Tøj til institutionen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.169 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. december 2018

Anonym trådstarter

Min datter starter i institution d. 2/1 2019 når hun er 11 måneder gammel. Hun går langs ting og står i kortere perioder selv, hvorfor vi har købt prewalkers til hende...

Men... hvad skal hun have af udendørs fodtøj? Skal hun have en thermoflyverdragt? En almindelig flyverdragt? En jakke? Regntøj?

Hvad har I været glade for (gerne specifikke mærker og hvorfor) og hvad var unødvendigt? De er ude hver dag uanset vejr. 

På forhånd tak

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2018

serinasmor

Anonym skriver:

Min datter starter i institution d. 2/1 2019 når hun er 11 måneder gammel. Hun går langs ting og står i kortere perioder selv, hvorfor vi har købt prewalkers til hende...

Men... hvad skal hun have af udendørs fodtøj? Skal hun have en thermoflyverdragt? En almindelig flyverdragt? En jakke? Regntøj?

Hvad har I været glade for (gerne specifikke mærker og hvorfor) og hvad var unødvendigt? De er ude hver dag uanset vejr. 

På forhånd tak

til vinterbrug skal hun have: 

vinterstøvler, flyverdragt, hue og vanter 

Når det bliver lidt varmere og forår skal hun have sko, termotøj, regntøj tynd hue og måske tyndere vanter. 

Jeg har altid elsket flyverdragter fra friends  

Anmeld Citér

19. december 2018

Soonmom

Så længe hun ikke går sikkert, skal hun slet ikke have sko, så er de bedre med bløde sutsko og futter med foer henover og så en god varm flyverdragt og elefanthue og luffer/vanter. Flyverdragter er Reima tec og Hummel super gode 

Anmeld Citér

19. december 2018

Lea2787

Profilbillede for Lea2787

Jeg har to børn, der er startet om vinteren. Hhv 11 og 13 mdr gamle ved start. Vi var glade for flyverdragt og varm fodtøj. Sådan nogle flyverdragtsagtige futter før de kunne gå og derefter støvler. Til forår har vi brugt termotøj og regntøj og altid haft en varm striktrøje liggende til dem også. Jeg har bagefter tænkt, at fleeceforet regntøj måske var smartere. Luffer/vanter efter vejret og så en god tyk hue. 

Selvfølgelig også 2-3 fulde sæt skiftetøj 

Anmeld Citér

19. december 2018

TLO

fodtøj - ingen sko/støvler eller lign men udedørs futter som disse fra name it  https://www.nameit.com/dk/da/ni/name-it/inspiration/name-it-waterproof-styles/mini-vandtaette-stoevler-13154126.html?cgid=ni-outerwear-waterproof&dwvar_colorPattern=13154126_Elderberry

Babysams har en syning nedenunder foden som ikke er så rare at gå på

Flyverdragt vi har en didrikson, som kan øges i størrelsen. Ret smart da vi (måske) ellers skal ud og have 2 denne sæson. Gå her efter en med forstærkninger på knæ og numse, vind/snefang ved håndled og ankler, fodstropper (regulerbar), tapede sømme og så er en justerbar talje også rart, hvis jeres datter er den slanke model. Ja og så tjek vandtæthed, åndbarhed og materialer

Elefanthue - vi bruger en af 100% uld, og har en i dobbelt lag på lager til når det bliver vinter :-)

Handsker - også didrikson med tommelfinger 

Forår

Termosæt - vi har et m vandafvisende coating fra mikkline. Tjek igen her nogle af de samme ting som ved flyverdragt mhp pasform, materialer mv

Regnsæt - todelt ikke heldragt vi har også her didrikson. Tjek her vandsøjletryk også gerne efter vask, materialer, og pasform

Elefanthue evt en tyndere model, men vi har nu brugt den samme i efteråret af 100%uld

Anmeld Citér

21. december 2018

Anonym trådstarter

Tusind tak fordi I har taget jer tiden til at svare. Det var en stor hjælp og et step tættere på at vide hvad vi skal invester i.

Rigtig god weekend og god jul 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.