Jwg var 4 uger på Bali i sommers. Geografisk er det en lille ø men syd på er der totalt trafikkaos og nord på er det små bjergveje så regn med 30 km i timen i taxi! Så pas på I ikke regner for lange ture ind husk køresygepiller hvis I har tendens til det. Tag de officielle taxier blue bord istedet for pirat taxa og private biler på gaden - i bliver snydt. Det er dog stadigt billigt.
byerne syd på er totalt turist kaos. Det er australiernes Mallorca så folk kommer primært for at bade, drikke øl og slappe af, der oplever man ikke meget af det lokale liv.
Personligt ville jeg ikke flyve om på den anden side af jorden for at opleve zoo og safaripark som kan opleves stort set magen til langt tættere på.
Der er jo en del tidsforskel i skal huske hvorfor det tager noget tid at tilpasse sig. Men jeg ville prioritere nogle dage nord på (ikke ubud der også er en turistfælde) og opleve det “rigtige” Bali altså med overnatning istedet for bare at tage på ture, så ender i nemt sammen med alle de øvrige turister.
der er desværre en tendens på bali til at turisterne ikke oplever bali men bare køre i bus ud til en rismark eller et tempel og så tager et billede til Instagram osv
vi havde ikke planlagt så meget men tog det som det kom alt efter dagsform og hvad vi erfarede. Syd på er Sanur en rigtig hyggelig by, mens seminyak var for turistet til min smag. Syd for lufthavnen er det bygget en hel turistby op. Den ville jeg også holde mig fra. Alt for dyrt og upersonligt.
vi havde småbørn med så vi lavede lidt andre ting end i nok vil, men vi besteg en vulkan, vandrede lange ture alene i de rigtige rismarker og vandrede på må og få i kvartererne bag hovedgaderne.
rigtig god tur
Anmeld
Citér