Oplevelser på Bali

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

769 visninger
9 svar
2 synes godt om
14. december 2018

Anonym trådstarter

Så er rejsen til Bali bestilt. med afrejse om 2,5 måned 

nogen der har været der som kan anbefale gode seværdigheder? 

Samt gode måder at slå tiden ihjel i flyveren til en der er bange for at flyve uden at fylde sig selv med sovemedicin 

Vi har ikke barn med. 

Og det må IKKE indeholde elefant ridning og Tiger petting 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2018

Babilooo

Anonym skriver:

Så er rejsen til Bali bestilt. med afrejse om 2,5 måned 

nogen der har været der som kan anbefale gode seværdigheder? 

Samt gode måder at slå tiden ihjel i flyveren til en der er bange for at flyve uden at fylde sig selv med sovemedicin 

Vi har ikke barn med. 

Og det må IKKE indeholde elefant ridning og Tiger petting 

Kender ikke så meget til Bali - men ved at det er midt i regntiden

Anmeld Citér

14. december 2018

Anonym trådstarter

Tjullehej skriver:

Kender ikke så meget til Bali - men ved at det er midt i regntiden

Det var så ikke det jeg spurgte om. Det er ikke midt i regntiden. Min svigerfar rejser dertil hvert år i marts og det har aldrig regnet i mens men høj sol og 35 grader. 

Regnen er måneden før 

Anmeld Citér

14. december 2018

Kærlighedskartoflen

Profilbillede for Kærlighedskartoflen

Jeg holdt sommerferie på Bali 

Men hvor skal i bo og hvor længe skal I være afsted? Så er det nemmere, at komme med en masse forslag 

Anmeld Citér

14. december 2018

Babilooo

Anonym skriver:

Det var så ikke det jeg spurgte om. Det er ikke midt i regntiden. Min svigerfar rejser dertil hvert år i marts og det har aldrig regnet i mens men høj sol og 35 grader. 

Regnen er måneden før 

Rolig nu...

jeg skrev det fordi det er da afgørende for hvad man planlægger hvis vejret ikke er helt stabilt.

god rejse 

Anmeld Citér

14. december 2018

Anonym trådstarter

Kærlighedskartoflen skriver:

Jeg holdt sommerferie på Bali 

Men hvor skal i bo og hvor længe skal I være afsted? Så er det nemmere, at komme med en masse forslag 

Vi skal bo helt nede sydpå. Men vi bestiller taxa så det er ikke sø vigtigt hvor langt vi skal køre  

vi skal være afsted 8 overnatninger 

Anmeld Citér

14. december 2018

Kærlighedskartoflen

Profilbillede for Kærlighedskartoflen
Anonym skriver:

Vi skal bo helt nede sydpå. Men vi bestiller taxa så det er ikke sø vigtigt hvor langt vi skal køre  

vi skal være afsted 8 overnatninger 

Men der er jo stadig fire timer i bil til nord, så der skal I næppe hen hver dag 

Anmeld Citér

14. december 2018

Anonym trådstarter

Kærlighedskartoflen skriver:

Men der er jo stadig fire timer i bil til nord, så der skal I næppe hen hver dag 

Ikke hver dag nej. Men hvis der er en spændende seværdighed der ligger deroppe så er vi ikke blege for at tage afsted en af dagene  

vi vil gerne i både zoo og safari parken også er vi blevet anbefalet at se et bestemt tempel jeg ikke lige kan huske hvad hedder. Men det er jo kun 3 dage ud af 8 

Anmeld Citér

14. december 2018

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Jwg var 4 uger på Bali i sommers. Geografisk er det en lille ø men syd på er der totalt trafikkaos og nord på er det små bjergveje så regn med 30 km i timen i taxi! Så pas på I ikke regner for lange ture ind  husk køresygepiller hvis I har tendens til det. Tag de officielle taxier blue bord istedet for pirat taxa og private biler på gaden - i bliver snydt. Det er dog stadigt billigt.

byerne syd på er totalt turist kaos. Det er australiernes Mallorca så folk kommer primært for at bade, drikke øl og slappe af, der oplever man ikke meget af det lokale liv. 

Personligt ville jeg ikke flyve om på den anden side af jorden for at opleve zoo og safaripark som kan opleves stort set magen til langt tættere på. 

Der er jo en del tidsforskel i skal huske hvorfor det tager noget tid at tilpasse sig. Men jeg ville prioritere nogle dage nord på (ikke ubud der også er en turistfælde) og opleve det “rigtige” Bali altså med overnatning istedet for bare at tage på ture, så ender i nemt sammen med alle de øvrige turister.

der er desværre en tendens på bali til at turisterne ikke oplever bali men bare køre i bus ud til en rismark eller et tempel og så tager et billede til Instagram osv  

vi havde ikke planlagt så meget men tog det som det kom alt efter dagsform og hvad vi erfarede. Syd på er Sanur en rigtig hyggelig by, mens seminyak var for turistet til min smag. Syd for lufthavnen er det bygget en hel turistby op. Den ville jeg også holde mig fra. Alt for dyrt og upersonligt.

vi havde småbørn med så vi lavede lidt andre ting end i nok vil, men vi besteg en vulkan, vandrede lange ture alene i de rigtige rismarker og vandrede på må og få i kvartererne bag hovedgaderne.

rigtig god tur

Anmeld Citér

14. december 2018

Anonym trådstarter

Mariehøne123 skriver:

Jwg var 4 uger på Bali i sommers. Geografisk er det en lille ø men syd på er der totalt trafikkaos og nord på er det små bjergveje så regn med 30 km i timen i taxi! Så pas på I ikke regner for lange ture ind  husk køresygepiller hvis I har tendens til det. Tag de officielle taxier blue bord istedet for pirat taxa og private biler på gaden - i bliver snydt. Det er dog stadigt billigt.

byerne syd på er totalt turist kaos. Det er australiernes Mallorca så folk kommer primært for at bade, drikke øl og slappe af, der oplever man ikke meget af det lokale liv. 

Personligt ville jeg ikke flyve om på den anden side af jorden for at opleve zoo og safaripark som kan opleves stort set magen til langt tættere på. 

Der er jo en del tidsforskel i skal huske hvorfor det tager noget tid at tilpasse sig. Men jeg ville prioritere nogle dage nord på (ikke ubud der også er en turistfælde) og opleve det “rigtige” Bali altså med overnatning istedet for bare at tage på ture, så ender i nemt sammen med alle de øvrige turister.

der er desværre en tendens på bali til at turisterne ikke oplever bali men bare køre i bus ud til en rismark eller et tempel og så tager et billede til Instagram osv  

vi havde ikke planlagt så meget men tog det som det kom alt efter dagsform og hvad vi erfarede. Syd på er Sanur en rigtig hyggelig by, mens seminyak var for turistet til min smag. Syd for lufthavnen er det bygget en hel turistby op. Den ville jeg også holde mig fra. Alt for dyrt og upersonligt.

vi havde småbørn med så vi lavede lidt andre ting end i nok vil, men vi besteg en vulkan, vandrede lange ture alene i de rigtige rismarker og vandrede på må og få i kvartererne bag hovedgaderne.

rigtig god tur

Tak for et rigtg godt input. Dog rejser vi ikke i turist sæsonen. Netop fordi vi ikke gider det voldsomme. 

Byen vi skal bo i er heller mega turist (kan ikke huske hvad den hedder) men svigerfar har været der og kender stedet. Og også gave fra ham. Men han har ikke selv oplevet en masse da det mest har været sviger familie besøg 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.