Hvad gør jeg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.137 visninger
9 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. januar 2019

Anonym trådstarter

Jeg har været til 2 jobsamtaler og skal til nr. 2 samtale ved den ene i morgen. Begge samtaler er gået super og jeg har en god fornemmelse af begge. Den første får jeg dog først svar på i næste uge grundet jul og nytår. Det er dog dette job jeg allerhelst vil have, da den anden mere er søgt bare for at søge (er ledig).

Hvad nu hvis de i morgen til samtalen eller i løbet af ugen bestemmer sig for at vil ansætte mig? Jeg vil jo allerhelst have det andet job men vil jo heller ikke takke nej til et job idet jeg jo er ledig. Har bare sådan en god fornemmelse af at jeg har gjort et godt indtryk til samtalen til det der egentlig er drømmejobbet, men det er jo først i næste uge jeg får svar.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2019

Babilooo

Så tager du det første. Og får du tilbudt ønskejobnet melder du fra til det første.

Det sker ofte - har siddet i hr afdelinger

Anmeld Citér

2. januar 2019

Anonym

Du takker ja til jobbet hvis du får det og hvis du er heldig også at få det andet så vender du tilbage til det første takker nej :-)

Anmeld Citér

2. januar 2019

Anonym trådstarter

Tjullehej skriver:

Så tager du det første. Og får du tilbudt ønskejobnet melder du fra til det første.

Det sker ofte - har siddet i hr afdelinger

Jeg synes bare ofte at de gerne vil skrive kontrakt hurtigst muligt

Anmeld Citér

2. januar 2019

Mullemee

Anonym skriver:

Jeg synes bare ofte at de gerne vil skrive kontrakt hurtigst muligt

Den siger du bare, at du lige skal kigge igennem og have forbi din fagforening. Så køber du dig lidt tid der. 

Anmeld Citér

2. januar 2019

Hck

Profilbillede for Hck

Jeg har været til 2 jobsamtaler og skal til nr. 2 samtale ved den ene i morgen. Begge samtaler er gået super og jeg har en god fornemmelse af begge. Den første får jeg dog først svar på i næste uge grundet jul og nytår. Det er dog dette job jeg allerhelst vil have, da den anden mere er søgt bare for at søge (er ledig).

Hvad nu hvis de i morgen til samtalen eller i løbet af ugen bestemmer sig for at vil ansætte mig? Jeg vil jo allerhelst have det andet job men vil jo heller ikke takke nej til et job idet jeg jo er ledig. Har bare sådan en god fornemmelse af at jeg har gjort et godt indtryk til samtalen til det der egentlig er drømmejobbet, men det er jo først i næste uge jeg får svar.

Du siger selvfølgelig ja tak, hvis du er den heldige der får jobbet efter anden samtale og allerede får besked om det i den her uge, alt andet vil være pænt dumt ( ja undskyld ). Du kan jo så tage stilling, hvis du også får tilbudt drømmejobbet.

Anmeld Citér

2. januar 2019

Anonym trådstarter

Mullemee skriver:

Den siger du bare, at du lige skal kigge igennem og have forbi din fagforening. Så køber du dig lidt tid der. 

Den var faktisk god! Det er med start hurtigst muligt, så det kan jo ske at skulle gå stærk

Anmeld Citér

2. januar 2019

Oddi

Profilbillede for Oddi

Du takker naturligvis ja hvis du bliver tilbudt det første job. Men venter med at underskriver kontrakten inden du har fået svar på job nr2 som du foretrækker. 

Anmeld Citér

2. januar 2019

Anonym

Selvom du skriver under, er der vel en prøveperiode? Der kan du sige op uden varsel. 

Anmeld Citér

2. januar 2019

Babilooo

Du skal bare skrive under. Du er i en prøveperiode. Og der er ikke nogen arbejdsgiver der vil tænke to gange over det. Det sker ofte. Til stor irritation vel og mærke at kandidater springer fra .. også efter en måned eller 14 dage efter opstart.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.