Streg aftager - hvad nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.371 visninger
9 svar
14 synes godt om
31. december 2018

Monas06

Jeg er blevet gravid vha. donoræg. Vi har prøvet i 8 år og nu var der for første gang succes. Jeg tisser på graviditetstest hver anden dag og kunne konstatere at stregen blev kraftigere og kraftigere. Men omkring 6+4 begyndte stregen at aftage og der er nu gået 10 dage med aftagende streg.

Jeg ved jo godt hvad det betyder, men ved ikke hvad der sker nu. Min fertilitetslæge er på juleferie og jeg tager stadig dumme fertilitetshormoner (østrogen og progesteron) for jeg kan jo ikke bare stoppe. 

Her er mit spørgsmål:

1) Er det hormonerne der gør, at jeg ikke får menstruation, nu hvor graviditeten er gået i stå? 

2) Får jeg menstruation så snart jeg stopper med hormonerne? 

Jeg skal scannes og snakke med lægen om 4 dage, når han er tilbage fra ferie, men kan snart ikke vente længere. Jeg vil bare ha det ud 

Håber der er nogen der kan fortælle mig, hvad jeg kan forvente der sker nu. 

Hilsen Maiken

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. december 2018

Babilooo

Ja de hormoner kam holde menstruation tilbage.

men du kan også have for højt hcg. Prøv at fortynde dit tis med en smule vand og se om du får en tydligere streg:

held og lykke

Anmeld Citér

31. december 2018

koeapabshicar

Bare fordi stegen bliver svagere er det altså ikke ens betydende med at du ikke er gravid. De kan ikke bruges til at holde øje med om man abortere. Hvis jeg var dig så ville jeg stoppe med at tisse på pinde og enten købe en privat scanning eller vente på din læge kommer tilbage fra ferie 

Anmeld Citér

31. december 2018

Monas06

Jeg ved godt at der kan være udsving, men jeg har taget prøven på nøjagtig samme måde hver dag og forløbet er meget tydeligt. Farven bliver kraftigere, stagnere og så aftager. Nu er den næsten utydelig. Jeg kan komme med mange forklaringer, men oftes er den simple, den mest sandsynlige. Desværre. Det er bare hjerteskærende at fortsætte med hormonerne når det er formålsløst og uvisheden om det videre forløb gør mig ængstelig. 

Anmeld Citér

31. december 2018

Carina:-)

Du må absolut ikke stoppe med hormonerne! 

Det er helt normalt at test bliver svagere jo længere du kommer hen i graviditeten. 

Ro på og fortsæt med de hormoner stopper du er du først i risiko for at tabe fosteret.

Anmeld Citér

31. december 2018

MEF

Fat mod! Mine tests blev også utydelig omkring uge 7 og trolden ligger altså her og leger på gulvet, så hos mig betød det ikke noget. Jeg ved ikke hvad det skyldes...

Anmeld Citér

31. december 2018

HBV

Carina:-) skriver:

Du må absolut ikke stoppe med hormonerne! 

Det er helt normalt at test bliver svagere jo længere du kommer hen i graviditeten. 

Ro på og fortsæt med de hormoner stopper du er du først i risiko for at tabe fosteret.

Jep! Det er helt normalt... Du må ikke stoppe med hormonerne 

Anmeld Citér

31. december 2018

CBbaby

Jeg har skrevet indlæg om det før. 

Når HCG bliver forhøjet, kan testene ikke rumme det mere. Så bliver stregerne meget mere udtydlige. 

Prøv at tilsætte vand i. Så bliver det fortyndet og stregen kommer igen. 

Jeg afprøvede selv metoden i min første graviditet. Det var ca samme tid som dig. 

Jeg nåede helt op på 70-80 procent vand før stregen var tydelig igen. 

Så tag det lige helt roligt :-) 

Anmeld Citér

31. december 2018

ErDuHerIkkeSnart

Kære du

Sikke er rædsomt forløb du/I lyder til at være igennem. Jeg deler sådan set din skepsis - efter så mange år i “gamet” holder man op med at tro på de usandsynlige forklaringer. Men selvom jeg forstår, at det er næsten uudholdeligt at fortsætte nogle dage endnu, vil jeg nu alligevel opfordre dig til at gøre, som aftalt med din læge og få en eventuel abort konstateret “ordentligt” ved scanning. 

Alt det bedste til dig 

Anmeld Citér

1. januar 2019

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Som de andre siger,så er der en lille procentdel,hvor hcg bliver for højt i urinen,så prøv at fortynde din urin.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.