Til jer der var eller er unge enlige mødre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.355 visninger
10 svar
0 synes godt om
18. oktober 2009

Honningblomst

Hej piger...

Kunne godt tænke mig at høre jer der er blevet mødre i en ung alder om I havde taget en uddannelse inden, om I er igang eller hvordan I forsørger jer hvis ikke I har en udd?

Læste at op mod halvdelen af alle unge enlige mødre de lever på overørselsindkomst og aldrig får taget en udd. Det er da rigtig triste tal synes jeg...men mon de passer herinde, hvad er Jeres historie?

KNus Eva..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2009

BetonSlotsPrinsesserne

Hejsa..
Var 18 da jeg blev gravid og fødte. -Blev 19 kort tid efter jeg havde født..
Jeg er i gang med at uddanne mig social- og sundhedshjælper så jeg gik hjemme i ca. et halvt år på elev kontrakt og med fast udbetaling og fra kontrakten udløb og indtil februar går jeg hjemme og har barsel og modtager derfor barselsdagpenge...
Budgettet er sindsygt stramt og må derfor ligger børnepengene sammen med budgettet..
Det var meningen jeg skulle læse videre fra februar og så indtil november hvor jeg bliver færdig uddannet, men da man ikke kan leve for 394 kr om måneden er jeg nød til at søge kontanthjælp fra februar og så søge ind på skolen igen og starte forfra til maj- For at kan få supleret op med kontanthjælp under hele uddannelsen for at kunne leve..
Det er åndsvagt det skal gøres sådan i stedet for de ikke bar suplere op i den korte tid jeg har tilbage.
Det værste jeg kunne tænke mig er nemlig at skulle på kontanthjælp, men kan simpelthen ikke undvære den længere! Desværre, vil helst klare mig selv!!

knuser louise

Anmeld

18. oktober 2009

DortheSimonsen

Eva skriver:

Hej piger...

Kunne godt tænke mig at høre jer der er blevet mødre i en ung alder om I havde taget en uddannelse inden, om I er igang eller hvordan I forsørger jer hvis ikke I har en udd?

Læste at op mod halvdelen af alle unge enlige mødre de lever på overørselsindkomst og aldrig får taget en udd. Det er da rigtig triste tal synes jeg...men mon de passer herinde, hvad er Jeres historie?

KNus Eva..

Hejsa.

Jeg var 19 år da jeg blev gravid.
Jeg er uddannet som Social- & sundhedshjælper og har fast arbejde.

Desværre er der mange unge der bliver gravide, hvor de kun har 9. klasse.

Når min økonomi siger god til det, vil jeg gerne læse videre.
Jeg har forestillet mig at tage en gymnasiel uddannelse, og så læse til jordemoder.

Kh. Dorthe 

Anmeld

18. oktober 2009

Lone Jakobsen

jeg var 19 og under uddannelse da jeg blev gravid.

som 20 årig var jeg alenemor og valgte derfor at skifte uddannelse. det var rigtigt hårdt at stå med afleveringer og senere 2 børn alene...på en meget lav løn... men ved at starte i praktik først.. slap jeg for at komme på su.

desuden var der et særligt tilskud til studerende forældre som man ku søge... det hjalp lidt... men ikke meget.

jeg blev færdig udlært da jeg var gravid med barn nr. 3...og de 2 andre var 5 og 1 år.

Anmeld

18. oktober 2009

DianaMalou

jeg er 23 og venter mit første barn .. bliver så enlig mor da jeg og kæresten ik bor sammen og kommer ik til det på nuværnede tidspunkt .. men jeg har førtidspension men så ingen udd . kan desværre ik arb fuld tid så har fået førtidspension og det må jeg jo så klare mig for plus børnepenge når jeg engang får det når jeg har født ..

Anmeld

18. oktober 2009

vatten

Jeg var 21, da jeg fik Mathias. Jeg ved ikke, om det er ungt?

Men jeg var igang med min uddannelse, som jeg så stadig er igang med. Men tæller SU ikke også som overførselindkomst? 

Anmeld

18. oktober 2009

Sees

Jeg er 21, enlig mor og har ingen uddannelse.
Har dog haft møde med min gamle coach, på handelsskolen, og har han sørget for at jeg kommer ind på endten Social og sundhedshjælperen, eller PAU'en !
Vi kommer nok til leve småt, men det må jeg tage med, og så tage imod den hjælp jeg støtte jeg kan få fra familie og venner, for jeg SKAL have min uddannelse. Også for at vise Emil at hans mor faktisk duer til noget.

Anmeld

18. oktober 2009

Honningblomst

vatten skriver:

Jeg var 21, da jeg fik Mathias. Jeg ved ikke, om det er ungt?

Men jeg var igang med min uddannelse, som jeg så stadig er igang med. Men tæller SU ikke også som overførselindkomst? 

Synes du at det gør det i den her sammenhæng og i forhold til spørgsmålet?? nej, vel..

Anmeld

19. oktober 2009

Bom

Jeg er 21 og venter mit første barn til maj..

Jeg bor sammen med min kæreste på vores lille gård, som vi købte sammen for 2 år siden..

Jeg er uddannet social og sundhedsassistent og har fast arbejde, så det hele skal nok flaske sig for os..

Anmeld

19. oktober 2009

mor-til-vanessa

Eva skriver:

Hej piger...

KNus Eva..

jeg er 23 og har termin i dec. ved ikk om jeg synes det er ungt, men i forhold til gennemsnitsalderen er næsten 30 år så er det vel nok

jeg er uddannet frisør. så jeg får barsels, men synes ikk det rækker så langt, da den ikk er så høj. skal også forsørge 2 voksne og en baby med det. hvilket er lidt svært.

knus liv 33+0

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.