Overtøj til cykeltur? Og cykelhjelm?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.020 visninger
9 svar
21 synes godt om
11. januar 2019

Sommerbarnet

Hej. 

Min søn begyndte i dagpleje d. 13/12, og indtil videre har jeg bare gået frem og tilbage med ham i barnevognen  

Fra på mandag skal jeg cykle med ham i barnestol bagpå. Men hvad har de egentlig på til sådan en cykeltur?

Min egen tanke var en termodragt, et par melton sutsko og hansker, men blev i tvivl, er det overhovedet varmt nok? 

Samtidigt så jeg gerne at han havde cykelhjelm på, men findes de i så små størrelser, og er det bare penge ud af vinduet? 

Tak på forhånd for jeres hjælp. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2019

UnderCover37

Sommerbarnet skriver:

Hej. 

Min søn begyndte i dagpleje d. 13/12, og indtil videre har jeg bare gået frem og tilbage med ham i barnevognen  

Fra på mandag skal jeg cykle med ham i barnestol bagpå. Men hvad har de egentlig på til sådan en cykeltur?

Min egen tanke var en termodragt, et par melton sutsko og hansker, men blev i tvivl, er det overhovedet varmt nok? 

Samtidigt så jeg gerne at han havde cykelhjelm på, men findes de i så små størrelser, og er det bare penge ud af vinduet? 

Flyverdragt, termostøvler, luffer, elefanthue og cykelhjelm - husk han sidder helt stille og får ikke selv varmen ved at bevæge sig.

Og ja cykelhjelm fås i alle str - og er pengene værd!

Anmeld Citér

11. januar 2019

1518

Helt sikkert flyverdragt, overtræksfutter, vanter og elefanthue. Det er rockerkoldt for sådan en lille størrelse at sidde bag på en cykel i bevægelse! Gå til en cykelhandler og køb en hjelm til ham - de plejer være søde til at hjælpe med at få målt hovedet og finde den helt rigtige størrelse. 

Anmeld Citér

11. januar 2019

årgang84

Profilbillede for årgang84

Syntes jeg har set nogen unger have.et slag ud over stol og sig.  Altså ligesom et regn slag.  Det tager vinden og isolere godt.  Husk at pakke ham ind så han stadig kan se noget og at selen køn spændes godt 

Anmeld Citér

11. januar 2019

Babilooo

Sommerbarnet skriver:

Hej. 

Hvad mener du med penge ud af vinduet..? Ja- din søn dør hvis du falder uheldigt på cyklen og han rammer en kantsten. Forstår slet ikke at du kan spørge.

og ja - du bør også have en på. Alt andet er gratis organdonation. Det er tåbeligt så mange der stadigvæk kører uden. 

Anmeld Citér

11. januar 2019

Lje

Sommerbarnet skriver:

Hej. 

Jeg ville vælge flyverdragt. Han sidder helt stille og vinden rammer ham anderledes end dig. Og flyverdragts-futter (jeg ved ikke, hvad de rigtigt hedder) fremfor sutsko. Det er jo ikke ret varmt. Og hvis det regner, er sutsko jo virkelig nytteløs. 

Cykelhjelm: hvis du mener, der er værdi i, at dit barn kører med cykelhjelm, så håber jeg, du også ser værdien i, du selv gør det! En cykelhjelm er forhåbentlig penge ud af vinduet = vi håber alle sammen, vi ikke går brug for dens ydelse. En cykelhjelm er en forsikring. Og lige den her forsikring vil jeg mene, man skal købe! 

Hvis I vælter, kan det være med fremtiden, kroppen eller livet som indsats! Ingen cyklen uden cykelhjelm. Og få hjælp til første køb, justering mv. 

Vh.

Anmeld Citér

11. januar 2019

Oddi

Profilbillede for Oddi

Min søn har altid flyverdragt på, og masser lag indenunder, plus selvfølglig en tyk hue, vanter osv når han sidder bagpå.

