Hvad vejer jeres på 6-7 mdr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.034 visninger
11 svar
0 synes godt om
13. januar 2019

Anonym trådstarter

Hej, jeg skriver herinde, da jeg er bekymret for min pige. Hun er 6.5 måned, 70 cm lang og vejer omkring 7,6 kg

hendes vægt har stået stille i et par måneder nu.

Sp mener ikke vi skal være bekymrede, da hun er fint med motorisk og trives.

synes 7.6 kg lyder af lidt- hun er også temmelig slank, og har ikke rigtig særlig mange elastikker på lår eller arme.Hun bliver ikke ammet.

Hvad vejer jeres på 7-8 mdr? Jeg er ved at synes det er frusterende at der ikke sker særlig meget med vægten.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2019

Venica

Min datter på 7 måneder vejer 9 kg og er 68 cm lang.  Det er på trods af at hun de sidste par måneder har haft on-OFF perioder hvor hun spiser væsentligt mindre end hun plejede.

Hun var også “stor” ved fødslen 3890. 

Tilgengæld er min venindes datter 6 uger ældre, og er 10 cm længere, og vejer et kilo mindre. 

Det er SÅ forskelligt hvor hurtigt det går, men så længe hverken sundhedsplejerske eller læge er urolig, så tror jeg du kan være helt rolig :-) 

Anmeld Citér

14. januar 2019

Birthdaybaby

Min datter er - og var - en lille en. Hun vejede 6,1 da hun var 6 mdr og 7,1 da hun var 9 mdr. 

I dag er hun over 2 og vejer ikke 10 kilo endnu. 

Hvis Sp/læge ikke er bekymret, ville jeg heller ikke være det. :-) 

Anmeld Citér

14. januar 2019

Black Rose

Anonym skriver:

Hej, jeg skriver herinde, da jeg er bekymret for min pige. Hun er 6.5 måned, 70 cm lang og vejer omkring 7,6 kg

hendes vægt har stået stille i et par måneder nu.

Sp mener ikke vi skal være bekymrede, da hun er fint med motorisk og trives.

synes 7.6 kg lyder af lidt- hun er også temmelig slank, og har ikke rigtig særlig mange elastikker på lår eller arme.Hun bliver ikke ammet.

Hvad vejer jeres på 7-8 mdr? Jeg er ved at synes det er frusterende at der ikke sker særlig meget med vægten.

Min dreng er 6 måneder gammel og vejer 6,5 kg, så han er mindre end din pige. Han er 69 cm lang  Den vægt er helt som den skal være for ham, han følger sin kurve, selvom han “kun” har taget 400 gram på den seneste måned 

Anmeld Citér

14. januar 2019

LSS

Min søn er fra 23 juni, så lige knap 7 måneder og han er idag vejet til 11,6. Han er en meget stor dreng og igår er tøj i str 92 lagt på plads. 

Han blev født 37+0 og vejede dengang 3 kg.

Anmeld Citér

14. januar 2019

A38

Min datter på 7 måneder vejer 6 kilo og en slat (vejet til 6,0 kg for en måned side). Så hun er også til den lille side.

Anmeld Citér

14. januar 2019

Anonym trådstarter

A38 skriver:

Min datter på 7 måneder vejer 6 kilo og en slat (vejet til 6,0 kg for en måned side). Så hun er også til den lille side.

Ih det var ikke meget.

jeg er mere rolig nu, efter at have læst, at jeg ikke er den eneste med en “lille” baby synes bare jeg bliver lidt stresset indimellem når jeg ser andre babyer som er buttede og tykke 

Anmeld Citér

16. januar 2019

Anonym trådstarter

Sp:

er meget utilfreds med lillepigens vægt, som fortsat står stille.

jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, for at lillepigen skal spise mere. Hun er meget stædig og spiser altid bare den samme mængde.

sp siger at hun vurde spise fuld fast kost nu, i hendes alder (6.5mdr)og at mælk kun er for at slukke tørsten. 

Synes jeg er lidt ked af det efter den snak. Jeg og kæresten gør rigtig meget i forvejen. Bliver helt bange for at hun ikke tager på snart

Anmeld Citér

16. januar 2019

KmLarsen1

Profilbillede for KmLarsen1
Anonym skriver:

Sp:

er meget utilfreds med lillepigens vægt, som fortsat står stille.

jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, for at lillepigen skal spise mere. Hun er meget stædig og spiser altid bare den samme mængde.

sp siger at hun vurde spise fuld fast kost nu, i hendes alder (6.5mdr)og at mælk kun er for at slukke tørsten. 

Synes jeg er lidt ked af det efter den snak. Jeg og kæresten gør rigtig meget i forvejen. Bliver helt bange for at hun ikke tager på snart

Du må tage sps ord med et gran salt. Jeg synes det er meget tidligt at hun mener at barnet skal kunne spise. Vores datter indtog i hvert ikke mængder som overhovedet mindede om et måltid i den alder. Det kom først ved omkring ni - ti måneder som jeg husker det. Indtil da ammede hun rigtig meget.

Anmeld Citér

16. januar 2019

Anonym trådstarter

Du må tage sps ord med et gran salt. Jeg synes det er meget tidligt at hun mener at barnet skal kunne spise. Vores datter indtog i hvert ikke mængder som overhovedet mindede om et måltid i den alder. Det kom først ved omkring ni - ti måneder som jeg husker det. Indtil da ammede hun rigtig meget.

Tusind tak fordi du skriver.

jeg er bare førstegangs mor, og derfor har jeg nok en tilbøjelighed til at være meget modtagelig.

er selv uenig med sp og hendes meninger om, at babyer på 6 mdr skal spise fuld fast føde kost.  Der er sikkert nogle babyer, men jeg kan ikke se det er realistisk, når hun knap har fået en tand. Den  er til at se   men den er ikke “brugbar”  Og mælk kun er som tørst slukker. Ydermere siger sp at min pige ikke er en baby? Det vil jeg mene hun er til hun er 1. 

Jeg synes tit jeg er lidt ked af det efter sp besøg. Vi har også en familie behandler på i forvejen, men det er dog ikke angående kosten. Det er noget helt andet.

sp foreslår v skal vække hende når hun falder i søvn under flaske spisning. Men jeg kender min pige og hun blive rigtig vred og skyder ryggen ud som en flitsbue.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.