Fra amning til flaske - vil ikke have sut

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

468 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. december 2018

Anonym trådstarter

Hej

Jeg har indtil nu ammet min søn på snart tre måneder fuldt ud. Vi har suppleret med mme til aften den sidste måneds tid hvilket har fungeret rigtig godt for os.

Amningen har altid været meget smertefuld for mig når han har ligget i længere tid, hvilket gør at jeg snart er klar til at kaste håndklædet i ringen og gå 100 % over til mme. Jeg har forsøgt med amme vejledning og hans suttetækning er som den skal være. Jeg har aldrig fået

sår eller rifter. Derudover har jeg været i behandling for svamp med tabletter  2 gange uden effekt. Min sundhedsplejerske mener at jeg har raynauds syndrom da mine brystvorter har tildens til at blive hvide i spidsen efter amning. Dette har jeg været i behandling for i snart 3 uger uden effekt. Derfor er jeg på randen til at give op og stoppe amningen.

Men her er mit spørgsmål så - på nuværende tidspunkt bliver min søn ofte trøstet ved brystet da han ikke vil have sutten. Men hvordan gør vi dette hvis han kun får flaske?

Vi har forsøgt flere forskellige sutter men ingen med særlig god effekt  Har i nogle gode råd til hvordan vi kan få ham til at tage den, så han kan få sit suttebehov opfyldt hvis vi går over til at give flaske i stedet for? 

På forhånd tak!  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hej

Jeg har indtil nu ammet min søn på snart tre måneder fuldt ud. Vi har suppleret med mme til aften den sidste måneds tid hvilket har fungeret rigtig godt for os.

Amningen har altid været meget smertefuld for mig når han har ligget i længere tid, hvilket gør at jeg snart er klar til at kaste håndklædet i ringen og gå 100 % over til mme. Jeg har forsøgt med amme vejledning og hans suttetækning er som den skal være. Jeg har aldrig fået

sår eller rifter. Derudover har jeg været i behandling for svamp med tabletter  2 gange uden effekt. Min sundhedsplejerske mener at jeg har raynauds syndrom da mine brystvorter har tildens til at blive hvide i spidsen efter amning. Dette har jeg været i behandling for i snart 3 uger uden effekt. Derfor er jeg på randen til at give op og stoppe amningen.

Men her er mit spørgsmål så - på nuværende tidspunkt bliver min søn ofte trøstet ved brystet da han ikke vil have sutten. Men hvordan gør vi dette hvis han kun får flaske?

Vi har forsøgt flere forskellige sutter men ingen med særlig god effekt  Har i nogle gode råd til hvordan vi kan få ham til at tage den, så han kan få sit suttebehov opfyldt hvis vi går over til at give flaske i stedet for? 

På forhånd tak!  

Nogle børn vil bare ikke have sut. 

Min søn blev også delvist ammet og flasket uden problemer. Men han var over 6 mdr før han ville tage en sut og havde også været gennem samtlige mærker og faconer. 

Runde sutter var det der slog igennem her 

Anmeld Citér

9. december 2018

Mort3

Profilbillede for Mort3

Ja, jeg har et råd, men det er ret så upædagodisk

Min nr. 2 ville ikke tage sit, og jeg var desperat. Så jeg lavede en mega sød kamille the, så dyppede jeg sutten, gav ham den, så sluttede han på den. Dette gentog vi en del gange og vupti, så tog han den��

Alle mine tre børn har kun brugt de runde slutter. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.