Genbrug

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

866 visninger
9 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. januar 2019

Anonym trådstarter

Jeg søger nogle der har mange  erfaring med af sælge brugt jeg har nemlig for først gang sæt noget til salg for et par dage siden stand på tingen er at de er passe godt på og man næste ikke kan se de har være brugt jeg mener selv at en pris som er det halv af hvad det kan købe for er fair. Jeg har tydelig skrive at jeg ikke sender man alligevel har de beskeder jeg har modtage indtil nu går på om jeg vil sende og må jeg vil gå ned i pris 

Hvad gør i når i får henvendelser om forhandle om pris kan i find på af gå ned i pris selvom i synes jeres pris er fair? 

Og har i ellers nogle råd i vil giv vider

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2019

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Jeg har solgt en del ting efterhånden, og har stort set altid måtte gå ned i pris, selvom jeg synes, at prisen var fair.. 

Folk vil bare ikke give særlig meget for brugte ting desværre.. Så hvis du vil hurtigt af med det, så må du nok ned i pris 

Anmeld Citér

3. januar 2019

Kay

Jeg køber og sælger meget brugt, og jeg prøver altid at forhandle en bedre pris når jeg køber, nogle sælgere tager det meget ilde op, men jeg er vokset op med loppemarkeder og jeg kan ikke lade være med at prøve at prutte om prisen, også selvom jeg syntes prisen er fair. 

Når jeg sælger vil jeg også helst undgå at sende ting der er større end et par stykker tøj og så er det bare at svare nej når købere spørg om man vil sende. Jeg er som ofte til at forhandle med med priser,en hvis det er noget jeg syntes prisen er sat meget lavt fordi vi skal hurtigt af med det takker jeg nej til folk der byder under prisen... 

Jeg tænker meget når jeg sætter prisen at den skal være under halvdelen af ny prisen og så tænker jeg "hvad ville jeg selv give for denne når den er brugt". 

Man kan komme ud for nogle der bliver lidt ubehagelige når man siger nej til at prutte med prisen, men der har jeg lidt den holdning at så vil jeg helle forære det til mødrehjælpen end at sælge det for billigt  Ja måske fjollet for så får jeg ingen penge for det men mennesker der bliver ubehagelige eller forventer at få mine ting for nærmest ingen ting har ikke fortjent mine ting, så hellere give det til velgørenhed

Anmeld Citér

3. januar 2019

migxher

Jeg synes altid at folk forhandler om prisen, så jeg sætter den gerne lidt højere når jeg sælger noget og så gør det mig ikke så meget at gå lidt ned i pris. 

Jeg synes dog ikke altid at halvdelen af ny prisen kan gøres gældende. Det kommer meget an på hvad der sælges, hvor efterspurgt varen er, kommer den ofte på tilbud fra ny osv. 

Anmeld Citér

3. januar 2019

Soonmom

Jeg ser også altid om jeg kan få det billigere og halvdelen af nyprisen lyder voldsomt afhængig af hvad det er  

Anmeld Citér

3. januar 2019

Tommelise

Det er helt normalt at forhandle om prisen.

Hvorfor vil du ikke sende, hvis det er det, der skal til for at få solgt ?

Anmeld Citér

3. januar 2019

Lilleguldklump

I et salgsforum jeg er i er det lidt en tale måde at lige så snart prisskiltet er af, så er den halvdelen værd. Det hvad folk vil give

så ville aldrig betale halv pris for brugte ting  

Anmeld Citér

3. januar 2019

StineW79

Profilbillede for StineW79

Nu ved jeg ik hva du feks sælger, men tænker at hvis det er tøj, er det sjældent det halve værd, når først det er brugt. 

Jeg tænker at en brugt pris måske nærmer er 30-40 procent, af den nye pris.

Jeg gider heller ik at sende, så når jeg har solgt noget, skriver jeg tydeligt i salgsopslagt, at det ska hentes. 

Jeg tager heller ik et salgsopslagt ned, før varen er hentet og betalt. Har prøvet et par gange ny, at "køber" bare udeblir fra aftalen, hvilket er mega uforskammet og træls. Vh Stine 

Anmeld Citér

4. januar 2019

Tommelise

StineW79 skriver:

Nu ved jeg ik hva du feks sælger, men tænker at hvis det er tøj, er det sjældent det halve værd, når først det er brugt. 

Jeg tænker at en brugt pris måske nærmer er 30-40 procent, af den nye pris.

Jeg gider heller ik at sende, så når jeg har solgt noget, skriver jeg tydeligt i salgsopslagt, at det ska hentes. 

Jeg tager heller ik et salgsopslagt ned, før varen er hentet og betalt. Har prøvet et par gange ny, at "køber" bare udeblir fra aftalen, hvilket er mega uforskammet og træls. Vh Stine 

Tænker mere, at hvis det er steder som Trendsales eller DBA, så er det betydeligt nemmere, hvis man er villig til at sende.

Og at det virker lidt mere serviceminded.

Er det derimod på facebook, så er der jo noget bedre chancer for at få solgt til nogen i "nabolaget".

Anmeld Citér

4. januar 2019

StineW79

Profilbillede for StineW79
Tommelise skriver:

Tænker mere, at hvis det er steder som Trendsales eller DBA, så er det betydeligt nemmere, hvis man er villig til at sende.

Og at det virker lidt mere serviceminded.

Er det derimod på facebook, så er der jo noget bedre chancer for at få solgt til nogen i "nabolaget".

Ja har valgt at sælge i fb grupper, netop for at undgå besværet med at sku sende. Syntes det andet er alt for bøvlet.

Især netop fordi hvis det ska sendes, ska man så regne forsending med i pris osv osv, så min klare erfaring er at det er nemmer, bare at bruge fb, så det har du helt klart ret i, at man ska tage med i sine overvejelser! Vh Stine 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.