Sommerhus med pool - hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.008 visninger
9 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. januar 2019

Anonym trådstarter

Hejsa

Er der nogle af jer der har prøvet at leje et sommerhus - fx ved Vesterhavet, men indendørs pool? 

Vi er lidt lune på et sommerhus med pool her inden længe - men er også lidt i tvivl om det løber helt vildt op i el-forbruget? - Nogle der kan komme med et realistisk bud på hvor meget det kan risikere at løbe på i? 

Jeg har kigget lidt på nettet, men kan ikke se så meget, andet end sol og strand har skrevet et cirka forbrug i KWh, men da vi ofte har lejet sommerhuse synes jeg slet ikke vi har været i nærheden af at bruge det som sol og strand skriver på deres side er gennemsnitsforbruget.

Derfor søger jeg lige lidt svar fra nogle som muligvis har erfaring med leje af poolhuse. 

På forhånd tak. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2019

Anonym

Anonym skriver:

Hejsa

Er der nogle af jer der har prøvet at leje et sommerhus - fx ved Vesterhavet, men indendørs pool? 

Vi er lidt lune på et sommerhus med pool her inden længe - men er også lidt i tvivl om det løber helt vildt op i el-forbruget? - Nogle der kan komme med et realistisk bud på hvor meget det kan risikere at løbe på i? 

Jeg har kigget lidt på nettet, men kan ikke se så meget, andet end sol og strand har skrevet et cirka forbrug i KWh, men da vi ofte har lejet sommerhuse synes jeg slet ikke vi har været i nærheden af at bruge det som sol og strand skriver på deres side er gennemsnitsforbruget.

Derfor søger jeg lige lidt svar fra nogle som muligvis har erfaring med leje af poolhuse. 

På forhånd tak. 

Poolen er elopvarmet, det er bestemt ikke billigt. Den skal have samme temperatur døgnet rundt, der er cirkulationspumpe, tit og ofte svømmetræner, og så skal der konstant køre luftaffugtning. Det anslåede forbrug passer nok meget godt.

Anmeld Citér

10. januar 2019

Meyer

Profilbillede for Meyer

Vi har lejet sommerhus med pool i en del hus. Vi har lejet lav el sommerhuse. Altså sommerhuse som har haft anden elkilde end elværket, eller huse hvor man har haft for øjet, elforbruget skal være lavt.

Synes ikke det har været voldsomt dyrt��.

Desuden nyere hus også en fordel. 

Anmeld Citér

10. januar 2019

Anonym trådstarter

Meyer skriver:

Vi har lejet sommerhus med pool i en del hus. Vi har lejet lav el sommerhuse. Altså sommerhuse som har haft anden elkilde end elværket, eller huse hvor man har haft for øjet, elforbruget skal være lavt.

Synes ikke det har været voldsomt dyrt��.

Desuden nyere hus også en fordel. 

Kan du give en ca. pris på hvad i fx har givet for en uge? 

Anmeld Citér

10. januar 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Poolen er elopvarmet, det er bestemt ikke billigt. Den skal have samme temperatur døgnet rundt, der er cirkulationspumpe, tit og ofte svømmetræner, og så skal der konstant køre luftaffugtning. Det anslåede forbrug passer nok meget godt.

Jeg synes bare det lyder voldsomt med det anslåede el-forbrug. 

Vi har altid været afsted om vinteren og har aldrig brugt i nærheden af det anslået el-forbrug. Derfor søger jeg lidt mere konkrete svar på hvad prisen vil være, fra nogle som måske selv har erfaring med det ��

Anmeld Citér

10. januar 2019

solskinsliv

Profilbillede for solskinsliv
Anonym skriver:

Jeg synes bare det lyder voldsomt med det anslåede el-forbrug. 

Vi har altid været afsted om vinteren og har aldrig brugt i nærheden af det anslået el-forbrug. Derfor søger jeg lidt mere konkrete svar på hvad prisen vil være, fra nogle som måske selv har erfaring med det ��

Det er vel poolens el forbrug der får det til at Stige? Hvis i aldrig har boet i sommerhus med pool kan du jo ikke sammenligne de to forbrug af el?

Anmeld Citér

11. januar 2019

Anonym

Du skal regne med 2-300 kr pr dag 

Anmeld Citér

11. januar 2019

migxher

Anonym skriver:

Jep. Det er også min erfaring fr det sommerhus vi var i, i julen. 

Anmeld Citér

11. januar 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Tak for et konkret svar. 

Anmeld Citér

11. januar 2019

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Opvarmet ved ren el ville jeg regne 400 pr. dag i hvert fald.

I påsken 2016 var vi i poolsommerhus med et hold venner. Der var pool og spa - og solceller og vi brugte for ca. 2,200 kr. på en uge.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.