Kroppen efter fødsel.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

795 visninger
2 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. november 2018

Anonym trådstarter

Jeg blev mor for første gang for 3 måneder siden Og jeg har det rigtig svært med min krop lige nu. Jeg har altid været overvægtig og vejer nu “kun” 6 kg mere end jeg gjorde da jeg var gravid, på trods af at jeg tog +25 kg på under graviditeten. Jeg har aldrig været ked af min udseende, fordi jeg altid har haft meget kvindelig former (stor barm, stor numse, forholdsvis lille talje osv). På trods af at jeg ikke vejer særlig meget mere end jeg gjorde før, er jeg så ked af at kigge mig i spejlet! Jeg har fået en “hudgardin” på Maven og jeg helt æbleformet. Jeg kan ikke bære mit tøj mere og føler mig helt forkert. Jeg er meget bevidst om andre kigger på mig når jeg er i svømmehallen og hvis min mands øjne lige lander på maven, bliver jeg meget usikker. Jeg er begyndt at træne er par gange om ugen og vægttabet går stille og roligt, det er bare de helt forkerte steder kiloene forsvinder!

kommer min krop mon nogensinde tilbage i nærheden af normalt? Eller skal jeg affinde mig med min nye “morkrop”? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2018

Janet1989

Jeg tænker ... hvad træner du helt præcist? Måske skal du have andre fokusområder som du træner ... 

evt få et par timer med en personlig træner? Sådan en kan hjælpe dig med at få styr på at du får trænet de rigtige steder  

Anmeld Citér

23. november 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi

For det første. Du fødte for 3 måneder siden - det er stadig tidligt.  Det tager ligeså lang tid for kroppen at komme tilbage til normalt, huden trækker sig sammen igen osv som det gjorde at få den ud. Så først om små 9 måneder -1 år har kroppen ‘repareret’ kroppen fra graviditeten og fødsel. 

Derudover - der er en grund til at der er noget der hedder en ‘Mor-mave’. Den der lille delle af løs hud der sidder nederste på maven. Den har de fleste mødre, nogle mere end andre. Så på et vis punkt - ja, du må acceptere at det er ikke sikkert kroppen kommer tilbage til sit gamle, også selvom du kommer på din gamle vægt. Men tilgengæld har du født et barn og er mor❤️

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.