Smerter i maven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.452 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. januar 2019

Anonym trådstarter

For ca. et år siden fik jeg et planlagt kejsersnit, hvor alt gik lige efter bogen. Mistede ikke noget videre blod (150 ml), helede flot op og ingen gener efter epiduralblokaden eller i arret.

Jeg fik i juni lagt en spiral hos en gynækolog (kan dog ikke huske hvilke spiral-type) og har blødt on/off lige siden. Tit kommer der lige lidt svagt lyserødt udflåd en enkelt dag og andre gange er det en reel blødning. Jeg har tit smerter i underlivet, ISÆR efter sex (især i de stillinger, hvor min man kan komme dybt ind) - og smerterne kommer uanset tempo, "dybde", hvor våd jeg er, stilling mv (undskyld detaljerne) og herefter kan jeg have ondt i flere dage efter. 

Så sent som i aften har jeg smerter i underlivet, og under min mavle har jeg en lille bule indad i maven (som er ca. Ø5).... Jeg får fjernet min spiral pga. blødningerne d. 22/1, men er der nogle af jer som har prøvet noget lignende? Jeg er så træt af at have ondt og ikke rigtigt have lyst til at være sammen med min mand fordi jeg ved der følger smerter med...

Min læge har ikke sagt der var noget alarmerende, kun at kroppen sommetider skal bruge et halvt år på at vænne sig til spiralen 

Anonyme svar er tilladt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2019

fehår

Jeg havde selv en spiral (kobber ) i 7 måneder, og jeg blev aldrig glad for den. Jeg pletblødte måneden igennem og havde ofte ondt i maven. Ligesom dig havde jeg fået et kejsersnit inden, men i mit tilfælde var det spiralen, som generede, for alle generne forsvandt instantant, da den blev pillet ud.

Jeg krydser fingre for, at det også går sådan for dig

Anmeld Citér

6. januar 2019

SejtNavnHer

Jeg havde en hormonspiral i et lille års tid, og den irriterede mig (lokalt), som du. Det kunne også give nogle trykkende småsmerter efter sex. Jeg endte med at pille skidtet ud selv! 

Anmeld Citér

6. januar 2019

Konjac

Profilbillede for Konjac

Jeg oplevede det anden gang jeg fik spiral. 2 gange har jeg prøvet at underlivet gik i krampe efter sex, at jeg ikke kunne bevæge mig i 1 time og kastede op fordi det gjorde så ondt. 

Så jeg fik den fjernet. Viste sig så at den sad skævt. AV!

Anmeld Citér

6. januar 2019

Anonym trådstarter

givmignr2 skriver:

Jeg havde en hormonspiral i et lille års tid, og den irriterede mig (lokalt), som du. Det kunne også give nogle trykkende småsmerter efter sex. Jeg endte med at pille skidtet ud selv! 

Pille den ud selv? Hvordan? 

Anmeld Citér

6. januar 2019

Anonym trådstarter

Konjac skriver:

Jeg oplevede det anden gang jeg fik spiral. 2 gange har jeg prøvet at underlivet gik i krampe efter sex, at jeg ikke kunne bevæge mig i 1 time og kastede op fordi det gjorde så ondt. 

Så jeg fik den fjernet. Viste sig så at den sad skævt. AV!

Hold da ferie. Jeg havde heller ingen problemer første gang jeg fik spiral op, men denne gang...! Dog får jeg gudsekelov ikke sådanne kramper som du omtaler 

Anmeld Citér

7. januar 2019

SejtNavnHer

Anonym skriver:

Pille den ud selv? Hvordan? 

Der var lang tid til jeg kunne komme til lægen, så jeg google hvordan jeg kunne gøre det selv, og om jeg kunne gøre det selv, og fandt svar på det i et amerikansk debatforum.

Det er forholdsvist simpelt, jeg squattede, pressede (dette bringer livmoderhalsen, som snoren hænger ud af, længere “ned”, så man kan få ordentligt fat i snoren), så hev jeg meget stille og langsomt, stadig pressende, og voila (!!!) så stod jeg med spiralen i hånden. 

Det er særligt vigtigt, at være opmærksom på eventuelle smerter, eller stor modstand, når man forsøger med det første lille “hiv”. Optræder der smerter eller større modstand kan det være tegn på, at spiralen er vokset ind i livmodervæggen, og i så fald kan man ødelægge væggen, og i værste fald nogle blodkar, når man hiver, og dermed inducere blødning eller det, der er værre.

Jeg oplevede ingen smerter, og fik stille og roligt hevet krabaten ud.

Jeg vil dog til enhver tid, som medicinstuderende selv, anbefale at man tager til lægen og får det gjort. 

Anmeld Citér

9. januar 2019

Anonym trådstarter

Jeg tænker I lige får en lille opdatering. Jeg kom på hospitalet i går med mistanke for blindtarmsbetændelse, underlivsbetændelse, cyster på æggestokkene og/eller en spiral der var vandret.

Her kunne de gudskelov udelukke blindtarmsbetændelsen, men kunne konstatere en spunget blodcyste på højre æggestok, at spiralen var ved at kravle op i min livmoder (og snorene var på vej med) samt denne spiral havde skabt en betændelsestilstand inden i mig, så den blev naturligvis revet ud med det samme og smerterne fortog sig med det samme.

Men tak for jeres svar, jeg er ked af a I også har haft problemer men er glad for at høre at jeg ikke var alene  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.