Far med til fødslen..?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

960 visninger
10 svar
0 synes godt om
18. oktober 2009

MorTilGustav

Hmm.. Står og tumler med et virkelig svært spørgsmål.. Jeg har termin d 30. okt og bliver enlig mor, da barnets far har valgt at cutte af. Han startede med at være positivt indstillet men siger nu at hans liv er som det skal være nu og at han ikke vil have at noget skal ændre det. Et positivt forhold til barnet vil også ændre hans liv markant, mener han, så det er ikke et mål for ham at skabe et godt bånd til barnet på nuværende tidspunkt  

Nu er spørgsmålet så om jeg skal fortælle mig når fødslen starter og "holde døren åben"? Give ham mulighed for at komme og være en del af den store begivenhed? Eller vil det være bedst for alle parter hvis jeg lader være? Han KAN jo tage det som en slags provokation og et pres fra min side.. 

På en måde har jeg slet ik lyst til at han ska være der..! Har virkelig mange negative tanker og følelser omkring ham og det vil måske stresse mig hvis han sku være der mens jeg føder.. Men måske ville det være en priceless mulighed for ham at binde sig til barnet på..!
En anden mulighed er at kontakte ham med det samme og spørge om han vil have mig til at fortælle ham det når "det går løs"..?

Det er virkelig svært at træffe et valg.. Og de folk jeg har snakket med har vidt forskellige holdninger så det gør det ikke nemmere. Nu vil jeg gerne høre hvad I synes ville være bedst for alle parter..?  Vil jeg fortryde det hvis jeg ikke giver ham muligheden? Eller vil jeg fortryde hvis jeg spørger ham og (højst sandsynligt) får afslag endnu engang..? Det gør jo altså forbandet ondt at blive svigtet på den måde

Cecilia, Uge 38 + 2

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2009

Ansemusen

Puh ha en dum situation du står i! Forstår slet ikke faren. Tænk at vælge sit barn fra! Hvor er det godt at du er der til at tagedig af det!

Det jeg bider mærke i og lægger vægt på i dit indlæg, er at du skriver at du ikke har lyst til at han skal være der, at du har mange negative tanker omkring ham og er bange for at det skal stresse dig. Så udelukkende udfra det, og det, at han pt. siger at han ikke ønsker at tage del i barnets liv, ville jeg ikke lade ham komme med! Det er simpelthen rigtig hårdt at gennemgå en fødsel og jeg tror ikke på det bliver nemmere hvis man ikke føler sig tryg med dem som er med! Du kan også risikere, at han takker ja, og så midt i det hele daffer af, fordi han alligevel ikke synes han kan magte det ansvar. Ville du kunne håndtere det?

Som jeg læser det, er det HAM der har valgt sit barn fra og derfor tror jeg ikke en fødsel vil gøre forskellen. Enten indser han det eller også gør han ikke. Det vil jeg tro!

Men jeg forstår virkelig godt at det er et rigtigt svært valg for dig at tage! Jeg håber bare at fødslen bliver en god oplevelse for dig uanset hvad du/I vælger

Anmeld

18. oktober 2009

4kløver

Da jeg skulle føde min den store var faren ikke med. han smuttede også lige før jeg skulle føde..

Han fik da afvide at jeg var gået i fødsel og kun fordi han ringede og skulle hente et par ting hos mig.. Men jeg ringede så bagefter for at fortælle at han var blevet far.. Men tror ikke ellers jeg havde gjort det for jeg var så gal på ham..

Og så lige for at slutte den af kom han og så sin datter 1time efter med sin nye kæreste  

Anmeld

18. oktober 2009

Vingummien

Hvis at du ikke har det godt med at han skal være der så nej.

Men hvis du vil have det ok så sig til ham at du vil sende en sms eller ringe når du går i fødsel og så kan han komme hvis han gerne vil det.

Min tidligere veninde havde faren med selvom de ikke var sammen osv

Anmeld

18. oktober 2009

BinaMor

i har ret i det i siger men jeg tænker lige..

hvis han fik muligheden og valgte at tage den.. så var der måske mulighed for et bedre forhold senere hen samt større sansynlighed for at bebs ville få sin far.

jeg tror jeg ville ringe. selvom jeg var sur. men så ville jeg vide at jeg havde gjort MIT for mit barns skyld.

held og lykke fremover

Anmeld

18. oktober 2009

N&J

Hej Cecilia.. jeg syntes til tros for hvad jeg selv ville have gjort, at du skal gøre det der er bedst for dig... det er ikke sjovt at få et afslag når man selv er sårbar og slet ikke fra faderen..

