Uddannelses pålæg i kontanthjælp systemet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.044 visninger
3 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. november 2018

Anonym trådstarter

Nogen herinde der ved om man automatisk har et uddannelsespålæg på uddannelses hjælp.

Det er jo det loft med hvis man har været på mere end 5 uddannelser så kan man ikke få su medmindre man har et uddannelsespålæg fra kommunen af. (har været ung og dum) 

Men er der nogen herinde der ved om man har det automatisk  Jeg vil nemlig rigtig gerne ud af systemet og ikke længere være på uh selvom jeg går hjemme på barsel har mulighed for fjernstudere allerede fra næste uge af nemlig.. Eller skal man have sin sagsbehandler fra jobcenter med inden over det? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2018

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Nogen herinde der ved om man automatisk har et uddannelsespålæg på uddannelses hjælp.

Det er jo det loft med hvis man har været på mere end 5 uddannelser så kan man ikke få su medmindre man har et uddannelsespålæg fra kommunen af. (har været ung og dum) 

Men er der nogen herinde der ved om man har det automatisk  Jeg vil nemlig rigtig gerne ud af systemet og ikke længere være på uh selvom jeg går hjemme på barsel har mulighed for fjernstudere allerede fra næste uge af nemlig.. Eller skal man have sin sagsbehandler fra jobcenter med inden over det? 

Uddannelsespålægget er jo egentlig bare et krav om at man skal søge uddannelse mens man får udd.hjælp til man kan starte. 

Hvis man er på barsel eller sygemeldt udskydder de pålægget. Ring ind og snak med din sagsbehandler hvis du kun kan få SU hvis du har uddannelsespålæg, de vil helt sikkert gerne hjælpe dig med at komme i gang, hvis du ikke hellere vil tage din barsel færdig. 

Anmeld Citér

26. november 2018

Anonym trådstarter

MummiT skriver:

Uddannelsespålægget er jo egentlig bare et krav om at man skal søge uddannelse mens man får udd.hjælp til man kan starte. 

Hvis man er på barsel eller sygemeldt udskydder de pålægget. Ring ind og snak med din sagsbehandler hvis du kun kan få SU hvis du har uddannelsespålæg, de vil helt sikkert gerne hjælpe dig med at komme i gang, hvis du ikke hellere vil tage din barsel færdig. 

Ja min plan er at jeg vil fjernstudere lidt herhjemme da den lille begynder i dagpleje snart..  men jeg må ringe til min sagsbehandler 

Anmeld Citér

27. november 2018

Anonym

Alle på uddannelsenhjælp har et uddannelsespålæg,med mindre de er syge,og derfor ikke kan forventes,at kunne gennemføre en uddannelse eller job.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.