pulsetaske til sygehuset?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.227 visninger
10 svar
0 synes godt om
18. oktober 2009

EliasMinDejligeSøn<3

hej
jeg bliv lidt nys om hvor meget i tog med til den lille og hvad i tog med?? og hvornår i pakkede den??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2009

NaFe

Jeg pakkede den bare da jeg begyndte a få veer... Og det var egentlig mest ting til mig selv jeg  tog med. Tøj,hår/tand-børste og make up og sådan. Til den lille tog jeg bare det sæt hun sku have på hjem.

Anmeld

18. oktober 2009

Ayasmor

Jeg fik pakket min en uge før termin mener jeg det var.. og jeg pakkede også primært til mig selv.. nogle behagelige bukser (gerne vente bukser, for du kan sikkert ikke være i dine gamle efter fødslen), nogle lækre futter.. div. toiletsager, KAMERA+LADER, mobil+lader (lavede også en liste med numre på de folk der skulle kontaktes efter fødslen, i tilfælde af kuk med mobilen, eller at min veninde skulle klare den for mig)..pakkede også en amme-bh og nogle indlæg . Til lillepigen havde jeg et sæt tøj, flyverdragt (vinterbarn), et par stofbleer.. Som hovedregel kan du pakke det du normalt bruger til dig selv, dog med begrænsning, og det du skal bruge til din søn når i skal hjem fra sygehuset..

Knus

Anmeld

19. oktober 2009

Hjaltesmor

Jeg havde 2 bodyer, 1 par bukser, 1 sparkedragt, en bomuldshue, en tynd trøje, dyne og autostol med - intet puslegrej

Anmeld

19. oktober 2009

Hjaltesmor

pakkedde forresten en uge før termin og fødte en uge efter termin

Anmeld

19. oktober 2009

Mira0911

Jeg pakkede min da jeg fik veer...

Jeg pakkede dyne, tøj til Julie, tøj til mig selv..

Da jeg fødte var der d. 1/1-09 trådt en ny lov i kraft, om at man skulle selv have tøj og dyne med til den lille...

Hvad jeg ved af skulle det gerne gælde på samtlige sygehuse...

Anmeld

19. oktober 2009

Hjaltesmor

det gælder ikke på Hvidovre, hvor jeg fødte i sidste måned, så det er nok ikke en lov men evt. noget man beslutter på hvert hospital.

På hvidovre skulle man kun have vandrejournal med selv. Selv far fik mad af hospitalet under fødslen - men ingen seng eller dyne til far, der gerne ville sove 2 timer (efter at have været vågen i næsten 2 døgn, inden han kørte bil. Han sov på en madras på gulvet. Så det kunne evt. være man skulle tage et tæppe med til far

- og en skifte t-shirt til under fødslen .Far kan jo også blive beskidt (af at holde om, massere, fastholde mv.  mor), men får ikke hospitalstøj på

Anmeld

19. oktober 2009

N&J

Man skulle heller ikke have noget af det med selv på esbjerg.

Jeg pakkede:

1 sæt tøj, graviditetestøj, klipklapper, shampoo og tandbørste og lign toiletting, brugte en bikini bh inden fødslen og havde en amme bh med, men der var bøjle i, så den kunne jeg slet ikke bruge, måtte istedet kort efter fødslen i hm og købe en to-pak amme bh uden bøjle. Ellers havde jeg trusser, kamera, telefon, oplader og natbind.

Til baby havde jeg pakket:

en natdragt, et sæt tøj, fleecetæppe, hue, en plysdragt og to stofbleer, nå ja og hendes første bamse.

Sygehuset har jo tøj til den lille, og bleer og alt det andet, og så havde min søster født kort forinden, så vidste hvad der var.

Anmeld

19. oktober 2009

MorTilGustav

Nikitas mor skriver:

Man skulle heller ikke have noget af det med selv på esbjerg.

Jeg pakkede:

1 sæt tøj, graviditetestøj, klipklapper, shampoo og tandbørste og lign toiletting, brugte en bikini bh inden fødslen og havde en amme bh med, men der var bøjle i, så den kunne jeg slet ikke bruge, måtte istedet kort efter fødslen i hm og købe en to-pak amme bh uden bøjle. Ellers havde jeg trusser, kamera, telefon, oplader og natbind.

Til baby havde jeg pakket:

en natdragt, et sæt tøj, fleecetæppe, hue, en plysdragt og to stofbleer, nå ja og hendes første bamse.

Sygehuset har jo tøj til den lille, og bleer og alt det andet, og så havde min søster født kort forinden, så vidste hvad der var.

Kan man få amme-BH'er i H&M?  Dem må jeg ned og finde!

Anmeld

19. oktober 2009

CarinaSB

Jeg fik først pakket min taske efter at jeg var kommet på sygehuset (manden tog hjem og pakkede den)

Og der var: Et par afslapnings bukser, ventebukser, 3 store trøjer, undertøj og toilet sager.

Til ham havde jeg 5 body, 5 par bukser, 4 bluser. Bare for at være sikker på at jeg havde nok.. For de var ikk meget for at udskrive mig ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.