Dele jeres bedste råd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.327 visninger
7 svar
17 synes godt om
17. december 2018

BabyMama2016

Jeg er blevet mor igen  

Et råd jeg fik fra min sundhedsplejske var ikke købe en uro over puslebordet nej her skal jeres primær øjekontakt være  

mig nej hvor er jeg for det og snakker altid lange snakke og gode øjekontakt med dem der 

hvad er jeres bedste råd?

Og gerne holde jer fra at svare på andre råd med negative kommentare

Glædelig jul

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2018

Soonmom

Vi har uro over puslebordet ,men stadig massere af øjenkontakt 

Mit bedste råd er at stole på ens egen mavefornemmelse, selvom sp ønsker at gå i en anden retning 

Anmeld Citér

17. december 2018

Ena

BabyMama2016 skriver:

Jeg er blevet mor igen  

Et råd jeg fik fra min sundhedsplejske var ikke købe en uro over puslebordet nej her skal jeres primær øjekontakt være  

mig nej hvor er jeg for det og snakker altid lange snakke og gode øjekontakt med dem der 

hvad er jeres bedste råd?

Og gerne holde jer fra at svare på andre råd med negative kommentare

Glædelig jul

Jeres sundhedsplejerske har måske oplevet, at en uro kan komme til at gøre det ud for den kontakt, der ellers gerne skulle være mellem barn og forældre. Hvis I er opmærksomme på det og sørger for at være nærværende i puslesituationen, så kan I fint have en uro hængende. 

Anmeld Citér

17. december 2018

A38

Mit bedste råd er at italesætte de bekymringer man har. Sig dem højt. Spørg sundhedsplejersken, din mor, lægen, mødregruppen. I stedet for at gå og lade bekymringerne vokse sig større og tungere i ens sind.

Anmeld Citér

17. december 2018

300515

Mit bedste råd: Slap af!

Dit barn dør ikke af at farmor giver en kiks eller mormor putter på den forkerte måde, eller onkel gynger lidt for vildt, eller moster giver for mange kys på kinden. Dit barn har formentligt heller ikke en dødelig og uhelbredelig sygdom ved de mindste symptomer. Dit barn klarer sig nok til trods for rugbrød eller måske endda havregrød til aftensmad. Og måske mener farmor og mormor det ikke så dårligt, når de kommer med gode råd, som man altid kan undlade at følge. Er det hele ikke klar til babys ankomst, så går det nok også. Og hedder tøjet og skoene ikke det rigtige, så er det ikke sikkert at verden alligevel falder helt fra hinanden. Og andre forældre er ikke nødvendigvis dårlige forældre fordi de gør tingene anderledes og det bør ikke ses som et direkte angreb på ens forældreevner, men mere som et udtryk for mangfoldighed. Og så lad far komme til. Han er ikke mindre forældre bare fordi han ikke er mor. Måske kan familielivet endda glide lettere med hjælp fra far. Mor behøver ikke at være den der gør alt og er den eneste der dur, for at være en god mor. I forlængelse heraf kan samvær med barnets udvidede familie være en dejlig ting - både for barn og forældre - også selv om forældrene måske ikke altid deltager. 

Slap af og nyd dine børn, parforhold og liv.

Anmeld Citér

17. december 2018

BabyMama2016

Soonmom skriver:

Vi har uro over puslebordet ,men stadig massere af øjenkontakt 

Mit bedste råd er at stole på ens egen mavefornemmelse, selvom sp ønsker at gå i en anden retning 

Wow  ......... 

Hun kom med en anbefaling - Hun var simpelthen så dygtig en sundhedsplejske jeg tog hende råd, og jeg har altid haft sindsyg mange samtaler med mine børn på puslebordet og der er EB hylde over vores puslebordet nu hvor min søn har hænget en masse klistermærker 

da vi fik nr 2 havde jeg ikke fjernet dem, Det ENESTE min søn gjorde var at søge hende imod de klistermærker og kigge, jeg har NU fjernet klistermærkerne og nu kigger baby KUN på mig 

Anmeld Citér

17. december 2018

BabyMama2016

Ena skriver:

Jeres sundhedsplejerske har måske oplevet, at en uro kan komme til at gøre det ud for den kontakt, der ellers gerne skulle være mellem barn og forældre. Hvis I er opmærksomme på det og sørger for at være nærværende i puslesituationen, så kan I fint have en uro hængende. 

Hun var helt imod uroer, hun siger det tager kontakten - fordi selvfølge søger barnet hende og kigger på noget der sidder og bevæger sig og har fine farver 

- det kommer godt nok ad på hvor uroen er!

nogle har dem LIGe over barnet hovedet barnet kan ikke undgå at kigge på det, selvom mor/far er meget nærværende! 

Mens andre har dem helt oppe i Loftet, der kan man med rigtigt gode kontakt holde deres fokus 

Anmeld Citér

17. december 2018

Soonmom

Wow  ......... 

Hun kom med en anbefaling - Hun var simpelthen så dygtig en sundhedsplejske jeg tog hende råd, og jeg har altid haft sindsyg mange samtaler med mine børn på puslebordet og der er EB hylde over vores puslebordet nu hvor min søn har hænget en masse klistermærker 

da vi fik nr 2 havde jeg ikke fjernet dem, Det ENESTE min søn gjorde var at søge hende imod de klistermærker og kigge, jeg har NU fjernet klistermærkerne og nu kigger baby KUN på mig 

Når barnet ligger på ryggen og får en ble og du står nede ved benene er det begrænset hvor meget øjenkontakt man har lige i den situation og der er en uro guld værd. (en uro har ikke noget at gøre over en seng, da der ikke bør være så meget stimuli der) men over et puslebord er den guld værd

En uro er også en fin ting at tale om senere hen

Det tager 30 SEK at skifte en ble og derefter er der massere af tid til øjenkontakt, så jeg synes det er et virkelig dårligt og mærkeligt råd og netop sådan noget jeg mener med mit råd.

Fint med råd og vejledning fra ssp men stol på egen fornemmelser og erfaringer  �� men fedt at du er så lydhør over for din ssp, for fornemmer ikke rigtig det samme her  og for god ordens skyld så skal uroen self ikke hænge lige ned i barnet hovede, det siger ved sig selv 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.