men vil så også lige sige at jeg var pænt ligeglad hvor mange mennesker der var inde på min stue da jeg fødte og der var mange, jeg lukkede mig inde i mig selv.. tror mere det er hvorvidt man ønsker at få et afslag midt i veerne ved at han ikke dukker op..

hmm.. håber virkelig du finder det svar du skal bruge

Anmeld

18. oktober 2009

Sjl-msl-Mkl

Cecilia84 skriver:

Hmm.. Står og tumler med et virkelig svært spørgsmål.. Jeg har termin d 30. okt og bliver enlig mor, da barnets far har valgt at cutte af. Han startede med at være positivt indstillet men siger nu at hans liv er som det skal være nu og at han ikke vil have at noget skal ændre det. Et positivt forhold til barnet vil også ændre hans liv markant, mener han, så det er ikke et mål for ham at skabe et godt bånd til barnet på nuværende tidspunkt  

Nu er spørgsmålet så om jeg skal fortælle mig når fødslen starter og "holde døren åben"? Give ham mulighed for at komme og være en del af den store begivenhed? Eller vil det være bedst for alle parter hvis jeg lader være? Han KAN jo tage det som en slags provokation og et pres fra min side.. 

På en måde har jeg slet ik lyst til at han ska være der..! Har virkelig mange negative tanker og følelser omkring ham og det vil måske stresse mig hvis han sku være der mens jeg føder.. Men måske ville det være en priceless mulighed for ham at binde sig til barnet på..!
En anden mulighed er at kontakte ham med det samme og spørge om han vil have mig til at fortælle ham det når "det går løs"..?

Det er virkelig svært at træffe et valg.. Og de folk jeg har snakket med har vidt forskellige holdninger så det gør det ikke nemmere. Nu vil jeg gerne høre hvad I synes ville være bedst for alle parter..?  Vil jeg fortryde det hvis jeg ikke giver ham muligheden? Eller vil jeg fortryde hvis jeg spørger ham og (højst sandsynligt) får afslag endnu engang..? Det gør jo altså forbandet ondt at blive svigtet på den måde

Cecilia, Uge 38 + 2

Det er en meget dum situation du står i.

Jeg stod selv i lign. situation i starten af 2008 - jeg valgte simpelthen IKKE og have faderen med, da jeg ikke synes jeg havde brug for hans mulige negative følelser. Han skal have en positiv indstilling eller skal han holde sig væk.

Han er åbenbart ikke voksen nok til det, og desuden behøver han vel ikke og se dig i sådan et sårbart  sted i dit liv!

Det er bare min mening.

Anmeld

18. oktober 2009

Lone Jakobsen

hejsa

ingen tvivl om at du står i en meget dum situation. jeg har selv været der 2 gange...og har brugt 2 forskellige løsninger.

den første gang ville faderen gerne med til fødslen. jeg gav ham lov...og selv om vi på det tidspunkt ikke havde været sammen i 3 mdr... ja så gik fødslen rigtigt godt.

den anden gang var jeg meget vred og såret.... faderen til min søn havde svigtet mig på det groveste...og jeg ku slet ikke overskue at han sku med. jeg fik simpelthen min mor til at ringe til ham da fødslen var vel overstået.

så det er kun dig selv der kan  beslutte det. hvordan har du det med ham.... er du meget vred og såret... eller ku du godt forestille dig at ha ham i dit liv som en ven. ville du ku overskue at han var med til noget så personligt som en fødsel.... eller ville det være mere fornuftigt at be en sød veninde en søster eller evt. din mor om at tage med.

føler meget med dig og håber du finder frem til den rette løsning for dig.

mange tanker

Lone

Anmeld

18. oktober 2009

SHERO

Jeg synes bestemt du skal gøre hvad du føler er det rigtige for dig, hvis du helst ikke ser han er med så synes jeg ikke du skal spørge ham. Hvis han er interesseret i at deltage kan han jo altid spørge, så kan du tage stilling til om du synes du har lyst til at han skal være med.

Anmeld

19. oktober 2009

christina2412

pu ha, må ikke være sjovt for dig.forstår simpelthen ikke mænd, der bare stikker halen mellem benene og frasiger sig ethvert ansvar

var det mig, havde jeg ikke spurgt om han ville med. du skal virkelig tænke på, at det kan være utrolig hårdt, at føde, står han så der ved siden af, og han ikke har den samme glæde som dig, kan du risikere, at din fødsel ikke bliver glædeligt, at tænke tilbage på, tænk på det er et kæmpe øjeblik i dit liv, når du ligger der med den lille i armene.

tag heller en anden med en veninde mor eller hvem du nu er tæt knyttet til, som kan støtte dig.

det er bare min mening. håber det bedste for dig

christina 36+4

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.