Hjemmelavede julegaver - jeres bedste ideer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.747 visninger
8 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. december 2018

Anonym trådstarter

Jeg er lige anonym, da jeg har familie herinde, der kender min bruger - og måske nogle af de hjemmelavede gaver skal gå til dem...

Vi vil gerne lave hjemmelavede gaver til hinanden i år de voksne imellem. Vi synes budgettet ofte eksplodere og vil gerne tilbage til tanken og indsatsen omkring gaven, mere end gavens værdi. Samtidig vil vi jo gerne give gaver, der rent faktisk kan bruges. 

Så... hvad er jeres bedste bud på hjemmelavede julegaver - eller de bedste hjemmelavede gaver I har modtaget?

Indtil videre har jeg planlagt nogle sukkerscrubs, nogle billedlamper (4 rammer sat sammen i en firkant med billeder af børnebørn og lyskæde i), og nogle hæklede kurve... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2018

serinasmor

Jeg er ved at lave julelikør som skal hældes på en smuk flaske  (har reelt aldrig lavet det før så jeg ved ikke om det bliver godt, men satser) 

Pyntet glas med konfekt eller småkager

Mal et billede

Lav smykker

Strik håndledsvarmere, halstørklæde, sokker, vanter osv

gavekort til tjeneste som fx passe børn, gå tur med hunden eller slå græs

Her var lidt forskellige bud - det kommer jo an på hvad du kan og ikke kan  

Anmeld Citér

3. december 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79
serinasmor skriver:

Jeg er ved at lave julelikør som skal hældes på en smuk flaske  (har reelt aldrig lavet det før så jeg ved ikke om det bliver godt, men satser) 

Pyntet glas med konfekt eller småkager

Mal et billede

Lav smykker

Strik håndledsvarmere, halstørklæde, sokker, vanter osv

gavekort til tjeneste som fx passe børn, gå tur med hunden eller slå græs

Her var lidt forskellige bud - det kommer jo an på hvad du kan og ikke kan  

Jeg syntes da klart du ska dele opskriften på julelikør!!! Jeg er nemlig selv gået "sprut" vejen i år

Til TS:

Ved ik om du ka sy, hækle eller andet?

Sidste år lavede jeg flagranker til juletræet (syede) Det er en gave, som man ka hygge sig år efter år. Og som faldt i virkelig god jord.

Jeg syede også små garder, til at sætte på juletræet. Igen faldt de i god jord, og jeg fik brugt lidt stofrester.

Også lavede jeg også læbepomade og sugarscrubs. Vh Stine 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

3. december 2018

serinasmor

StineW79 skriver:

Jeg syntes da klart du ska dele opskriften på julelikør!!! Jeg er nemlig selv gået "sprut" vejen i år

Til TS:

Ved ik om du ka sy, hækle eller andet?

Sidste år lavede jeg flagranker til juletræet (syede) Det er en gave, som man ka hygge sig år efter år. Og som faldt i virkelig god jord.

Jeg syede også små garder, til at sætte på juletræet. Igen faldt de i god jord, og jeg fik brugt lidt stofrester.

Også lavede jeg også læbepomade og sugarscrubs. Vh Stine 

Opskriften som jeg tester:

1/2 flaske billig vodka
1 øko appelsin
20 kaffebønner
10-15 spsk rørsukker
2 toppede spsk brun farin
1 kanelstang

prik mange huller i appelsinen - put i glas med låg. Tilsæt resten af ingredienserne. Lad trække (gerne i 40 dage men jeg satser selv på 15 dage er nok) Si/filtrer og hæld på flaske.

Jeg indrømmer gerne, at jeg uden at prøve originalopskriften tweekede den til dette. 

Originalopskriften lød: 

1/2 flaske klar snaps eller billig vodka
1 øko appelsin
40 sukkerknaller
1 vaniliestang 
40 kaffebønner

Prik 40 huller i appelsin, hæld resten over og lad trække i 40 dage.

Anmeld Citér

3. december 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79
serinasmor skriver:

Opskriften som jeg tester:

1/2 flaske billig vodka
1 øko appelsin
20 kaffebønner
10-15 spsk rørsukker
2 toppede spsk brun farin
1 kanelstang

prik mange huller i appelsinen - put i glas med låg. Tilsæt resten af ingredienserne. Lad trække (gerne i 40 dage men jeg satser selv på 15 dage er nok) Si/filtrer og hæld på flaske.

Jeg indrømmer gerne, at jeg uden at prøve originalopskriften tweekede den til dette. 

Originalopskriften lød: 

1/2 flaske klar snaps eller billig vodka
1 øko appelsin
40 sukkerknaller
1 vaniliestang 
40 kaffebønner

Prik 40 huller i appelsin, hæld resten over og lad trække i 40 dage.

Ka faktisk godt forstå at du har rettet i opskriften!!

Tænker den ska laves til svigerfar, for den lyder vildt lækker og ret så dekorativ!!! Vh Stine 

Anmeld Citér

4. december 2018

Skouboe

Vi laver bolcher i år.

Anmeld Citér

4. december 2018

A38

Det lyder dog vidunderligt, at lave hjemmelavede gaver! Synes det er en vildt god idé med hjemmelavet snaps/likør og bolcher. 

Mine forslag ville være kryddersalt i en flot krukke, et hjemmelavet indkøbsnet eller hvis man kan flette pileflet (eller vil kaste sig ud i at lære det), så flette en flot kurv.

Anmeld Citér

4. december 2018

Birthdaybaby

Hjemmelavede julesnaps, man kan lave nogle sødere hvis de ikke skal gå til snapsen (i stil med julelikøren længere oppe) Jeg har fx lavet med den brugte vanillestang fra julebag, en håndfuld rosiner og en clementin. Hvis man gerne vil have det sødere, så kan man nemt tilsætte rørsukker eller honning fx. 

Derudover hækler jeg klude og grydelapper. Og jeg har spisekammeret fyldt med hjemmelavede syltetøj og marmelader. 

Anmeld Citér

7. december 2018

Anonym trådstarter

Fantastisk med så mange fine ideer  Likør-opskriften skal helt sikkert afprøves ������������

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.