Fjernelse af hormonspiral

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

787 visninger
7 svar
1 synes godt om
12. januar 2019

Anonym trådstarter

Kære alle på baby.dk

Var ved lægen forleden for at få fjernet spiralen, han kunne dog ikke “fiske” den ud, fordi snoren ikke var synlig. Er så henvist til gynækolog.

Er der andre, der har oplevet at have problemer ved fjernelsen? Hvordan fik I den så til sidst fjernet?

Håber det går let, og at jeg ikke skal vente for længe på graviditet

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2019

Birthdaybaby

Jeg har været på sygehuset og få fjerner begge mine spiraler fordi egen læge opgav. Det betyder intet ift fertilitet. 

Anmeld Citér

12. januar 2019

Janet1989

Ingen hjælp, men jeg fjernede min selv 

Anmeld Citér

31. januar 2019

Anonym trådstarter

Birthdaybaby skriver:

Jeg har været på sygehuset og få fjerner begge mine spiraler fordi egen læge opgav. Det betyder intet ift fertilitet. 

Så har jeg fået den fjernet af en gynækolog. Det viste sig heldigvis at være ret let for ham, så nu er jeg spændt på, hvordan min cyklus bliver. 

Hvornår i cyklus fik du fjernet dine? Altså var det omkring mens, eller var det bare helt tilfældigt.

Jeg har ikke haft menstruation mens jeg har haft min spiral, så jeg er lidt spændt på, hvad jeg kan forvente nu

Er du blevet gravid hurtigt efter fjernelse?

Anmeld Citér

31. januar 2019

Anonym trådstarter

Janet1989 skriver:

Ingen hjælp, men jeg fjernede min selv 

Kunne du mærke tråden? Det kunne jeg nemlig ikke, men gynækologen tog den ret nemt ud.

Er du blevet hurtigt gravid efter fjernelsen? Og nåede cyklus at blive normal?

Anmeld Citér

31. januar 2019

Birthdaybaby

Jeg kan ikke huske hvornår i cyklus jeg fik dem fjernet. Det var ikke relevant som jeg husker det. 

Jeg forsøgte ikke at blive gravid, så det kan jeg ikke svare på. Blev gravid 11 mdr efter jeg fik fjernet spiral nr. 2, men det var første mulige cyklus.

Havde normal cyklus fra dag 1 begge gange. 

Anmeld Citér

31. januar 2019

Anonym trådstarter

Birthdaybaby skriver:

Jeg kan ikke huske hvornår i cyklus jeg fik dem fjernet. Det var ikke relevant som jeg husker det. 

Jeg forsøgte ikke at blive gravid, så det kan jeg ikke svare på. Blev gravid 11 mdr efter jeg fik fjernet spiral nr. 2, men det var første mulige cyklus.

Havde normal cyklus fra dag 1 begge gange. 

Fedt, håber også cyklus er til at regne med for mig.

Har haft regelmæssig menstruation efter begge gange på p-piller. Blev gravid første gang i tredje cyklus efter pillestop, anden gang i anden cyklus efter pillestop. Kunne være sjovt i første cyklus denne gang, så ville der rigtigt være et mønster i det

Anmeld Citér

31. januar 2019

Oddi

Profilbillede for Oddi

Jeg var igennem en masse bøvl med min. 

Først en lægetid. hun kunne ikke få den ud (selvom hun selv havde lagt den). Sendt videre til gyn.

gynækolog: fik den lokaliseret ved scanning, pillede og rodede deroppe i 20 min med forskellige instrumenter. Måtte give op til sidst da hun lovgivningsmæssigt kun må ‘gå op’ x antal gange pga infektionsrisiko. 

Videresendt til hospital ( først tid 1,5 måneder efter først henvist):  Første læge fandt den men kunne ikke få fat, prøvede forskellige vinkler og instrumenter. Måtte tilkalde overlæge ( en mand) der med sin pædagogiske tilgang på en eller anden måde fik mig til at slappe bedre af ( shit de roder hårdt deroppe de der kvindelige læger/gynækologer) og pludselig stod han med den i hånden.

Fra jeg henvendte mig hos min læge med graviditetsønske og til den var ude gik der 3 måneder pga al det ventetid hos de forskellige instanser��. Så gik der så kun 14 dage fra den var ude til jeg stod med en positiv test❤️

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.