Mætter jeg min søn nok??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.422 visninger
9 svar
5 synes godt om
7. december 2018

Josephinefersgaard

Hej!

Jeg er ny herinde og er meget i tvivl. Jeg har en søn på 9 uger i morgen, jeg ammer og supplere med mme. De sidste 3 dage har han grædt og grædt og grædt, han har spist hver 15-30 minut, i ca 5-10 minutter af gangen. Han kan ikke finde ro til at sove og falder kun en sjælden gang i søvn ved brystet i max 5 minutter vågner og vil ha mad igen.

Men alligevel når han er færdig med at spise, søger han stadig, og er stadig sulten. 

Jeg tilbyder ham 90 ml efter amning (på begge bryster) en gang i mellem hvor han spiser det hele! 

Han har taget meget fint på og altid spist hver 2-3 time. 

Jeg er træt og magter ærlig talt ikke at amme længere, jeg synes det var hyggeligt før men nu er det altså ikke hyggeligt mere. 

Jeg er i tvivl om jeg mætter ham nok, jeg vil sp gerne fortsætte med at amme, bare ikke på den her måde. 

Håber i har nogle gode råd 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2018

Camillos

Josephinefersgaard skriver:

Hej!

Jeg er ny herinde og er meget i tvivl. Jeg har en søn på 9 uger i morgen, jeg ammer og supplere med mme. De sidste 3 dage har han grædt og grædt og grædt, han har spist hver 15-30 minut, i ca 5-10 minutter af gangen. Han kan ikke finde ro til at sove og falder kun en sjælden gang i søvn ved brystet i max 5 minutter vågner og vil ha mad igen.

Men alligevel når han er færdig med at spise, søger han stadig, og er stadig sulten. 

Jeg tilbyder ham 90 ml efter amning (på begge bryster) en gang i mellem hvor han spiser det hele! 

Han har taget meget fint på og altid spist hver 2-3 time. 

Jeg er træt og magter ærlig talt ikke at amme længere, jeg synes det var hyggeligt før men nu er det altså ikke hyggeligt mere. 

Jeg er i tvivl om jeg mætter ham nok, jeg vil sp gerne fortsætte med at amme, bare ikke på den her måde. 

Håber i har nogle gode råd 

Åhhh den kan være svær den der... Tryghed kan i særdeleshed findes ved dit bryst, måske har han gang i et appetit spring, han ammer tit for at øge din produktion... Prøv at supplere med mme 1 gang evt for at se om han er mæt eller søger videre? Eller snak med din sp

Anmeld Citér

7. december 2018

Josephinefersgaard

Camillos skriver:

Åhhh den kan være svær den der... Tryghed kan i særdeleshed findes ved dit bryst, måske har han gang i et appetit spring, han ammer tit for at øge din produktion... Prøv at supplere med mme 1 gang evt for at se om han er mæt eller søger videre? Eller snak med din sp

Han fik 90 ml mme, men ca 15-30 minutter senere søger han igen �� 

jeg kan først få fat på min sp på mandag, da hun har fri hver fredag. 

Anmeld Citér

7. december 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Når det ikke skaber ro at give ham mme, ville jeg ikke vurdere sult til at være det reelle problem, for så ville han nok være blevet roligere i længere tid efter  

Jeg tænker appetitspring. Det handler netop om at han vil sætte din produktion op ved at spise hyppigt - og det gør han så. Også selvom du giver en enkelt flaske. Giver du flere risikere du at han bliver snydt til at tro mængden er reguler op og så vil amningen gå nedad bakke derfra da den ikke er fulgt med. Det er mit bud i hvertfald.

Jeg ville forsøge med et par dage eller 3 hvor i bare ammer løs og du får sovet når han gør og husker at spise og drikke godt  

,

Anmeld Citér

7. december 2018

migxher

Brystet er jo mere end bare sult og mad (: Det er også tryghed og nærvær.
Er han blevet tjekket hos en kiropraktor? Spændinger i kroppen osv. kan godt give uro.
Hvordan er hans afføring, prutter osv? Kan han have ondt i maven?