Børn på sidde bagpå en cykel fra de er 6 måneder, så selvfølglig kan man få en cykelhjelm til den størrelse. 

Om det er pengene værd? Tja, er din søns hoved 500kr værd?... Kan ikke forstå du overhoved overvejer at køre uden en hjelm:/. Men altså, jeg ser jævnligt børn sidde bagpå uden hjelm, så for nogle forældre er hjelm ikke vigtigt. Herhjemme er der ingen der kører på cykel ( eller ikke voksne), rulleskøjter, løbehjul osv uden hjelm! 

Anmeld Citér

11. januar 2019

Sommerbarnet

Tusinde tak til dem der besvarede mine spørgsmål, og særligt dem der besvarede det på en pæn og brugbar måde. 

Jeg finder hans flyverdragt frem, og får købt nogle varmere 'køresko' frem til ham, istedet for hans sutsko. 

Jeg har selv cykelhjelm på, og havde da bestemt også tænkt mig at købe en til ham. Jeg ser dog ingen ide i at fyre 5-600 kr af på en cykelhjelm, han vokser ud af om 2-3 måneder. Takket være en god veninde, fik jeg af vide, at man kan få ganske gode cykelhjelme i den størrelse til 150-200 kr. 

Mit spørgsmål skulle ikke forstå som en 'måske køber jeg en, måske ikke'. Men tak for at få mig til at føle mig som en forfærdelig dårlig mor, fordi jeg stiller et spørgsmål. Som I vælger at besvare ganske nedladende, og med tvivl om mine evner som mor. Hvorvidt jeg bruger cykelhjelm eller ej, er ikke op til jer. Og hvis jeg vil tilmelde mig som 'gratis organdoner' ved ikke at gøre det, så kommer det da virkelig ikke jer ved. Jeg stillede et spørgsmål, som I sagtens kunne have svaret på pænt, eller fortalt mig PÆNT, at her og her kan du få nogle gode cykelhjelme til den og den pris, istedet for at kritisere mig, og gør mig dag dårlig med jeres nedladende svar. 

Anmeld Citér

11. januar 2019

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Hej. 

Min sidder i cyklen med tynd elefanthue, flyverdragt og overtræksfutter og vanter

og cykelhjelm selvfølgelig 

Anmeld Citér

11. januar 2019

Babilooo

Sommerbarnet skriver:

Tusinde tak til dem der besvarede mine spørgsmål, og særligt dem der besvarede det på en pæn og brugbar måde. 

Jeg finder hans flyverdragt frem, og får købt nogle varmere 'køresko' frem til ham, istedet for hans sutsko. 

Jeg har selv cykelhjelm på, og havde da bestemt også tænkt mig at købe en til ham. Jeg ser dog ingen ide i at fyre 5-600 kr af på en cykelhjelm, han vokser ud af om 2-3 måneder. Takket være en god veninde, fik jeg af vide, at man kan få ganske gode cykelhjelme i den størrelse til 150-200 kr. 

Mit spørgsmål skulle ikke forstå som en 'måske køber jeg en, måske ikke'. Men tak for at få mig til at føle mig som en forfærdelig dårlig mor, fordi jeg stiller et spørgsmål. Som I vælger at besvare ganske nedladende, og med tvivl om mine evner som mor. Hvorvidt jeg bruger cykelhjelm eller ej, er ikke op til jer. Og hvis jeg vil tilmelde mig som 'gratis organdoner' ved ikke at gøre det, så kommer det da virkelig ikke jer ved. Jeg stillede et spørgsmål, som I sagtens kunne have svaret på pænt, eller fortalt mig PÆNT, at her og her kan du få nogle gode cykelhjelme til den og den pris, istedet for at kritisere mig, og gør mig dag dårlig med jeres nedladende svar. 

Nu spørger du om det er penge ud af vinduet. 

Hvad forventer du folk skal tro andet end at du overvejer ikke at købe en. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.