Det er meget individuelt, hvor hurtigt man kan blive gravid igen. Der kan herske hormonforstyrrelser i din krop, hvis du ammer. Generelt skal kroppen lige på fode igen. Nogle bouncer tilbage lynhurtigt, og andre bruger længere tid på at komme sig.
Hvad angår testtidspunkt, siger man som hovedregel den dag du skulle have haft din menstruation, men der findes teste på markedet nu, der er så sensitive, at de kan teste svagt positiv allerede 8-9 dage efter ægløsning. Igen afhænger dette af individet der tester, og især den individuelle graviditet - dette kan også svinge hos samme person. Nogle er hurtige til at danne graviditetshormon, andre er mindre hurtige. 
Jeg vil dog anbefale at du venter med at teste til 3 dage efter menstruationen skulle have været der, så er man nemlig i langt de fleste tilfælde forbi den værste risiko for tabet af en evt. biokemisk graviditet (du kan teste positiv, men graviditeten har aldrig nået at sætte sig fast, og du taber den derfor), og det er bare så møghårdt at teste positiv, fordi man er tidligt ude, og så begynde at bløde få dage efter.
Det skal tilføjes, at jeg overhovedet ikke selv følger mit eget råd, da jeg nok er det, man kalder et testmonster, og jeg har det sidste halve år oplevet to biokemiske, som jeg kunne have undgået at blive såret af, hvis jeg havde trukket testen til 3-5 dage efter mens skulle have været der. 
Pøj pøj med drt! 
Anmeld
Citér