Gave til dåb - jeg er fadder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.173 visninger
11 svar
2 synes godt om
15. december 2018

debattør-36269

Jeg står fadder til min venindes datter, men havde ikke mulighed for at deltage i festlighederne grundet jeg var højgravid, og skal derfor nu have købt en dåbsgave - men hvad?!

Lidt om min relation til barnet:

jeg er jo fadder og har kendt barnets mor i 23 år - nærmest som en søster.. barnets ønskeseddel er propfyldt med ønsker ala knagerække, sengetøj, tøj mv - tænker måske jeg godt gad give noget som var liiiidt mere personligt, taget relationen i betragtning �� beløbet er i første omgang ikke så vigtigt, hvis bare gaven er rigtig.. Overvejede egentlig et smykke, men på den anden side, så synes jeg også det er fjollet, da børn jo typisk ikke går med smykker ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2018

Mamalou

Hvad med et dagmar kors eller en margurit vedhæng? Ved godt små børn ikke bruger smykker så ofte, men begge dele kan gemmes til hun er ældre. Ellers en Kay boysen abe. Det er også noget hun kan have i mange år

Anmeld Citér

15. december 2018

Liland

Profilbillede for Liland
debattør-36269 skriver:

Jeg står fadder til min venindes datter, men havde ikke mulighed for at deltage i festlighederne grundet jeg var højgravid, og skal derfor nu have købt en dåbsgave - men hvad?!

jeg er jo fadder og har kendt barnets mor i 23 år - nærmest som en søster.. barnets ønskeseddel er propfyldt med ønsker ala knagerække, sengetøj, tøj mv - tænker måske jeg godt gad give noget som var liiiidt mere personligt, taget relationen i betragtning �� beløbet er i første omgang ikke så vigtigt, hvis bare gaven er rigtig.. Overvejede egentlig et smykke, men på den anden side, så synes jeg også det er fjollet, da børn jo typisk ikke går med smykker ��

Mit kæreste smykke er i dag, det armbånd og den halskæde jeg fik ved min barnedåb-

Jeg brugte dem ikke ofte da jeg var barn, mest til særlige lejligheder, men efterhånden bliver de brugt mere og mere

så vil helt klart anbefale et smykke,  evt. med navn indgraveret

Anmeld Citér

15. december 2018

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87

Da vores yngste blev døbt fik vi en Kaj Bojesen elefant af gudmoren. Den er virkelig fin og jeg synes den er en god og dejlig gave. Og en fin ting at have på værelset og også til at tage med sig som voksen. 

Anmeld Citér

15. december 2018

Tommelise

Jeg synes, et smykke er en rigtig god idé. 

Min storesøster havde et smykke på til sit bryllup, som hun havde fået til sin barnedåb.

Anmeld Citér

15. december 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Ikke for at være på tværs vel men det der med smykker, kræver i høj grad at barnet vokser op og er smykke pige .jeg har selv dagmarkors og et hjerte med navn fra min dåb. Et sted. Ja, jeg ved faktisk ikke hvor det befinder sig. For smykker er på ingen måde noget jeg bruger eller har et forhold til og de der smykker fra min dåb er ret ligegyldige for mig hvis jeg skal være ærlig. Jeg ved ikke engang hvem de var fra. Det står muligvis på dem på bagsiden. 

Nå men. men tilgengæld har jeg haft en speciel sparegris som altid har stået på mit værelse og som flyttede med mig hjemmefra, og nu står på min datters værelse. Den betyder alverden for mig. Og jeg tror den netop er "nem" at få et forhold til fordi den aldrig har været pakket væk, som et smykke jo er langt det meste af tiden, især som barn. Så mit bedste bud er en genstand der er til at stå fremme hele tiden, som barnet kommer til at se hver dag og som i kan tage ned og tale om , at den var fra dig, til hendes dåb. Jeg tænker det kan være hvad som helst. Måske noget du synes symboliserer hende eller dig. Stjernetegn eller hvad ved jeg Kai Boyesen er jeg personligt ikke selv til, da det pt står i nærmest slle hjem og pludselig bliver det mindre personlig og mere trendyt, i min optik  

Anmeld Citér

16. december 2018

Stjernen15

Da min kæreste stod fadder til Hans søsters datter købte vi et smykkeskrin med indgraveret navn og en ballerina der danser når man åbner. 

https://www.gaveideer.dk/smykkeskrin-med-ballerina-og-navn.html?gclid=EAIaIQobChMIi_DL6_ii3wIVRaoYCh0MewXuEAQYASABEgKSyfD_BwE&&ef_id=EAIaIQobChMIi_DL6_ii3wIVRaoYCh0MewXuEAQYASABEgKSyfD_BwE:G:s

Anmeld Citér

16. december 2018

A38

Min datter blev døbt for et par måneder siden, og fik udelukkende praktiske ting. Altså fordi jeg udelukkende havde ønsket mig praktiske ting til hende  I dag kan jeg mærke at jeg faktisk er ked af at hun ikke fik en lille ting, der var lidt “arve-værdig”. Som fx et lille smykke. Jeg har selv en lille rav-ring fra min barnedåb, som jeg ikke går med, men som jeg holder af.

Handcraftedcph på Instagram laver nogle mega fede halskæder med indgraveringer. Jeg overvejer at give min datter sådan en i julegave i år. 

Anmeld Citér

16. december 2018

Camillos

debattør-36269 skriver:

Du kan købe sådan en gennemsigtig sten hvor der bliver indgraveret  barnets dåbs dato  fødsels vægt fødsels sted stjernetegn osv. Hvis ikke barnet har fået sådan en.. Det har meget betydning hos os.. Pigernes gudmor har givet pigerne hver og en.. De betyder meget og står fremme som pynt til daglig. 

Anmeld Citér

16. december 2018

Redbutterfly

Min datter fik et dagmarkors af min veninde som var fadder, en sparebøsse af min søster som var gudmor og af mine forældre fik hun en guldhalskæde med hendes navn, som min onkel har lavet (handcraftedcph, som er nævnt sjovt nok) - det er de gaver jeg forestiller mig bliver mest værdifulde for hende på sigt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.