Og ellers synes jeg du skal kontakte en ammevejleder, ammenet eller forældre og fødsel har vist nogle man kan ringe til. 

Har du eventuelt prøvet med en sut?

Anmeld Citér

7. december 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi

Jeg synes det lyder som det appetitspring der ligger omkring 8 uger. Min søn kunne spise hele tiden i den periode. Pludselig skal der større mængder og mere fedtholding mælk til at mætte dem og det tager lige et par dage før produktionen er sat op.

Det er så skide smart med det de babser - vil baby have mere mad laver de det bare  

Anmeld Citér

7. december 2018

Josephinefersgaard

migxher skriver:

Brystet er jo mere end bare sult og mad (: Det er også tryghed og nærvær.
Er han blevet tjekket hos en kiropraktor? Spændinger i kroppen osv. kan godt give uro.
Hvordan er hans afføring, prutter osv? Kan han have ondt i maven?

Og ellers synes jeg du skal kontakte en ammevejleder, ammenet eller forældre og fødsel har vist nogle man kan ringe til. 

Har du eventuelt prøvet med en sut?

Han havde her 3 dage uden affæring og virkelig ondt i maven, tirsdag aften ringede jeg til vagtlægen og der kom det så da vi sad og ventede.. 

Han har igår og idag ikke haft afføring, han prutter ekstremt meget og presser for at få dem ud og begynder at græde efter. 

Vi vat været til kiropraktor 2 gange og alt skule være fint nu, har en tid næste fredag til tjek. 

Igår havde han 4-5 våde bleer og idag har han haft 4 indtil videre 

Anmeld Citér

7. december 2018

Camillos

Han fik 90 ml mme, men ca 15-30 minutter senere søger han igen �� 

jeg kan først få fat på min sp på mandag, da hun har fri hver fredag. 

Så er mit svar et appetit spring og evt. Tryghed han søger. Har en datter på 6 mdr nu, der er meget bryst tryg endnu... Og er altid blevet ammet hyppigt... 

Anmeld Citér

7. december 2018

migxher

Han havde her 3 dage uden affæring og virkelig ondt i maven, tirsdag aften ringede jeg til vagtlægen og der kom det så da vi sad og ventede.. 

Han har igår og idag ikke haft afføring, han prutter ekstremt meget og presser for at få dem ud og begynder at græde efter. 

Vi vat været til kiropraktor 2 gange og alt skule være fint nu, har en tid næste fredag til tjek. 

Igår havde han 4-5 våde bleer og idag har han haft 4 indtil videre 

Det lyder som hård mave. Sikkert pga mme. Det kan være hård for de små maver. Drop erstatningen og am am am. Eventuelt tage et pr dage i amme ferie hvor i bare er i sengen, hud mod hud og ammer. Mere amning øger produktionen. Mme sænker den.

Er du utryg så snak med en ammevejleder om det 

Anmeld Citér

8. december 2018

Oiseau

Amningen af min store pige gik i vasken netop omkring de 9 uger, pga det samme som du beskriver. Jeg faldt i med at give hende mme og det resulterede i, at hun til sidst afviste brystet totalt. Jeg var så ked af det.

Nu har jeg så samme problematik med min søn på 10 uger, som i ca. en uge har virket så sulten og været mere urolig, især om aftenen. Har givet ham mme de aftener, hvor han er helt utrøstelig, men ellers vil jeg holde ud denne gang. Jeg synes, det er nemmest at amme ham inden ham bliver for overtræt, for så går det slet ikke. 

Jeg har læst på Sundhedsstyrelsen, at størstedelen af gangene amning går i vasken, er det pga. Mødres usikkerhed mht. deres mælkeproduktion. Vi må holde ud og tro på, at kroppen gør hvad den skal...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.