Min søn stopper i dagpleje lige om lidt og han er så gode venner med en af pigerne dernede de leger virkelig så godt sammen de krammer altid hinanden farvel og de har bare et eller andet bånd sammen og det gør næsten ondt i mit moder hjerte hvis de ikke skal ses mere.
Vil det være totalt mærkeligt at skrive til moren om de kunne mødes og lege sammen en gang imellem ?? Jeg synes det er lidt grænseoverskridende men det nok bare mig har ansøgt hende på Facebook så tænkte det var første skridt
. Hvad gør i for ar jeres børn har lege kammerater? 
For mig vil det være mere grænseoverskridende at få en venneanmodning på FB end en SMS/et brev i garderoben. Men indrømmet: jeg er sgu nok lidt sær hvad det angår.
Jeg havde intet behov for, på vores søns vegne, at lave legeaftaler i vuggestuen men det er en fornøjelse nu her i børnehaven. Hvis vi ikke kender forældrene, har pædagogerne hjulpet/vi har lagt et brev i barnets kasse med tøj. Noget med "Karen fortæller, at Viggo og Erik leger virkelig godt sammen og Viggo taler meget om Erik derhjemme. Hvis I har lyst og tid til en legeaftale, så er mit nummer her. Vh. Viggos mor (Hanne)". Og så har vi lige nævnt det for pædagogerne, som så også siger det til Eriks forældre, der henter ham.
Så er det en invitation uden akavet tvang. Typisk er vi forældre med til første legeaftale og derfra tager vi/andre forældre bare børnene med hjem fra børnehaven. Vi har på skift legeaftaler med 3-4 børn (altså ikke på samme tid) alt efter overskud. Nogle gange 1 dag om ugen andre uger færre. Så henter vi kl. 18. Så er eget barn bespist og har haft en hyggelig eftermiddag.
Det fungerer så fint, for os, på den måde 
Vh.
Anmeld
Citér