to modsætninger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.060 visninger
7 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. januar 2019

Anonym trådstarter

Jeg har altid værre en mange sikke og rolig person som ikke bare springer ud i ting ude af havde tænkt mig grundet om først og når jeg så gør kan jeg godt li at gå sikke og rolig frem tilgænglig har jeg en veninde som jeg har kendt i ca 4 år som bare springer ud i alt og det kan næste ikke gå hurtig nok Hviken er der hvor vi er forskel. Dette kom i sær til udtryk da jeg sidste år begrynd af skrive med en fyr da jeg fortæl hende om det og om ham gik ikke 2 sek for hun synes at jeg skulle blev kærester med ham og der er vi slet ikke vi er begge nogle der godt kan li at gå sikke og rolig frem og lige nu snakker vi bare vendeplan 

Der hvor jeg godt kunne brug et råd eller to er hvordan jeg skal tækkelig min vennide for hun er helt ærlig ved at gå mig på næverne siden jeg fortælle hende om ham har min veninde ikke kunne snak om andre end ham og mig ( lige mange hvad jeg ellers snakke om for hun altid  dreje snakke om ) 

typisk spøgmål hun kommer med er

hvordan går det i mellem jer

har du indviter ham på kaffe 

også kommer hun typisk med den kommentar at nu når vi skal drik kaffe kan jeg jo også lige spøger om vi skal se en film 

Det er ikke fordi jeg ikke ønsker at snak med hende om det overhoved men jeg har bare brug for at tag tingene i mit eget og helt ærlig ikke følge med i hendes Tempo hviken jeg har prøve at forklar hende ( skal lige sige hun er i et forhold og har en da to børn ) 

hvad  stiller jeg op ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2019

Babilooo

Du kan overveje om du faktisk kan lære noget af hende. Jeg minder meget om din veninde og din veninde mindre om en af min bedste veninde. Hun er ikke glad for sit job men får ikke tage sig sammen til at søge .. fordi det jo så er til noget nyt og uforudsigeligt.

Jeg ved at det kan være grænseoverskridende men der er nogle muligheder som man forpasser ved at være for langsom eller sikker - parforhold der ikke bliver til noget fordi man forbliver i vennezonen. Jobmuligheder man aldrig får fordi man ikke tør skrive til en på LinkedIn osv.

Man kan også brænde nalderne ved at tage for mange chancer og impulsivt gøre noget. Så en balance mellem de to modpoler er nok at foretrække bevægelse baseret på en vis grad af reflektion/overvejelser. 

Din veninde er nok lidt for begejstret i forhold til at du ikke misser en god mulighed. I stedet for at blive irriteret så spørg dig selv “ hvad ville sker ved en film..”? Det lyder ærligt som om at du godt kunne have brug for lidt at lægge tankerne og blot forsøge at handle lidt og udfordre din comfort zone.

mht til en snak med din veninde kan du jo godt understrege at du ikke er hende og derfor har behov for mere tryghed ved beslutninger. Du kan også sige at hun stresser dig lidt med det. 

Anmeld Citér

13. januar 2019

Anonym

Du skal sige det som det er. T du vil tg tingene stil og roligt. 

Man har du ikke mødt med ham fyrene endnu ?

Men jeg mener også om din veninde. Tror hun gerne vil ha du finder kærlighed og han ikke bliver træt af det går for langsomt  For det KAN gå for langsomt. For mig lyder det sådan 

Anmeld Citér

13. januar 2019

Anonym

Jeg tag selv det sikke og rolig i sær når jeg skal lære nye mennsker af kende og det er der ikke noget glat i sådan som jeg forstår det du skrive har i ikke mødt hendeandre endnu hviken er det først stidt til af lære hendeandre af kende og jeg synes ikke det virke her er hvad din veninde mener og synes fyrer og dig skal men at i to tager tingene i det tempo i synes er rigtig så lang i er enig 

Anmeld Citér

13. januar 2019

Sandratoft

Anonym skriver:

Jeg tag selv det sikke og rolig i sær når jeg skal lære nye mennsker af kende og det er der ikke noget glat i sådan som jeg forstår det du skrive har i ikke mødt hendeandre endnu hviken er det først stidt til af lære hendeandre af kende og jeg synes ikke det virke her er hvad din veninde mener og synes fyrer og dig skal men at i to tager tingene i det tempo i synes er rigtig så lang i er enig 

Øhm er du trådstarter, som giver råd til dig selv? Jeres måde at skrive på og jeres stavefejl er utrolig ens 

Anmeld Citér

13. januar 2019

Anonym

Sandratoft skriver:

Øhm er du trådstarter, som giver råd til dig selv? Jeres måde at skrive på og jeres stavefejl er utrolig ens 

Nej jeg er ikke hende. Men jeg er ordblind. Kn være hun også er det 

Anmeld Citér

13. januar 2019

idontknow

Sandratoft skriver:

Jeg syntes også at stavemåden er utrolig ens, og at man er ordblind, gør ikke ens stavemåde end på det grundlag. 

Men til trådstarter: så syntes jeg ikke din veninde gør noget som helst forkert, venner og veninder er til for at hjælpe en i den rigtige retning. Hun ser nok bare at du springer mere ud i tingene, istedet for at ende med at det går alt for langsomt. Jeg er en af de personer, som springer ud i ting, nogle gange går det i vasken, andre gange lykkedes det. Man lever kun en gang, og jeg vil ikke ende med at sidde på mit dødsleje og fortryde jeg aldrig tig springet :-) 

Anmeld Citér

13. januar 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Sandratoft skriver:

Jeg tænkte præcis det samme.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.