Skal lægen fortælle det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

992 visninger
9 svar
23 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. december 2018

Anonym trådstarter

Hej babymoms

jeg skriver for en veninde, da hun ikke selv har en bruger herinde. 

hun er lidt hys om hendes læge har tænkt sig lige pludselig, at lave en underretning på hende? 

MEN, der har jeg fortalt hende, at lægen skal fortælle det først, passer det? Eller har jeg fået bildt hende noget helt forkert ind? 

Hold jer gerne til spørgsmålet, tak

Mvh

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2018

Fitmommyherning

Det skal han ikke nej

Anmeld Citér

12. december 2018

Anonym trådstarter

Fitmommyherning skriver:

Det skal han ikke nej

Ups, så har jeg da fået bildt hende noget ind. 

Hvornår for hun så besked om han har eller ej? 

Anmeld Citér

12. december 2018

Fitmommyherning

Anonym skriver:

Ups, så har jeg da fået bildt hende noget ind. 

Hvornår for hun så besked om han har eller ej? 

Hun kan ringe og spørge kommunen.

ellers bliver hun kontaktet inden for deres behandlingstid.

den er lidt forskellig afhængig af, hvad der står i den

Anmeld Citér

12. december 2018

AlwaysAno

Lægen skal informere inden han underretter medmindre det er på baggrund af mistanke om vold eller overgreb.

Anmeld Citér

12. december 2018

Anonym trådstarter

Lægen skal informere inden han underretter medmindre det er på baggrund af mistanke om vold eller overgreb.

Jamen det mener jeg også selv

nu sidder vi begge og er lidt forvirret. 

Der har slet ik været snak om en underretning hos hendes besøg hos lægen, men da hun har en fortid med diagnoser osv er det en bekymring for hende. 

Anmeld Citér

12. december 2018

Abracadabra

Anonym skriver:

Der har slet ik været snak om en underretning hos hendes besøg hos lægen, men da hun har en fortid med diagnoser osv er det en bekymring for hende. 

Men hun behøver jo overhovedet ikke være bekymret for en underretning. En underretning kan være første skridt til at hun får mere hjælp og støtte. En underretning er en hjælp til hendes barn. 

Anmeld Citér

12. december 2018

Anonym

Underretninger er til for barnets skyld og for st hjælpe. Men hvis hun er bange for at han underretter grundet psykiske diagnoser så er der jo altså rigtig mange velfungerende og gode forældre derude med psykiatriske diagnoser. Man bliver ikke underrettet på bare fordi man har en diagnose. Man kan blive tilbudt ekstra hjælp i form af ekstra sp besøg ol og samtaler som sårbar gravid/ung osv. 

Anmeld Citér

13. december 2018

Sandratoft

Anonym skriver:

Hvis det “kun” handler om at hun har en diagnose, så tror jeg ikke din veninde skal være bekymret for en underretning. Hun har formodentlig fået et tilbud om at komme med i team for sårbare gravide, og ikke andet. 

Anmeld Citér

13. december 2018

Anonym trådstarter

Hej alle jer. Tak for jeres svar

jamen hun er egentlig bare meget hys omkring hendes diagnoser. Det er nogle hun har fået i sine sene teenag år hun er 27 nu. 

Men, lægen og hende har aldrig snakket om at hun skulle ha ekstra hjælp, kun hvis hun bad om det. 

Hendes bekymring kom kun efter et lægetjek igår hvor hun syntes at lægen virkede underlig, og de hurtigt kom ind på det med systemet. 

Derfor ville hun egentlig bare gerne vide om lægen skal fortælle hende det eller ej? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.