Nogen gange gider jeg bare ikke mere...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.486 visninger
13 svar
13 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. december 2018

Anonym trådstarter

Jeg har en lækker lille baby på 4 måneder. Hun er forholdsvis nem, glad og godt tilpas og sover godt om natten osv. Jeg knus elsker hende og hun er det bedste der er sket for mig og min mand!

Men nogen gange... så kunne jeg bare virkelig godt tænke mig at hun ikke var her.. bare lige en halv dag måske. At vi ikke skulle planlægge hele vores hverdag omkring hende. At vi kunne ta ud og drikke en øl sammen. At jeg kunne ha en dag sammen med veninderne, uden en baby på armen. At vi kunne ha spontan sex, uden at det skal times omkring hvornår baby sover.

Jeg har mega dårlig samvittighed over at tænke sådan her, for det handler vel om at jeg synes det er hårde altid at tilsidesætte mine behov for hendes.

Det sagde vi jo ja til, da vi valgte at vi ville være forældre, men jeg kan virkelig godt savne min frihed en gang i mellem..

Please fortæl mig at jeg ikke står med den her alene!? Synes i andre bare det er pisse fedt at være mor, hele tiden?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har en lækker lille baby på 4 måneder. Hun er forholdsvis nem, glad og godt tilpas og sover godt om natten osv. Jeg knus elsker hende og hun er det bedste der er sket for mig og min mand!

Men nogen gange... så kunne jeg bare virkelig godt tænke mig at hun ikke var her.. bare lige en halv dag måske. At vi ikke skulle planlægge hele vores hverdag omkring hende. At vi kunne ta ud og drikke en øl sammen. At jeg kunne ha en dag sammen med veninderne, uden en baby på armen. At vi kunne ha spontan sex, uden at det skal times omkring hvornår baby sover.

Jeg har mega dårlig samvittighed over at tænke sådan her, for det handler vel om at jeg synes det er hårde altid at tilsidesætte mine behov for hendes.

Det sagde vi jo ja til, da vi valgte at vi ville være forældre, men jeg kan virkelig godt savne min frihed en gang i mellem..

Please fortæl mig at jeg ikke står med den her alene!? Synes i andre bare det er pisse fedt at være mor, hele tiden?

Jeg har den også og det er okay.. Hvad med din kæreste kan han ikke tage hende en aften så du kan komme ud og drikke en øl med veninderne? Det er ikke pisse fedt at være forældre altid!  Men forældrerollen er sådan og ikke til at lave om på .. Det er en tilvænnings sag.. Alting bliver sq lidt kedeligere  men der er lyspunkter i alt og bliver nemmere når de bliver så store at de kan passes lidt hos bedsterne. Det lyder som om du trænger til at komme lidt ud og med en nem baby, lyder det ikke somom der er helt umuligt. 

Anmeld Citér

26. december 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg vil mene det er helt normalt. Det fik jeg ihvertfald at vide af både sp og psykolog (fik en fødselsdepression). 

Kan du evt malke ud til et par timer og lade kæresten tage baby alene? 

Anmeld Citér

26. december 2018

God-mor

Anonym skriver:

Du er simoelthen HELT normal  Det er hårdt at tilsidesætte egne behov 24/7, når de er så små. 

Anmeld Citér

26. december 2018

Bebe89

Ork ja! Det ser jeg som værende helt normalt 

man kan sagtens elske sit barn/børn og alligevel trænge til en pause fra dem. Også uden at fortryde at man fik dem. 

Nogle dage er bare sjovere end andre og engang i mellem kan man godt savne friheden og spontaniteten fra før man fik børn.

Sådan har jeg det i hvert fald. 

Anmeld Citér

26. december 2018

Lje

Fat mod! Omfavn følelsen, grin lidt af den og gør noget for at leve med (= minimer) den. Jeg kender ingen, som ikke en gang i mellem tænker det samme.

Jeg drømmer nogle gange om at cykle ud i verden (og ikke hjem til vasketøj og hamsterhjul), når jeg kaster mig op på min cykel og pisker mod børnehaven efter 8 timer på arbejde. Jeg knuselsker mit barn, min mand, vores liv og hverdag. Men tanken om at cykle den anden vej end hjem, tjekke ind på hotel, bestille roomservice og se Netflix, kan gøre mig glad. Og omkring det tidspunkt aftaler vi med mormor og morfar, at det er tid til - for vores søn - en weekend hos dem. Nogle gange tager min mand faktisk med, da jeg har et behov for en gang i mellem at være alene. Det har han ikke. Så bor jeg på sofaen med Just Eat på telefonen og Netflix på tv'et i 24 timer. Det ser lidt usselt ud på skrift men jeg er vild med det .

