2 spørsmål i en?.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

799 visninger
8 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. december 2018

Anonym trådstarter

Jeg har for 2 dage siden født vores søn og amningen gik fint på sygehuset meeen nu er mit højre bryst simpelhen så ømt at jeg slet ikke kan få ham lagt til... jeg har her til aften givet ham en smule mme så han havde lidt for natten, er det okay at jeg har givet ham lidt eller?

og så er han lige faldet i søvn på min mave hvor han også ligger på maven og har læst at det må spædbørn ikke, skal jeg vække ham eller er det okay så længe jeg selv er vågen? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2018

Fitmommyherning

Jeg vil ligge ham til, selvom det gør ondt og ikke give ham mme.

hvorfor har du valgt at give mme?

han må gerne sove på dit bryst så længe du er vågen og hvis du blunder lidt sker der heller ikke noget ved det.

Anmeld Citér

17. december 2018

Fitmommyherning

Og baby kan godt flyttes uden du vækker ham

Anmeld Citér

18. december 2018

Anonym trådstarter

Fitmommyherning skriver:

Jeg vil ligge ham til, selvom det gør ondt og ikke give ham mme.

hvorfor har du valgt at give mme?

han må gerne sove på dit bryst så længe du er vågen og hvis du blunder lidt sker der heller ikke noget ved det.

Jeg valgte at give ham en smule mme til natten så han kunne få sovet lidt, han har ikke engang fået hvad der svare til halvdelen af en brik. tror max han har fået 2/10 del af en brik og så fordi det gør så mega ondt i mit ene bryst at amme og det andet bryst havde han tømt 

Anmeld Citér

18. december 2018

Fitmommyherning

Anonym skriver:

Jeg valgte at give ham en smule mme til natten så han kunne få sovet lidt, han har ikke engang fået hvad der svare til halvdelen af en brik. tror max han har fået 2/10 del af en brik og så fordi det gør så mega ondt i mit ene bryst at amme og det andet bryst havde han tømt 

Jeg ved det gør ondt, men det bedste du kan gøre er at ligge ham til...

og hvis det er fordi de er spændte, så prøv at masser dem lidt inden eller lige håndmalk, så han kan få fat.

alle de gange hvor jeg var hamret i en pude ved siden af, fordi det gjorde ondt. Hang in there.. det bliver bedre- i promise 

Anmeld Citér

18. december 2018

Lisette W

Anonym skriver:

Jeg har for 2 dage siden født vores søn og amningen gik fint på sygehuset meeen nu er mit højre bryst simpelhen så ømt at jeg slet ikke kan få ham lagt til... jeg har her til aften givet ham en smule mme så han havde lidt for natten, er det okay at jeg har givet ham lidt eller?

og så er han lige faldet i søvn på min mave hvor han også ligger på maven og har læst at det må spædbørn ikke, skal jeg vække ham eller er det okay så længe jeg selv er vågen? 

Du skal amme på det bryst ellers kan du få brystbetændelse og det er ikke sjovt! Jeg fik brystbetændelse da min yngste var 5 dage og nu har jeg fået det igen hvor han er 8 måneder. Det er nok det værst jeg har prøvet! Begge gange er feberen kommet på ingen tid. Pludseligt har jeg rysyet og klapret tænder helt vanvittigt og så er er temeraturen steget til over 40.

Ind under bruseren og masser brystet med håndbruseren og malk ud så meget du kan og lig ham så til. En varmedunk på brystet mens du ammer kan også lindre. 

Anmeld Citér

18. december 2018

Soonmom

Er det ikke fordi det er fyldt det gør ondt ? - for så løser der jo ikke noget at lade være med at amme?

- når det er sagt synes jeg det er fint at give mme som supplement  men det får du hug for af amme hippe folket, bare så du ved det  

Anmeld Citér

18. december 2018

A38

Enig med de andre, hvis hele brystet er spændt og ømt, så skal du sørge for at det bliver tømt, da det ellers kan udvikle sig til brystbetændelse. Prøv at malke lidt ud med hånden, inden du ligger til, så det er nemmere for din baby at få fat. 

Og ellers må baby godt sove på maven dit bryst, du kan holde øje og det er en dejlig måde at være tæt på hinanden på. Baby bør ikke ligge på maven uden opsyn.

Anmeld Citér

18. december 2018

lineog4

Anonym skriver:

For de fleste løber mælken først rigtig til efter et par dage, dvs. Din søn har ved at malke råmælk fået sat din mælkeproduktion i gang og det kan gøre ondt, give totalt spændte bryster og i det hele taget være en helt ny oplevelse man lige skal forstå. Du skal lade ham die ved begge bryster også selvom det gør ondt- han er den der kan afhjælpe med mindre du selv malker ud, for det gør ondt fordi der er mælk. Nogle gange kan det hjælpe at flytte rundt på ham, så han malker fra forskellige steder i brystet.

Og jeg er ikke amme hippie eller hvad en anden skrev, men ville selv vente med at supplere især fordi erstatning kan give de værste mavekneb for sådan en lille størrelse og fordi det netop er ham der skal have din mælkeproduktion justeret til hans behov. 

Hvis han så synes utilfreds og sulten når mælken rigtig er løbet til, så er det meget godt at få vendt med ssp om han malker rigtigt osv og mpske skal der suppleres (skulle jeg med en af mine fordi han ikke kunne malke den tykke mælk ordentlig, tungebåndet men desværre lidt mere kompliceret så det ikke bare kunne klippes).

Så på med sønnen på det spændte bryst, kun en sang og lad tankerne fare væk mens det gør ondt, for det skal nok stoppe (det havde ingen fortalt mig, at amning kan gøre ondt i en periode)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.