Kan baby komme med?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.505 visninger
7 svar
3 synes godt om
26. november 2018

Anonym trådstarter

Hej
Vi står i den situation at skulle til julefrokost ved min kærestes familie(faren til baby) i København og jeg er simpelthen i tvivl om, hvorvidt vi kan tage en ca. 3 mdr. gammel baby med?

Vi bliver cirka 30 mennesker, men det afholdes på en restaurant hvor der også er andre selsskaber. Der vil derfor være en del larm og jeg er i tvivl om baby kan klare det. 

Vi bor i Sønderjylland, så køreturen er i sig selv lidt over 3 timer hver vej. Det meste af min kærestes familie bor i København og vi ser dem ikke så tit vi gerne ville. Der er flere der ikke har set baby endnu. Vi ønsker begge to at deltage og vise vores lille vidunder frem, men vi er simpelthen så bange for det bliver for meget for baby og det derfor bliver en dårlig oplevelse for alle parter. 

Baby er utrolig nem, men har aldrig været i så store forsamlinger før, så er i tvivl om, hvordan h*n reagerer. 

Hvad havde I gjort? Blevet hjemme eller taget baby med?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2018

A38

Det er dig, der kender din baby bedst, men min datter ville nok godt kunne håndtere det. Hun bliver hurtigere træt, når der er mange mennesker, og så hjælper jeg hende ved at lægge hende til at sove en lur.

Jeg tænker at det vigtigste er at I har mulighed for at skærme hende. Fx om hun kan ligge og sove i barnevognen et sted uden for meget larm og fest?

Anmeld Citér

26. november 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi

Du kender jeres baby bedst. Vores søn var svær da han var lille. Var svær at få til at sove og sov 20-30 min når han endelig sov. Han græd hysterisk efter 10 min i bilen. Så vi havde nok ikke gjort det. 

Men er jeres barn nemt generelt og har intet problem med at køre så havde jeg nok givet det et skud. Men jeg ville nok have det holdning at er det pludselig for meget for baby (eller jer) så er det helt okay at tage hjem før tid (I har alligevel 3 timer hjem).. 

Kør hen over en lur så baby måske tager de første par timer sovende og så tag masser pauser undervejs - og så smut efter et par timer hvis det er blevet nok for alle. 

Anmeld Citér

26. november 2018

Porcuriosidad

Profilbillede for Porcuriosidad

Jeg ville aftale overnatning med noget af den familie, som bor tæt på festen. Så kan I komme dagen før og tage en stille og rolig formiddag før festen starter. Hvis festen så bliver for meget for den lille kan du tage hen hvor I skal sove med baby mens faren bliver et par timer mere til festen og får set sin familie. Og så kan I køre hjem stille og roligt dagen efter uden en alt for overstimuleret baby.. Det ville jeg gøre i dit sted - så er der mere ro på og I kan tage det som det kommer med mulighed for at trække jer tilbage. Jo mere fleksibilitet I kan planlægge ind i sådan en tur jo bedre, for så kan I tage det som det kommer.

For mig ville fest + 2x3 timers transport på en dag være uoverskueligt da mit barn var i den alder. Men omvendt ville jeg gøre rigtig meget for at deltage i sociale arrangementer med familien. Det synes jeg nemlig er vigtigt, så kan godt forstå I gerne vil deltage ��

Anmeld Citér

26. november 2018

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Hvis baby nem, så ville jeg tage chancen,  evt leje et hotel værelse i nærheden, så hvis der bliver noget, så kan du tage baby med derhen og få ro... men ville ikke være nervøs.. har du en vikle? Så kan baby sidde tæt på dig eller far hele tiden....

Anmeld Citér

26. november 2018

grinny

Jeg ville godt kunne gøre det med min datter men altid have viklen med som en løsning hvis verden blev for stor

Anmeld Citér

26. november 2018

Anonym trådstarter

Mange tak for svar alle sammen!
Baby er forholdvis nem at få til at falde til ro og god til at køre bil. Dog har han aldrig været med ude i så store(og larmende) forsamlinger før og jeg husker ikke, om der er et lille fredeligt hjørne til fx. amning der hvor vi skal være
Men jeg tror alligevel vi kaster os ud i det og undersøger muligheden for overnatning.

Vi er blevet ret glade for viklen, så den må helt sikkert med. Det havde jeg slet ikke tænkt over

Spørgsmålet er bare om folk så respektere, at han ikke skal gå på runde blandt 30 mennesker, som han ikke kender.. Prøver at lade vær med at tage sorgerne på forskud, men I ved hvordan man er som 1. gangs mor

Anmeld Citér

26. november 2018

MT_2011

Som andre skriver så kender i jeres baby bedst. Men jeg ville tage med og så evt have et sted at overnatte som du evt kan tage hen til hvis det hele bliver for meget.

Da min venindes søn blev døbt da han var næsten 3 måneder, der sov hele “festen” igennem og selvom der blev snakket meget og børn rendte rundt og legede, løb op og ned af trappen hvor han stod under i sin barnevogn, så sov han som en sten og blev slet ikke berørt af larmen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.