Gør ondt ved amning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.700 visninger
12 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. december 2018

Anonym trådstarter

Hej , jeg fødte en datter for snart tre uger siden og amningen kører så fint. Bortset fra jeg har virkelig ondt når hun lige starter med at sutte . 

Lidt som en stikken igennem brystvorten - der er intet svamp eller brystbetændelse . Nogen der oplever det samme? smerten forsvinder efter et minut, men kommer igen ved næste amning ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hej , jeg fødte en datter for snart tre uger siden og amningen kører så fint. Bortset fra jeg har virkelig ondt når hun lige starter med at sutte . 

Lidt som en stikken igennem brystvorten - der er intet svamp eller brystbetændelse . Nogen der oplever det samme? smerten forsvinder efter et minut, men kommer igen ved næste amning ��

Er du sikker på der ikke er svamp? For det lyder sådan. 

Jeg havde det også og det gjorde ondt som en stikken i brystvorterne. Man kan ikke nødvendigvis se det for at der er der. 

Jeg opdagede det ved at min søn fik hvide/gule belægninger i munden (trøske). Lægen gav mig noget salve ogsp gik det over. 

Ellers prøv at køb noget lanolin hvis du er sikker på det ikke er svamp. Det er også rigtig godt mod ømme beystvorter  

Anmeld Citér

18. december 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Er du sikker på der ikke er svamp? For det lyder sådan. 

Jeg havde det også og det gjorde ondt som en stikken i brystvorterne. Man kan ikke nødvendigvis se det for at der er der. 

Jeg opdagede det ved at min søn fik hvide/gule belægninger i munden (trøske). Lægen gav mig noget salve ogsp gik det over. 

Ellers prøv at køb noget lanolin hvis du er sikker på det ikke er svamp. Det er også rigtig godt mod ømme beystvorter  

Ja er sikker der er intet belægning eller noget som helst, sp har også frikendt mig for det, der er ingen symptomer ihvertfald  

lanolin har jeg købt, skal blive bedre til at bruge det

Anmeld Citér

18. december 2018

Anonym

Anonym skriver:

Ja er sikker der er intet belægning eller noget som helst, sp har også frikendt mig for det, der er ingen symptomer ihvertfald  

lanolin har jeg købt, skal blive bedre til at bruge det

Ville nok alligevel tage er smut forbi lægen. Min sp sagde også der ikke var noget. Men det var der  

Anmeld Citér

18. december 2018

Anonym

Anonym skriver:

Sådan havde jeg det også de første stykke tid..... Det gik over efter 1 måneds tid..... Aner ikke hvad det var.. Men ondt gjorde det... Tog noget danskvand med brus og rensede brysterne og rensede min datters tunge

Anmeld Citér

19. december 2018

Mullemee

Hos mig gjorde det bare ondt at amme. Jeg ved godt, at folk siger at det ikke skal gøre ondt, men det gjorde det. Det blev først bedre efter et par måneder, så hæng i. Det bliver ikke ved.

Hvis det er svamp, kan du også mærke det, når du ikke ammer. Så føles det som om at der bliver holdt en tændt lighter under dit bryst eller at brystvorten bliver skåret af med en sløv smørkniv. Det er ikke fedt. Shit det gør ondt. Hvis det kun er lige når din baby starter, så er det fordi din brystvorte lige skal vænne sig til det der hiv, som baby laver når der tages fat.

Anmeld Citér

19. december 2018

xStinepigen

Stikken og bryst og brystvorte var også det eneste tegn jeg havde på svamp, først noget tid efter fik den lille belægning på tungen . Det eneste keg selv mærker til svampen bar ved amningen, som dne stikken .

Anmeld Citér

19. december 2018

Anonym

Mullemee skriver:

Hos mig gjorde det bare ondt at amme. Jeg ved godt, at folk siger at det ikke skal gøre ondt, men det gjorde det. Det blev først bedre efter et par måneder, så hæng i. Det bliver ikke ved.

Hvis det er svamp, kan du også mærke det, når du ikke ammer. Så føles det som om at der bliver holdt en tændt lighter under dit bryst eller at brystvorten bliver skåret af med en sløv smørkniv. Det er ikke fedt. Shit det gør ondt. Hvis det kun er lige når din baby starter, så er det fordi din brystvorte lige skal vænne sig til det der hiv, som baby laver når der tages fat.

Det passer altså ikke. Jeg havde svamp da jeg ammede og min søn fik trøske. Jeg kunne intet mærke når jeg ikke ammede. Det var kun når han tog fat det gjorde ondt som nåle der stillede i dem 

Anmeld Citér

19. december 2018

Mullemee

Anonym skriver:

Det passer altså ikke. Jeg havde svamp da jeg ammede og min søn fik trøske. Jeg kunne intet mærke når jeg ikke ammede. Det var kun når han tog fat det gjorde ondt som nåle der stillede i dem 

Jeg tror, der er forskellige former for svamp, for sådan startede mit også. Der blev jeg og min datter behandlet med Brental mundhule-gel, som også hjalp på hende. Det hjalp bare ikke på mig. Mit udviklede sig voldsomt, så jeg oplevede meget store smerter - også når jeg ikke ammede. Jeg måtte på pillekur, for at få det til at gå væk.

Anmeld Citér

19. december 2018

HBV

Det kan sagtens bare være nedløbsrefleksen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.