Rød rød numse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. oktober 2009

Bom

lunde skriver:

jeg bruger levertran salve.  det kan købes på apoteket til ca 40 kr.

det er vildt godt.

Det er også mit råd, vi bruger det meget i hjemmeplejen, og det virker rigtig godt..

Min veninde bruger alovera læbepomade, og hun siger det virker rigtig godt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2009

memuffin

prøv at skifte ble mærke... liam kan kun tåle huggies... hvis han får et andet mærke på bliver han ildrød

Anmeld

18. oktober 2009

malou

Joan ( Smallie ) skriver:

Masser af luft skal den lille numse have. Ved godt det kan være ulækkert når han nu kravler rundt men det hjælper.

Og hvis du så tager en stof ble og skære ud så det passer over hans numse og koger dem lader dem ligge i vandet og så putter sådan en i bleen når du skifter så bliver det også bedre. Ved godt det lyder underligt men det hjælper altså.

Er han ved at få tænder?

Nej der burde ikke være tænder påvej pt, har kigget og det ser ikke sådan ud. Men han har jo spist rigtig meget frugt og har derfor fået tynd mave... og det har desværre gjort udfaldet at vi var i skoven med hundene igår i 2 timer og der har han siddet ovenpå en møgble uden jeg vidste det Jeg har kogt nogle stofbleer og det er allerede kommet i bleen

knus malou

Anmeld

18. oktober 2009

malou

Cris skriver:

Ja, og jeg har hørt, at almindelige Maizena er den bedste babynumse pude!!!

maizena?? ej lyder vildt Er det en joke??

Anmeld

18. oktober 2009

malou

Nikitas mor skriver:

Jeg prøvede flere cremer inden jeg besluttede mig for at lade Nikita ligge med numsen bar det meste af dagen, vi havde de der tisseunderlag hvor hun lå og så lagde jeg en ble under hende, men efter to dage var det ved at aftage, så hun kunne begynde at have ble på hele tiden og siden da har jeg pustet hver gang hun bliver skiftet, men jeg bruger kun vand, og svampe med kokosolie når der er mere i bleen, og Nikita skal højst smøres 1 gang hver 14 dag, så det var helt sikkert det værd...

Knuz fra Jane

Jeg ville af hjertet gerne lade ham have numsen bar hele dagen... men han kravler jo rundt og står alle steder... så det ville der jo være tis og bæ over det hele ... + vi har det altså lidt fodkoldt da vi ikke har fået lister på vores nye døre endnuknus malou

Anmeld

18. oktober 2009

malou

JustAnotherName skriver:

Nu har jeg ikke lige læst alle de andre svar, så med fare for at gentage nogen, så vil jeg lige komme med de 2 bedste fif jeg kender mod rød numse :

1. KOLDTVANDSKLUDE
Klip en stofble i små firkanter. Hæld kogt vand op i en skål og læg de små stof-stykker deri til det er koldt. Brug stofstykkerne på de røde steder og lad dem sidde i bleen. Skift dem hver gang du skifter ble. Det hjælper RIGTIG GODT til at huden kan hele.

2. INOTYOL creme fra apoteket (håndkøb)
Det er virkelig effiktivt!
Det virker hver eneste gang herhjemme - og meget hurtigt endda.

De bruger den samme creme mod røde numser henne i min datters vuggestue også.

Håber for Jer, at der er noget af det der hjælper!

Tak Jeg har allerede forsynet hans ble med klude og jeg havde sørme også den der salve du skriver om.. så det var heldigt. nu har han ikke salve på.. men kun klude...

knus malou

Anmeld

18. oktober 2009

A.

malou skriver:

Victor har for aller første gang fået MEGET RØD OG MEGET VARM numse... årh det gør helt ondt på moaren også han græd så meget igår fordi han ligesom havde fået lidt hudafskrabning under pungen.. men havde også tynd mave hele dagen og 4 lortebleer... nusser barnet..- jeg har smurt ham med et tyndt lag salve men synes ikke det har hjulpet en skid fra igår af....- nu har han været i bad og den numse skriger mere rødt end Rudolph´s tud. Er der ikke en af Jer der har navnet på en mirakel creme??

knus malou

jeg har en mirakel creme INOTYOL fås på apoteket og den er bare såååååååå god

Anmeld

18. oktober 2009

malou

Cris skriver:

Det kunne være, at han er ved at få en tand, jeg ved ikke hvorfor men du får tit så en numse, når tanden er på vej  av av

Jeg synes, at weleda numse creme er fantastisk. Men jeg bruger også noget af min hånd creme! Det lyder underlig, men den virker faktisk meget godt. Jeg fand Lavera hånd creme og den virker så godt at den bliver brugt til numsen og til mammas ansigt!   Og en anden ting: Jeg synes også, at det bliver ved at være ved med at være rød, når man vasker for meget numsen! Det med vandet og vaskeklude til hver bleskift går ikke så godt her hjemme. Det er ligesom man "slider" numsen for meget, hvis du forstå, hvad jeg mener. Så vi bruger vådesevietter uden at presse for meget eller en hurtigt tur i bruseren (kun i numsen), hvis der er bæ überalles og vi er hjemme    Og så tørrer jeg ham lidt med en stofble og han bliver meget fint. Det er kun i DK (og måske i andre skandinaviske lande), hvor man bruger de der vaskeklude og vand hele tiden, jeg har aldrig set det før i andre lande, så det er ikke fordi man skal! og Når man alligevel er hjemme, synes jeg, at det er bedre at lige skylle dem i bruseren eller i håndvasken end at skulle bruge de der kluder og skal smide vandet ud og så noget. Men der sker ikke så tit her hjemme, men pludseligt en gang i mellem sker der og også hver gang han har fået tænder.

Det er ikke pga tænder, han har fået alle sine 8 tænder uden såmeget som en snert af rød numse.. den har altid været fin og blød og nu ligner den bare en krigszone... årh min lille dreng græder rigtig når han har skidt.... uhhh håber de klude hjælper hurtigt

knus malou

Anmeld

18. oktober 2009

malou

agnieszka skriver:

jeg har en mirakel creme INOTYOL fås på apoteket og den er bare såååååååå god

Ok jeg fik en smule af min sp i sidste uge men det var til en lille revne i huden... så prøver jeg det hvis kludene ikke virker 

knus til dig... hvorn har matti det idag?

Anmeld

18. oktober 2009

Klumpe-dumpe

malou skriver:

Det er ikke pga tænder, han har fået alle sine 8 tænder uden såmeget som en snert af rød numse.. den har altid været fin og blød og nu ligner den bare en krigszone... årh min lille dreng græder rigtig når han har skidt.... uhhh håber de klude hjælper hurtigt

knus malou

Hej Malou,

Da Malucca var en lille bette baby og lå på neonatalafd. fik hun også rød numse. Så rød at der var huller i ballerne (pga. nattespl. ikke skiftede hende og vaskede hende ordenlig)

Men der fik Malucca kogtvandsklude på og i løbet af 2 døgn var hullerne helet helt op.

Så jeg  for at din lille basse-mands numse snart er helt fin igen.

(De kan forøvrigt også bruges under hagerne, hvis børnene bliver hudløse, eller andre steder)

Knus Trine.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.