Afføring normal?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

722 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. december 2018

Anonym trådstarter

Min datter er 14 dage gammel og bliver kun ammet, hun har ikke haft afføring i 2 dage og sundhedsplejesken siger at spædbørn der kun får modermælk ikke kan få forstoppelse men hvad kan det så være?

hun tager rigtig godt på så det heller ikke fordi der ikke er nok næring i min mælk! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. december 2018

Christabelle

Børn der bliver ammet behøver ikke have afføring hver dag. Hvis ikke hun er generet af det og viser tegn på ondt i maven, tænker jeg at alt er som det skal være  

Anmeld Citér

31. december 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi

Ammebørn behøver slet ikke have afføring hver dag. Så medmindre hun er plaget af det, har ondt og sådan så er det helt fint at der gør nogle dage -måske endda en uge. 

Anmeld Citér

31. december 2018

ChesireKitty

Min datter havde kun afføring én gang om ugen, mens jeg fuldammede hende. Der var jeg godt nok også bekymret, men fik af vide at det slet ikke var unormalt.

Min søn, derimod, er flaskebarn og har haft afføring 2 gange i døgnet siden han begyndte på flasken. Inden han fin flaske, havde han afføring ca hver 3. dag.

Så ro på; det er helt normalt - både din datters afføring eller mangel derpå og din bekymring 

Anmeld Citér

31. december 2018

A38

Hold øje med det, men jeg ville ikke være hammer bekymret. Så længe din datter ikke presser uden effekt eller lader til at have ondt i maven, og hun i øvrigt tisser en masse og er vågen og frisk en gang i mellem.

I følge den har pjece fra Sundhedsstyrelsen, så fremgår det at det først er efter den første måned, at der kan gå længere tid mellem afhøringerne. Så hold som sagt øje med det :-)

https://sundhedsstyrelsen.dk/~/media/20C0DE48FF2A464D84B5D92C39575FE0.ashx

Anmeld Citér

31. december 2018

God-mor

Anonym skriver:

Min datter er 14 dage gammel og bliver kun ammet, hun har ikke haft afføring i 2 dage og sundhedsplejesken siger at spædbørn der kun får modermælk ikke kan få forstoppelse men hvad kan det så være?

hun tager rigtig godt på så det heller ikke fordi der ikke er nok næring i min mælk! 

Det er helt normslt. Med begge mine som er blevet ammet har vi kunne nå op på 11 dage uden afføring. 

Anmeld Citér

31. december 2018

Anonym trådstarter

Hun presser rigtig meget, især når hun sover, så gir hun sig og vrider sig og presser men hun spiser og tisser helt normalt og sover dog en del

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.