Gravid igen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

397 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. januar 2019

Anonym trådstarter

Hej ! 

,- For 7 måneder siden, fødte jeg en dejlig stor baby .  desværre bristede jeg ret voldsomt og har været igennem er hårdt forløb. 

,- Vi kunne godt tænke os en baby til tæt på , så vi gør selvfølgelig ikke noget for at beskytte os. Men.. Hvornår og hvor lang tid kan der egentlig gå ? 

og hvornår er det nu,  at man kan teste positivt hvis man er?( Kan ikke huske det 

jeg skal have min mens om 7 dage. (håber den bliver væk selvfølgelig )

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2019

StineW79

Profilbillede for StineW79

Du kan altid blive gravid, da ægløsning jo altid kommer før mens, så i princippet ka du være gravid, hvis det er. 

Kender flere der kun har 11 mdrer mellem deres børn. 

Du ka teste, når din mens er ude blevet. Vh Stine 

Anmeld Citér

8. januar 2019

SejtNavnHer

Det er meget individuelt, hvor hurtigt man kan blive gravid igen. Der kan herske hormonforstyrrelser i din krop, hvis du ammer. Generelt skal kroppen lige på fode igen. Nogle bouncer tilbage lynhurtigt, og andre bruger længere tid på at komme sig. 

Hvad angår testtidspunkt, siger man som hovedregel den dag du skulle have haft din menstruation, men der findes teste på markedet nu, der er så sensitive, at de kan teste svagt positiv allerede 8-9 dage efter ægløsning. Igen afhænger dette af individet der tester, og især den individuelle graviditet - dette kan også svinge hos samme person. Nogle er hurtige til at danne graviditetshormon, andre er mindre hurtige. 

Jeg vil dog anbefale at du venter med at teste til 3 dage efter menstruationen skulle have været der, så er man nemlig i langt de fleste tilfælde forbi den værste risiko for tabet af en evt. biokemisk graviditet (du kan teste positiv, men graviditeten har aldrig nået at sætte sig fast, og du taber den derfor), og det er bare så møghårdt at teste positiv, fordi man er tidligt ude, og så begynde at bløde få dage efter. 

Det skal tilføjes, at jeg overhovedet ikke selv følger mit eget råd, da jeg nok er det, man kalder et testmonster, og jeg har det sidste halve år oplevet to biokemiske, som jeg kunne have undgået at blive såret af, hvis jeg havde trukket testen til 3-5 dage efter mens skulle have været der. 

Pøj pøj med drt! 

Anmeld Citér

8. januar 2019

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Reelt Kan man teste på forventet menstruationsdag. Nogle kan før andre efter. Personligt har jeg kun kunne teste positivt efter 4+. Og ikke før. 

Jeg fik ikke menstraution før efter 10 mdr efter fødsel, så for mig ville det ikke kunne lade sig gøre at få så tætte børn. Men går ud fra det skrevne at du har haft din menstraution eller ved at du har haft ægløsning. 

Anmeld Citér

8. januar 2019

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Du kan altid blive gravid, da ægløsning jo altid kommer før mens, så i princippet ka du være gravid, hvis det er. 

Kender flere der kun har 11 mdrer mellem deres børn. 

Du ka teste, når din mens er ude blevet. Vh Stine 

Tak for svar :-)! 

Anmeld Citér

8. januar 2019

Anonym trådstarter

givmignr2 skriver:

Det er meget individuelt, hvor hurtigt man kan blive gravid igen. Der kan herske hormonforstyrrelser i din krop, hvis du ammer. Generelt skal kroppen lige på fode igen. Nogle bouncer tilbage lynhurtigt, og andre bruger længere tid på at komme sig. 

Hvad angår testtidspunkt, siger man som hovedregel den dag du skulle have haft din menstruation, men der findes teste på markedet nu, der er så sensitive, at de kan teste svagt positiv allerede 8-9 dage efter ægløsning. Igen afhænger dette af individet der tester, og især den individuelle graviditet - dette kan også svinge hos samme person. Nogle er hurtige til at danne graviditetshormon, andre er mindre hurtige. 

Jeg vil dog anbefale at du venter med at teste til 3 dage efter menstruationen skulle have været der, så er man nemlig i langt de fleste tilfælde forbi den værste risiko for tabet af en evt. biokemisk graviditet (du kan teste positiv, men graviditeten har aldrig nået at sætte sig fast, og du taber den derfor), og det er bare så møghårdt at teste positiv, fordi man er tidligt ude, og så begynde at bløde få dage efter. 

Det skal tilføjes, at jeg overhovedet ikke selv følger mit eget råd, da jeg nok er det, man kalder et testmonster, og jeg har det sidste halve år oplevet to biokemiske, som jeg kunne have undgået at blive såret af, hvis jeg havde trukket testen til 3-5 dage efter mens skulle have været der. 

Pøj pøj med drt! 

Jeg ammer ikke, har jeg ikke gjort siden baby var 6 uger gammel pga den hårde start jeg havde. og først lige er blevet færdig med. jeg har regelmæssig menstruation og faktisk haft 1 bio for 2 måneder siden. Tak for svar:-) 

Anmeld Citér

8. januar 2019

Anonym trådstarter

SDD skriver:

Reelt Kan man teste på forventet menstruationsdag. Nogle kan før andre efter. Personligt har jeg kun kunne teste positivt efter 4+. Og ikke før. 

Jeg fik ikke menstraution før efter 10 mdr efter fødsel, så for mig ville det ikke kunne lade sig gøre at få så tætte børn. Men går ud fra det skrevne at du har haft din menstraution eller ved at du har haft ægløsning. 

Ja jeg har regl mæssigt menstruation siden baby var 2 måneder gammel  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.