Tarm sygdom?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

508 visninger
9 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. december 2018

Anonym trådstarter

Min mand igennem 8 år går ikke til læge overhovedet han vild ikke! 

Nu er jeg blevet lidt nysgerrig om han har decideret Tarm sygdom.......????

Han har afføring LIGE efter aftensmad, det kommer ud er ofte vandig med klumper i, om det  er noget tomat pure i maden får han diarré ...

han har igennem vores 8 år sammen skidt i bukserne 2 gange da vi har været ude og spiste og han ikke har “tålt” noget der var i maden.

han kunne ikke holde ballerne sammen mere og måtte op af nogle trapper siv det ud, og han ja havde afføring i bukserne - det snakkede vi ikke om da han skammende sig så meget 

Er der noget man kan gære fordi ofte da vi er ide at spise skal vi løbe hjem så han ka nå toilettet eller skal vi blive på restauranten til han har været på toilet, fordi han kan ikke “holde på det” når det skal ud

jeg tænker nogle på genkende sådan en mønster 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2018

ErDuHerIkkeSnart

Jeg giver dig helt ret i, at det lyder bekymrende - men du kan og skal ikke søge hjælp for ham i et online forum. Han skal - selv - til lægen og blive undersøgt. Ikke udsættes for fremmede menneskers gætterier på en tilfældig hjemmeside.

Skru bissen på og gør ham klart og tydeligt, at han ikke får noget valg. Han er ikke et barn, der er ikke noget der hedder “vil ikke”. Han skal - om du så skal slæbe ham derop i hoved og røv, eller true med at han må tilbringe alle fremtidens nætter på sofaen!

Anmeld Citér

28. december 2018

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Jeg giver dig helt ret i, at det lyder bekymrende - men du kan og skal ikke søge hjælp for ham i et online forum. Han skal - selv - til lægen og blive undersøgt. Ikke udsættes for fremmede menneskers gætterier på en tilfældig hjemmeside.

Skru bissen på og gør ham klart og tydeligt, at han ikke får noget valg. Han er ikke et barn, der er ikke noget der hedder “vil ikke”. Han skal - om du så skal slæbe ham derop i hoved og røv, eller true med at han må tilbringe alle fremtidens nætter på sofaen!

Det var ikke for at få en decideret diagnose, men mere at komme forbi en der havde det samme og fik hjælp og kunne fortælle om det 

- Jeg vilde aldrig starte på medicin fra en der havde anbefaldet det på nettet -

Anmeld Citér

28. december 2018

esioul

Anonym skriver:

Han har afføring LIGE efter aftensmad, det kommer ud er ofte vandig med klumper i, om det  er noget tomat pure i maden får han diarré ...

han har igennem vores 8 år sammen skidt i bukserne 2 gange da vi har været ude og spiste og han ikke har “tålt” noget der var i maden.

han kunne ikke holde ballerne sammen mere og måtte op af nogle trapper siv det ud, og han ja havde afføring i bukserne - det snakkede vi ikke om da han skammende sig så meget 

Er der noget man kan gære fordi ofte da vi er ide at spise skal vi løbe hjem så han ka nå toilettet eller skal vi blive på restauranten til han har været på toilet, fordi han kan ikke “holde på det” når det skal ud

Det lyder meget som IBS (irritabel tarm). 

jeg ville først og fremmest få testet laktose og gluten (blodprøve). 

Anmeld Citér

28. december 2018

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Altså, hvis jeg f.eks spiser hvidløg eller æg der ikke er helt gennemstegt kan jeg også godt akut blive ret skidt i mave og tarm systemet, og jeg kan love dig, det er sørme ikke sjovt at enten optage et toilet ude i byen næsten en hel aften eller være bange for at skide i bukserne ( eller komme til at gøre det). Jeg føler med din mand.

Anmeld Citér

28. december 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har Morbus crohn - kronisk tarmbetændelse som kan sidde i hele fordøjelsessystemet (fra mund til endetarmen). Mit startede med diarre og mavekramper. Da jeg udskød lægebesøget, endte jeg med fire måneders indlæggelse, da de dengang ikke kunne finde ud af hvad jeg fejlede. Jeg fik akut diarré , så når jeg skulle på wc måtte jeg smide hvad jeg havde i hænderne og løbe.

