Anonym skriver:
Jeg har for 2 dage siden født vores søn og amningen gik fint på sygehuset meeen nu er mit højre bryst simpelhen så ømt at jeg slet ikke kan få ham lagt til... jeg har her til aften givet ham en smule mme så han havde lidt for natten, er det okay at jeg har givet ham lidt eller?
og så er han lige faldet i søvn på min mave hvor han også ligger på maven og har læst at det må spædbørn ikke, skal jeg vække ham eller er det okay så længe jeg selv er vågen?
For de fleste løber mælken først rigtig til efter et par dage, dvs. Din søn har ved at malke råmælk fået sat din mælkeproduktion i gang og det kan gøre ondt, give totalt spændte bryster og i det hele taget være en helt ny oplevelse man lige skal forstå. Du skal lade ham die ved begge bryster også selvom det gør ondt- han er den der kan afhjælpe med mindre du selv malker ud, for det gør ondt fordi der er mælk. Nogle gange kan det hjælpe at flytte rundt på ham, så han malker fra forskellige steder i brystet.
Og jeg er ikke amme hippie eller hvad en anden skrev, men ville selv vente med at supplere især fordi erstatning kan give de værste mavekneb for sådan en lille størrelse og fordi det netop er ham der skal have din mælkeproduktion justeret til hans behov.
Hvis han så synes utilfreds og sulten når mælken rigtig er løbet til, så er det meget godt at få vendt med ssp om han malker rigtigt osv og mpske skal der suppleres (skulle jeg med en af mine fordi han ikke kunne malke den tykke mælk ordentlig, tungebåndet men desværre lidt mere kompliceret så det ikke bare kunne klippes).
Så på med sønnen på det spændte bryst, kun en sang og lad tankerne fare væk mens det gør ondt, for det skal nok stoppe (det havde ingen fortalt mig, at amning kan gøre ondt i en periode)
Anmeld
Citér