brudt.
Jeg kan se mange skriver at når hunden er solgt er den solgt, og man har ikke mere med den at gøre, dette syntes jeg er meget modsat. Kender flere som har racehunde, og alle har en kontrakt hvor der står at opdrætter har retten til at enten købe hunde tilbage eller hjælpe med omplacering (Jeg fik nemlig hjælp til at lave en kontrakt af en opdrætter)
men syntes folk jeg er urimelig, så er det nok sådan. Jeg prøver ihvertfald stadig og finde id af hvor hvalpen er.