What to do?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

624 visninger
7 svar
13 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. november 2018

Anonym trådstarter

Okay mødre og kommende mødre. 

For første gang her inde vælger jeg at være anonym da jeg er ret sikker på der kommer nogen ikke så sjove kommentar men håber dog folk vil holde sig til mit spørgsmål. 

Sagen er den at jeg gravid i uge 35, jeg har simpelhen de værste plukveer, jeg har snakket med jm og hun siger hun ikke er bekymret da de ikke er regelmæssige osv meeeeen jeg sidder et eller andet sted med Føelsen af jeg gerne vil have lille baby L ud nu. 

Jeg synes på ingen måder det sjovt længere når mine plukveer er så slemme som nu... 

Er der noget jeg kan gøre? Tage en snak med lægen eller jm eller hvordan fordriver jeg den sidste vente tid for det virkelig ikke sjovt længere og vil bare gerne have baby L ud nu men på den anden side ønsker jeg selvfølgelig heller ikke at føde for tidligt da det sundeste vil være at baby bliver inde i maven indtil termin men synes det en ulidelig vente tid og jeg ved at blive sindsyg. Hvad gør jeg? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2018

God-mor

Anonym skriver:

For første gang her inde vælger jeg at være anonym da jeg er ret sikker på der kommer nogen ikke så sjove kommentar men håber dog folk vil holde sig til mit spørgsmål. 

Sagen er den at jeg gravid i uge 35, jeg har simpelhen de værste plukveer, jeg har snakket med jm og hun siger hun ikke er bekymret da de ikke er regelmæssige osv meeeeen jeg sidder et eller andet sted med Føelsen af jeg gerne vil have lille baby L ud nu. 

Jeg synes på ingen måder det sjovt længere når mine plukveer er så slemme som nu... 

Er der noget jeg kan gøre? Tage en snak med lægen eller jm eller hvordan fordriver jeg den sidste vente tid for det virkelig ikke sjovt længere og vil bare gerne have baby L ud nu men på den anden side ønsker jeg selvfølgelig heller ikke at føde for tidligt da det sundeste vil være at baby bliver inde i maven indtil termin men synes det en ulidelig vente tid og jeg ved at blive sindsyg. Hvad gør jeg? 

Du kan jo ikke gøre andet end at vente til din baby er klar til at komme ud. Man får heldigvis ikke hjælp til at igangsætte fødsler, fordi moren er utålmodig og har plukveer. Det er jo helt normalt. 

Anmeld Citér

21. november 2018

serinasmor

Det allerbedste du kan gøre for dig selv er at erkende at du ikke kan styre det - baby kommer ud når tid er. Og desværre ikke på kommando.

I mellemtiden så gør nogle af alle de ting, du ikke får tid til efter fødslen. 

Læs gode bøger. Se hele film. Forkæl dig selv med massage eller fodbad. Giv dig selv en muddermaske. Tag lange bade. Lav god mad og tag dig god tid til at spise dem. 

Brug måske også lidt tid på at forberede mad, du lige kan hive op ad fryseren. Sørg for at holde vasketøjet nede osv. 

Anmeld Citér

22. november 2018

Anonym

Haha det lyder som mig.. Bortset fra at udover plukveer, så havde jeg den sidste måned også almindelige veer, andre smerter dernede og var virkelig utilpas samt tegn på svangerskabsforgiftning.. 

Jeg fødte 10 dage over tid .. Men tro mig.. Jeg overlevede.. Det kan du også .. Som andre siger: erkend at sådan her er det og det er træls, og så brug tiden fornuftigt

Anmeld Citér

22. november 2018

Lisette W

Anonym skriver:

Min første fødte jeg 38+0 og det kom som overraskelse da jeg havde forventet at gå over tid. Men med nummer to fødte jeg 40+0 og jeg var ved at blive vanvittig. Den sidste tid er bare ikke sjov og det må gerne bare blive overstået. Ved første fødsel fik vandet uden veer og de blev derfor sat i gang kunstigt hvor i mod veerene kom naturligt ved anden fødsel og det er altså at fortrække! Det var se meget mere "behageligt" med naturlige veer, så skulle jeg føde en tredje gang vil jeg ikke ønske at blive sat i gang. Derudover så var anden baby bare de 14 dage mere moden en den første og vi oplevede ikke de samme problemer med mavebøvl. 

Min mand var også ved at blive vanvittig over mig så han tvang mig til at få en stille sidende hoby - det blev at male. Jeg malede en luftballon hvor ballonen består at prikker i forskellige farver. Jeg hørte lydbog i mens og så sad jeg og blande farver og prikkede (til tider aggressivt) ned i lærred. Det hjalp lidt. 

Nu er det snart jul. Hvad med at bage småkager i lange baner så du har til barselsgæsterne? Du kan også lave retter til fryseren så i har men mad den første tid. 

Anmeld Citér

22. november 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Der er desværre intet at gøre, som de andre skriver.

den sidste tid er virkelig hård, men det er også  med til at gøre en klar til at føde. 

Min første JM sagde, at den sidste tid hvor det er hårdt og man er utålmodig er med til at gøre en mental klar til at få baby ud. Derfor er det faktisk vigtigt man bliver det, selvom det er mega træls! 

Jeg føler med dig. Forkæl dig selv, slap af og lav noget, som du nyder at lave, hvis du kan

Anmeld Citér

22. november 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg havde skrækkelig bækkenløsning og veer on/ off de sidste 5 uger. Det er ulideligt.. De gør intet for at sætte en igang med mindre der er fare for Barnet. Det lyder måske underligt, men en Pilates bold hjalp mig når jeg var generet af smerter . Jeg sad på den og roterende med bækkenet,det var skønt  Også fordi man ikke føler sig så tung. For det ikke skal være løgn gik vandet 4 dage før termin, men det var åbenbart for vand . Nogle kvinder har 2 hinder. Så måtte gå skuffet hjem igen.. Vandet gik så 3 dage over termin, der troede de ikke rigtig på mig, fordi de ikke kunne fremprovokere mere fostervand... Jeg var så træt af alle de smerter og veer on/off og dårlig søvn i lang tid. De valgte at give mig ve drop som min krop overhovedet ikke reagerede på. Jeg blev lagt til at sove på barselsgangen. Næste morgen kom nyt hold ind og undersøgte mig.. Jeg var 4 cm åben Ca, men havde ingen ve aktivitet.. De blev enige om at tage vandet, selvom jeg sagde det var gået. De prikkede hul og der kom intet fostervand. Men prikket satte gang i veerne og 4 timer efter fødte jeg en skøn pige. Hold modet oppe selvom det er pinagtigt! Føler med dig. 

Anmeld Citér

22. november 2018

Soonmom

Sådan tror jeg de fleste har det til sidst og der er ikke andet end at vente og nyde det sidste stykke tid uden en baby  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.