Gode råd til amning og brystpumpe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

677 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. januar 2019

Anonym trådstarter

Jeg fik den 30.11.18 en søn som ikke kan sutte korrekt .han sutter kun om niplen og ikke resten af brystvorten, hvilket betyder mange smerter i forbindelse med amning. Ammebrikker er prøvet, men hmder tager han ikke nok på, så det har jeg måtte droppe(det hjalp heller ikke sønderligt). 

Jeg har prøvet at trække om i hans næse, trykke på hagen og alverdens ring, men intet hjælper. Hans tunge- og løbebånd er tjekket ved øre næse halslæge, men der var heller ikke noget at gøre. Andre råd? 

Jeg overvejer at leje en elektronisk brystpumpe i en periode for at se om han kan lære det på længere sigt - nogen der har erfaring med det? Jeg ved det kan være svært at få børn til at gå tilbage til bryst når først flaske er prøvet, men er der andre der har erfaring de vil dele? :-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2019

asphodel

Min datter suttede forkert fra starten, og jeg producerede vist ikke nok mælk. Hun kunne ligge ved brystet i timevis og kun lige få den mængde mælk, som hun havde brug for. Jeg lejede en brystpumpe, som jeg nok brugte i cirka en måned. Der kom mindre og mindre mælk ud, og til sidst blev det for hårdt for brysterne, så de begyndte at gøre ondt. Jeg stoppede til sidst på grund af smerten og vi gik herefter over til ren MME. Det gjorde også ondt! Men det var den rigtige beslutning for os.

Bare en kort opridsning af min oplevelse med brystpumpen. Så må du selv vælge hvad der er bedst for dig. 

Anmeld Citér

3. januar 2019

ni

Min søn brugte suttebrikker i begyndelsen og har nu fået vænnet ham af med det (Han er 2 mdr.) 

Jeg gjorde det samme som dig, havde dog en brystpumpe selv, pumpede ud og gav ham det efter måltid (Han fik ikke nok ud med brikkerne) 

Nu har vi droppet både brikker og pumpe og det fungerer rigtig fint. Han får stadig flaske af og til i særlige tilfælde. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.