Forbrug pr mdr - husholdnings budget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

761 visninger
2 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. november 2018

Anonym trådstarter

Kære jer 

Jeg ved godt at der har været lignende tråde gennem tiden, men jeg kunne godt tænke mig at høre HVORDAN at i holder jeres mad/husholdnings budget nede?

Jeg synes at det stikker helt af for os herhjemme i øjeblikket.. 

Vi forsøger at lave madplan til hver uge, og jeg handler ind efter den. 

Når jer handler til en uges mad + husholdning (toiletartikler, rengøring mm) bliver det som regel ca 500 kr. Og det er jo meget fornuftigt til 2 voksne og 1 barn. MEN!!  Alligevel formår min mand og jeg vil at bruge 500-1000 kr mere om ugen på latterlige små indkøb. 

Det er ofte fordi så mangler vi lige en banan eller en mælk, også smutter vi i supermarkedet og kommer hjem med en masse andre ting  

Jeg ved bare ikke helt hvordan vi skal gribe det an, vi bruger FOR mange penge i dagligvarer butikker! 

Det er ikke fordi at vi ikke har råd, men jeg ville så gerne have at vi satte flere penge på vores opsparing - som vi ikke tager tilbage sidst på måneden fordi der er lavvande. Vi har en masse projekter på huset, som vi gerne vil have lavet. Men det bliver jo aldrig til noget, hvis vi bruger alle vores penge 

Så ladys hit me! Med håndgribelige forslag til hvordan vi kan ændre vores dumme vaner og rutiner. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2018

asphodel

Du ved jo godt hvor problemet ligger - I laver impulskøb når I handler. Så enten må I finde noget andet at bruge i skabene end at gå ned og købe en banan, eller også så må I kun tage kontanter med ned i butikken. Skal I købe en banan, så må I tage 3 kroner med. Skal I have mælk, så er det måske en 10'er. Hvis I ikke har flere penge med, kan I heller ikke købe mere end I kom efter.

Anmeld Citér

28. november 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Kære jer 

Jeg ved godt at der har været lignende tråde gennem tiden, men jeg kunne godt tænke mig at høre HVORDAN at i holder jeres mad/husholdnings budget nede?

Jeg synes at det stikker helt af for os herhjemme i øjeblikket.. 

Vi forsøger at lave madplan til hver uge, og jeg handler ind efter den. 

Når jer handler til en uges mad + husholdning (toiletartikler, rengøring mm) bliver det som regel ca 500 kr. Og det er jo meget fornuftigt til 2 voksne og 1 barn. MEN!!  Alligevel formår min mand og jeg vil at bruge 500-1000 kr mere om ugen på latterlige små indkøb. 

Det er ofte fordi så mangler vi lige en banan eller en mælk, også smutter vi i supermarkedet og kommer hjem med en masse andre ting  

Jeg ved bare ikke helt hvordan vi skal gribe det an, vi bruger FOR mange penge i dagligvarer butikker! 

Det er ikke fordi at vi ikke har råd, men jeg ville så gerne have at vi satte flere penge på vores opsparing - som vi ikke tager tilbage sidst på måneden fordi der er lavvande. Vi har en masse projekter på huset, som vi gerne vil have lavet. Men det bliver jo aldrig til noget, hvis vi bruger alle vores penge 

Så ladys hit me! Med håndgribelige forslag til hvordan vi kan ændre vores dumme vaner og rutiner. 

Lad vær med at tag dankort med. Hav kontanter liggende. Så hvis i skal ned efter en liter mælk så tager i kun de penge med der skal bruges til at købe en, så får i ikke købt mere end i skal. 

Det gør jeg. Man bliver fristet, men man kan ikke og holder sig til det man skal ha. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.