For at konstaterer Morbus crohn skal lægerne tage en biopsi lige der hvor sygdommen sidder. Derfor tog det så lang tid for mit vedkommende 

Anmeld Citér

29. december 2018

Anonym

Min mand har morbus Crohn med meget vandet afføring og flere gange om dagen dog kan han holde på det. Pt har han nu stomi i et par måneder da han fik tarmslung og de måtte fjerne en del Tarm og resten så skulle hele og ha fred. 

Men når han ikk for sin medicin pt remicade så gør hans ben hammernas samt ryggen. 

Og har en ven der har den samme sygdom er hans i udbrud får han fister i endetarmen 

sygdommen topper oftest når man har rundet de 25 

så kan han leve med det han har nu og har gjort i 8 år tror jeg ikk det er det men kan self været meget andet som jeg straks ville få en læge til at kigge på 

Anmeld Citér

29. december 2018

Anonym

Jeg har IBS. Har haft det i over 10 år. Jeg oplever det samme som din mand. I perioder kan jeg ikke holde på noget og det løber ud af mig. Jeg har fået en koloskopi og test for gluten og laktose for 10 år siden.

Det viste ingen ting, så fik mere eller mindre besked om for 10 år siden at det var psykisk.

Jeg oplever forbedring ved at følge low FODMAP diæten.

For 2 måneder siden oplevede jeg blod i afføringen. Jeg var ved lægen (har skiftet læge i mellemtiden)  vedkommende spurgte jo selvfølgelig ind til afføringsmønster osv. Lægen kiggede meget overrasket på mig, da jeg sagde jeg ofte går med ble og har oplevet mange gange at skide i bukserne. Jeg har nærmest udviklet en angst for at gå ud, da jeg altid ender på et toilet. Det fylder meget altid at tænke på skiftetøj osv. Jeg er for pokker 33 år. Det er ydmygende.

Nå, men hvorom alting er, så sagde min læge at IBS er en skraldespandsdiagnose, som gives, når man ikke kan sige hvad det ellers er. Så jeg er igang med nye prøver osv. og føler mig taget seriøst nu. 

Folk kan undre sig over at man kan gå så lang tid med disse gener, men har man oplevet at få besked på, at det hele er indbildning eller et man bare flov over det - for det er fandme da flovt at gå til lægen med, og så hvis man ikke bliver taget seriøst - ja, så lærer man sine strategier; man undgår sociale arrangementer, man undgår steder med ingen eller få toiletter, man trækker sig generelt. Så klarer man den jo - om end, det kan lyde trist.

Anmeld Citér

29. december 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg har IBS. Har haft det i over 10 år. Jeg oplever det samme som din mand. I perioder kan jeg ikke holde på noget og det løber ud af mig. Jeg har fået en koloskopi og test for gluten og laktose for 10 år siden.

Det viste ingen ting, så fik mere eller mindre besked om for 10 år siden at det var psykisk.

Jeg oplever forbedring ved at følge low FODMAP diæten.

For 2 måneder siden oplevede jeg blod i afføringen. Jeg var ved lægen (har skiftet læge i mellemtiden)  vedkommende spurgte jo selvfølgelig ind til afføringsmønster osv. Lægen kiggede meget overrasket på mig, da jeg sagde jeg ofte går med ble og har oplevet mange gange at skide i bukserne. Jeg har nærmest udviklet en angst for at gå ud, da jeg altid ender på et toilet. Det fylder meget altid at tænke på skiftetøj osv. Jeg er for pokker 33 år. Det er ydmygende.

Nå, men hvorom alting er, så sagde min læge at IBS er en skraldespandsdiagnose, som gives, når man ikke kan sige hvad det ellers er. Så jeg er igang med nye prøver osv. og føler mig taget seriøst nu. 

Folk kan undre sig over at man kan gå så lang tid med disse gener, men har man oplevet at få besked på, at det hele er indbildning eller et man bare flov over det - for det er fandme da flovt at gå til lægen med, og så hvis man ikke bliver taget seriøst - ja, så lærer man sine strategier; man undgår sociale arrangementer, man undgår steder med ingen eller få toiletter, man trækker sig generelt. Så klarer man den jo - om end, det kan lyde trist.

Ah det er jeg ked af at læse 

Kan godt forstår det fylder mig her, efter min første fødsel tisse jeg i bukser da jwg nys osv - heldigvis fik jeg trænet det op igen

håber du får hjælp for det 33 år er INGEN alder 

Anmeld Citér

29. december 2018

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Det lyder meget som IBS (irritabel tarm). 

jeg ville først og fremmest få testet laktose og gluten (blodprøve). 

Vilde sige det til ham tak 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.