Alkohol mm. før graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

464 visninger
6 svar
0 synes godt om
18. oktober 2009

cdinesen

Hej alle i søde kvinder.

Kæresten og jeg knokler på at blive gravide, og har gjort det 4 måneder nu, indtil videre har jeg holdt mig helt fra alkohol fra æl til mens, men er det nødvendigt?
Det skal lige siges jeg ikke er den der drikker meget, men jeg nyder et glas vin til maden eller en kold øl 1-2 gange om måneden.

Det samme gælder lidt rødt kød. Skal jeg helt holde mig fra disse ting, og hvis ja, er der mere jeg skal holde mig fra?

Synes jeg hører så meget forskelligt. men hvad siger I?

Knus fra hende dig forvirrede

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2009

oo

vi kæmper selv på 30. måned og jeg er ved at blive halvneurotisk og holder mig fra en del ting: bløde oste, store mængder leverpostej, alkohol, kaffe, chokolade og sodavand med koffein i osv osv. det kan godt føles rigtig stramt, men jeg har det selv sådan, at jeg dunker mig selv i hovedet hver gang jeg har gjort noget der ikke er "korrekt".

hvis du lever nogenlunde sundt og normalt, skulle der ikke være nogen problemer i at overskride sundhedsstyrelsens råd en lille smule. hvis du vil læse mere om hvad de anbefaler, så kig på deres hjemmeside - og DR's "Mission Baby" hjemmeside er der også en masse info

held og lykke med projektet!

Anmeld

18. oktober 2009

dorthemus

Inden jeg blev insemineret fik jeg at vide, at jeg skulle holde mig fra alkohol i de 14 dage ca. inden befrugtningen...altså fra mens. til ÆL.

Kan godt forstå, at du er lidt forvirret/i tvivl...men det lyder ikke som om, at du i forvejen har et stort alkoholforbrug

Pøj pøj med projekt baby.

Anmeld

18. oktober 2009

Ansemusen

Jeg ville ikke skære ned hvis jeg var dig. Synes det lyder som om dit alkoholindtag er meget fornuftigt! Problemet ved at udelukke en masse og sætte for mange regler for hvad man må, er at man ikke tænker på andet og det i sig selv kan gøre det sværere at blive gravid! Hvis du nu hver eller hveranden uge gik på druk, så havde jeg svaret helt anderledes. Men den mængde du drikker tror jeg simpelthen ikke på gæør hverken fra eller til!

Anmeld

18. oktober 2009

Lise

De to gange jeg har arbejdet på at blive gravid, har jeg bestemt mig for at jeg ikke har gidet leve som om jeg allerede var gravid, inden jeg var det. Så jeg har levet "normalt", altså med rødt kød, en øl hist og her, og et glas vin til maden.

Hvis jeg arbejdede i lang tid på at blive gravid, ville jeg nok ændre en masse ting, men nu da du kun har været igang i fire mdr, så synes jeg bare du skal leve dit liv uden diverse forbud.

Lise

Anmeld

18. oktober 2009

cdinesen

tak for alle jeres svar. Lyder som om det er helt fint at leve som jeg plejer, men måske med lidt ekstra fokus på sund fornuft. Det lyder skønt hehe

Jeg er virkelig blevet bidt af forum på baby.dk, alle herinde er så søde og støttende, det betyder virkelig meget!

Knus fra mig

Anmeld

18. oktober 2009

Ansemusen

Men motion er selvfølgelig rigtig godt! Hvis ikke du dyrker det i forvejen. Ikke at jeg selv er hellig. Startede først nogle uger inden jeg fandt ud af at jeg var gravid, så blev gravid før uden at have motoneret i lang tid og med for meget på sidebenene. Men motion er jo altid godt  Måtte desværre stoppe igen pga. kvalme, men glæder mig til at komme igang igen forhåbentlig snart!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.