For at gøre en lang historie kort: gør noget ved den følelse. Smut ud og spis en god frokost med din mand/veninde mens barnet sover i barnevogn. Del en flaske vin eller drik en øl. Bestil god take away når barnet sover. Skyld ned med en gin og tonic. Eller lad far tage ansvaret et par timer mens du sidder på den lokale og drikker en øl med en veninde. 

Det er OK at være mere end 'bare' mor. Også selvom det er meget fedt at være nogens mor .

Vh.

Anmeld Citér

26. december 2018

HBV

I hear you min datter er 4 mdr om en uge og jeg tager også mig selv i at tænke aaaaarghh engang imellem. Vi er midt i et langt tigerspring lige nu og det gør det jo ikke just bedre altså  og så en stor dreng der føler at "lillesøster har stjålet mor fra ham" 

Anmeld Citér

26. december 2018

ErDuHerIkkeSnart

Lje skriver:

Fat mod! Omfavn følelsen, grin lidt af den og gør noget for at leve med (= minimer) den. Jeg kender ingen, som ikke en gang i mellem tænker det samme.

Jeg drømmer nogle gange om at cykle ud i verden (og ikke hjem til vasketøj og hamsterhjul), når jeg kaster mig op på min cykel og pisker mod børnehaven efter 8 timer på arbejde. Jeg knuselsker mit barn, min mand, vores liv og hverdag. Men tanken om at cykle den anden vej end hjem, tjekke ind på hotel, bestille roomservice og se Netflix, kan gøre mig glad. Og omkring det tidspunkt aftaler vi med mormor og morfar, at det er tid til - for vores søn - en weekend hos dem. Nogle gange tager min mand faktisk med, da jeg har et behov for en gang i mellem at være alene. Det har han ikke. Så bor jeg på sofaen med Just Eat på telefonen og Netflix på tv'et i 24 timer. Det ser lidt usselt ud på skrift men jeg er vild med det .

For at gøre en lang historie kort: gør noget ved den følelse. Smut ud og spis en god frokost med din mand/veninde mens barnet sover i barnevogn. Del en flaske vin eller drik en øl. Bestil god take away når barnet sover. Skyld ned med en gin og tonic. Eller lad far tage ansvaret et par timer mens du sidder på den lokale og drikker en øl med en veninde. 

Det er OK at være mere end 'bare' mor. Også selvom det er meget fedt at være nogens mor .

Vh.

Jeg kunne ikke være mere enig  Gør noget ved det med god samvittighed - og husk i øvrigt på: Det er kun et øjeblik. Lige om lidt kan hun mere selv. Lige om lidt ammer du ikke (så meget) mere. Lige om lidt er hun nemmere at putte. Lige om lidt kan du være væk i længere tid og gøre noget for dig selv. Lige om lidt er det forår og sommer og så drikker du øl og vin med veninderne igen - for en stund - indtil du savner din dejlige unge og skynder dig hjem til hende igen  

Anmeld Citér

26. december 2018

Anonym trådstarter

Dejligt at høre at det ikke er helt unormalt! Jeg har nemlig forsøgt at skubbe følelsen væk, for Det gør mig på en måde bange for at jeg ikke elsker vores datter nok, når jeg kan ha det sådan. 

Jeg har prøvet at malke ud, så far kunne tage over en aften, mens jeg var til fødselsdag. Det gik fint i 3-4 timer og så savnede jeg hende alligevel for meget til at jeg rigtig kunne nyde det, Så jeg er heller ikke nem at stille tilfreds

Anmeld Citér

27. december 2018

Baby2017

Anonym skriver:

Det er heeeelt normalt og kan se mig selv i det du skriver. Det første år er skide hårdt for man er på 24/7. Har du nogle gode bedsteforældre der evt. Kan tage hende nogle timer så i kan komme ud og bare være jer og få et pusterum? Det tror jeg vil hjælpe rigtig meget. 

Nu er min datter snart 2 år og er efterhånden meget selvkørende og nem ift. At man ikke behøver planlægge alt omkring hende, men jeg savner da stadig tiden hvor vi kun var 2, men jeg vil selvfølgelig ikke undvære min datter og det vi har nu. Vi sørger for jævnligt at få hende passet så vi kan komme ud og vare være os. Vi gør det nok hver 2-3 månede hvor hun overnatter ved bedsterne og de har hende i mindst 24 timer. Vi startede med overnatningerne da hun var 10 måneder og hun klarede det så fint 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.