Hvor meget skal de kunne forstå? (17 mdr)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

730 visninger
7 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. december 2018

fehår

Jeg har en dejlig datter på 17 måneder, som er motorisk hurtig, men kun snakker meget lidt endnu. Hendes dagplejemor satte mig for en måneds tid i gang med at træne min datters forståelse ved at få hende til at pege på kropsdele, når jeg siger dem.

Vi er indtil videre oppe på næse, mund, øje, øre, fod, hånd, mave og navle, så det går jo fint. Hun elsker også at pege på dem hos mig, når jeg spørger. Men her er så mit spørgsmål: min datter bliver nogle gange forvirret, når jeg skifter imellem "hvor er Sofies navle?" og "hvor er mors navle?" For det meste går det godt, meeeen det virker nogle gange til at være mere held end forstand. 

Kommer det først senere? Gør jeg det for kompliceret? 

Hilsen en nysgerrig mor, som ikke ved en dyt om børns sproglige udvikling

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2018

Anonym

fehår skriver:

Jeg har en dejlig datter på 17 måneder, som er motorisk hurtig, men kun snakker meget lidt endnu. Hendes dagplejemor satte mig for en måneds tid i gang med at træne min datters forståelse ved at få hende til at pege på kropsdele, når jeg siger dem.

Vi er indtil videre oppe på næse, mund, øje, øre, fod, hånd, mave og navle, så det går jo fint. Hun elsker også at pege på dem hos mig, når jeg spørger. Men her er så mit spørgsmål: min datter bliver nogle gange forvirret, når jeg skifter imellem "hvor er Sofies navle?" og "hvor er mors navle?" For det meste går det godt, meeeen det virker nogle gange til at være mere held end forstand. 

Kommer det først senere? Gør jeg det for kompliceret? 

Hilsen en nysgerrig mor, som ikke ved en dyt om børns sproglige udvikling

Synes det lyder meget normalt. Det skal nok komme.  

Bare bliv ved at øv så længe interessen er der  

Anmeld Citér

10. december 2018

AlwaysAno

Jeg synes det lyder ret normalt. Sproglig udvikling hos børn er noget af det der har allerstørst spændingsvidde. Der er så stor forskel indenfor normalen. ☺️

Anmeld Citér

10. december 2018

NosaNosa

Min datter på 20 måneder kan godt vise hvor mors næse, øjne, mund osv. er. Men hvis jeg begynder at ping-pong mellem hendes og min så bliver hun forvirret. 

Hun ved godt hvad "mors" betyder, for hun bruger det ofte når hun taler - i korrekt sammenhæng. Vi er ved at øve "fars".

Jeg tror din datter er helt alderssvarende

Anmeld Citér

10. december 2018

fehår

NosaNosa skriver:

Min datter på 20 måneder kan godt vise hvor mors næse, øjne, mund osv. er. Men hvis jeg begynder at ping-pong mellem hendes og min så bliver hun forvirret. 

Hun ved godt hvad "mors" betyder, for hun bruger det ofte når hun taler - i korrekt sammenhæng. Vi er ved at øve "fars".

Jeg tror din datter er helt alderssvarende

God pointe - hun kan sagtens vise det på mig, hvis jeg ikke veksler mellem hendes og min i samme samtale. Det giver egentligt god mening, at det er der, forvirringen opstår, for normalt lader hun til at have fint styr på mors og fars. 

Men hun siger kun ja og nej og dyrelyde, så nogle gange er det jo lidt af en gætteleg at vide, hvad hun forstår 

Anmeld Citér

10. december 2018

Babilooo

Slap af .... det kommer.

børn skal ikke bruge deres barndom på at blive trænet i alt. Bare sæt ord på når du tager fat i noget. 

Anmeld Citér

10. december 2018

fehår

Tjullehej skriver:

Slap af .... det kommer.

børn skal ikke bruge deres barndom på at blive trænet i alt. Bare sæt ord på når du tager fat i noget. 

Hun elsker at lære nye ord, så jeg tror ikke, hun har noget imod "træningen"   Hun peger jævnligt på alt, indtil man sætter ord på. Og så laver hun en tilfreds lille lyd og går videre. Så kært 

Anmeld Citér

10. december 2018

Anonym

Min datter er lige blevet to, og det er kun en måneds tid siden at hun begyndte på det der. Og hun er i hvert fald fuldstændig normal og alderssvarende. :-D 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.