Kan man det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.137 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. december 2018

Anonym trådstarter

Min søn stopper i dagpleje lige om lidt og han er så gode venner med en af pigerne dernede de leger virkelig så godt sammen de krammer altid hinanden farvel og de har bare et eller andet bånd sammen og det gør næsten ondt i mit moder hjerte hvis de ikke skal ses mere. 

Vil det være totalt mærkeligt at skrive til moren om de kunne mødes og lege sammen en gang imellem ?? Jeg synes det er lidt grænseoverskridende men det nok bare mig har ansøgt hende på Facebook så tænkte det var første skridt  . Hvad gør i for ar jeres børn har lege kammerater? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2018

Lje

Min søn stopper i dagpleje lige om lidt og han er så gode venner med en af pigerne dernede de leger virkelig så godt sammen de krammer altid hinanden farvel og de har bare et eller andet bånd sammen og det gør næsten ondt i mit moder hjerte hvis de ikke skal ses mere. 

Vil det være totalt mærkeligt at skrive til moren om de kunne mødes og lege sammen en gang imellem ?? Jeg synes det er lidt grænseoverskridende men det nok bare mig har ansøgt hende på Facebook så tænkte det var første skridt  . Hvad gør i for ar jeres børn har lege kammerater? 

For mig vil det være mere grænseoverskridende at få en venneanmodning på FB end en SMS/et brev i garderoben. Men indrømmet: jeg er sgu nok lidt sær hvad det angår. 

Jeg havde intet behov for, på vores søns vegne, at lave legeaftaler i vuggestuen men det er en fornøjelse nu her i børnehaven. Hvis vi ikke kender forældrene, har pædagogerne hjulpet/vi har lagt et brev i barnets kasse med tøj. Noget med "Karen fortæller, at Viggo og Erik leger virkelig godt sammen og Viggo taler meget om Erik derhjemme. Hvis I har lyst og tid til en legeaftale, så er mit nummer her. Vh. Viggos mor (Hanne)". Og så har vi lige nævnt det for pædagogerne, som så også siger det til Eriks forældre, der henter ham. 

Så er det en invitation uden akavet tvang. Typisk er vi forældre med til første legeaftale og derfra tager vi/andre forældre bare børnene med hjem fra børnehaven. Vi har på skift legeaftaler med 3-4 børn (altså ikke på samme tid) alt efter overskud. Nogle gange 1 dag om ugen andre uger færre. Så henter vi kl. 18. Så er eget barn bespist og har haft en hyggelig eftermiddag. 

Det fungerer så fint, for os, på den måde 

Vh.

Anmeld Citér

19. december 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Det ka du sagtens. Og jeg ville ligge en seddel med dit nr og add, som de ka tage med hjem, da det jo slet ik er sikkert at hun bruger fb, selvom hun har det. 

Begge vores piger leger stadig, med deres venner fra dp. De er nu 10 og 6 år. Vh Stine 

Anmeld Citér

20. december 2018

Mullemee

I mine børns institution hænger der en seddel med alle forældrenes telefonnumre. Jeg har tit sendt en sms. Det har jeg aldrig hørt noget for, kun at mødrene (jeg skriver faktisk kun til mødrene) bliver glade for, at der er nogen der gerne vil deres barn positivt.

Anmeld Citér

20. december 2018

ErDuHerIkkeSnart

Det skal du da endelig bare gøre Min datters “bedste ven” i vuggestuen er lige rykket i børnehave. Hans mor spurgte i den forbindelse, om ikke vi kom forbi en dag til leg og hygge. Det var en stor succes og ikke spor underligt! 

Ps: Jeg forstår godt, at det niver lidt i moderhjertet, men husk på at deres venskaber og relationer i den alder er meget mere fleksible og foranderlige end vi som voksne ofte tænker. To dage efter havde min datter en ny “bedste ven”, selvom de havde været uadskillelige 

Anmeld Citér

20. december 2018

karisima

Jeg synes helt sikkert du skal prøve at kontakte hende. Min datter på 8 år er stadig virkelig tæt med en veninde hun fik i vuggestuen. De har gået i forskellige børnehaver og nu skoler men de har bare forbindelsen så snart de er sammen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.