Affødt af en debat set et andet sted; Hvad gør man når barnet får ragelse af familiemedlemmer?
Farmor giver oftest genbrugsgaver til vores datter. Genbrug er intet problem i sig selv. Problemet er når man ikke har plads og ikke ønsket sig sagerne - så bliver det til ragelse. Farmor ser kun barnet 3-4 gange om året og ved ikke hvad der interesserer barnet eller hvor barnet er udviklingsmæssigt, hvorfor det er svært at ramme rigtigt ift legetøj.
Udover legetøj får vi altid en stak gammelt lugtende tøj fra kælderen, som min mand og hans tvilling var iført da de var små. For over 25 år siden. Alt der kommer i nærheden af tøjet bliver smittet med lugten. Det lyder ekstremt, men det er altså den ærlige sandheden.
Hvad skal jeg stille op? Vi kan ikke opbevare tøj og legetøj der ingen nytte tjener. Vi har simpelthen ikke plads. Selvom vi skriver ønskeseddel, får vi stadig en masse ubrugeligt. Med ubrugeligt mener jeg at det er egnet for børn der er over 3 år grundet små dele, at det er slidt, beskidt i hjørner man ikke kan gøre rene, osv.
Skal jeg bare smide det ud så snart hun er ude af døren? Sende det med hende hele vejen hjem igen?
Anmeld
Citér