Hvilken klapvogn anbefaler i - 8 måneder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

927 visninger
3 svar
0 synes godt om
2. januar 2019

sommerc

Profilbillede for sommerc

min datter er 8 måneder. 

Vi bruger vores barnevogn som vi begge elsker (kombivogn, så vi har også en klapvogn del men synes bare den er kæmpe stor) barnevognsdelen er med lille liggemål, hun er nu for lang til den. 

Hun sover 2 lange lure formiddag og eftermiddag på ca 2-3 timer af gangen og skal derfor kunne sove i den. 

Skal jeg beholde klapvognsdelen og tage den i brug eller hvad ville i gøre ? 

I forhold til kulden osv er det så fint at sove i klapvognen? 

Når hun sover i barnevognen ligger hun dejlig varm i sove pose, dyne og tæppe og hun er en skøn temperatur når hun vågner. 

Det er ikke muligt at sove inden for (jo hvis det stormer, regner meget og/eller er minus grader selvfølgelig) men hun sover bare dobbelt så godt ude og vågner efter kort tid når hun sover inden for.

Hvad ville i gøre?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2019

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
sommerc skriver:

min datter er 8 måneder. 

Vi bruger vores barnevogn som vi begge elsker (kombivogn, så vi har også en klapvogn del men synes bare den er kæmpe stor) barnevognsdelen er med lille liggemål, hun er nu for lang til den. 

Hun sover 2 lange lure formiddag og eftermiddag på ca 2-3 timer af gangen og skal derfor kunne sove i den. 

Skal jeg beholde klapvognsdelen og tage den i brug eller hvad ville i gøre ? 

I forhold til kulden osv er det så fint at sove i klapvognen? 

Når hun sover i barnevognen ligger hun dejlig varm i sove pose, dyne og tæppe og hun er en skøn temperatur når hun vågner. 

Det er ikke muligt at sove inden for (jo hvis det stormer, regner meget og/eller er minus grader selvfølgelig) men hun sover bare dobbelt så godt ude og vågner efter kort tid når hun sover inden for.

Hvad ville i gøre?

Jeg købte en emaljunga super nitro klapvogn da min datter var knap 1 år. Og elskede den! Det er en ret stor klapvogn, men det kunne jeg rigtig godt lide. Den var stabil, og der var god plads til hende. Hun sov i den når vi ikke var hjemme ved middagslur. Om vinteren havde hun alm tøj på, en varm uldtrøje (hue og vanter self), babydyne og kørepose. Køreposen var egentlig en dejlig varm sag, men sådan en der kun går til ca midt på brystkassen. - Mega fedt når ungen er vågen og gerne vil kunne bruge armene, men for koldt når ungen skal sove. Derfor kom jeg hendes babydyne halvvej ned i køreposen, så den dækkede hele overkroppen, så der var et overlap. Så var hun dejlig lun altid.

Dog brugte vi den kun et års tid. Dels fordi hun hadede alt med hjul hun ikke selv havde kontrol over, og dels fordi hun er en lang pige, så hendes hoved ramte den øverste kant af ryglænet når hun blev lagt ned, så hun ikke rigtig kunne ligge og sove i den.

Jeg ville dog til en hver tid købe den igen, fordi det bare er en møg lækker vogn at køre med. Og rimelig nem at slå sammen også. 
Jeg har gemt den, og regner med at bruge den til næste barn også.

Anmeld Citér

3. januar 2019

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg havde en emmajunga - kan ikke huske modellen men den var stor og det var dejligt. For mine børn sov ude til de var et sted mellem 2-3 år. Så en stor vogn er ikke dumt hvis din skal sove ude i et år mere. 

Vi havde en paraply klapvogn til de mindre ture 

Anmeld Citér

3. januar 2019

Lea2787

Profilbillede for Lea2787

Har gjort helt ligesom MummiT. Emmaljunga Cerox. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.