Ondt efter fødsel - hvor længe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.232 visninger
10 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. november 2018

Anonym trådstarter

Jeg fødte den 12. i den her måned, og er jo klart nok stadig øm dernede.. 

Men jeg bliver en smule nervøs for, om det hele er normalt.. Jeg blev syet ved skamlæberne..

Og jeg synes, at jeg har mere og mere ondt for hver dag, der går.. Ikke nok med, at jeg er øm i mellemkødet og anus, så har jeg i underlivet menstruationssmerter, og nogle gange stikken i både skamlæberne og i højre side af underlivet.. Hvor normalt er det, og hvor længe skal jeg regne med, at det bliver ved? Synes også, at blødningen/udflåden ændrer styrke hele tiden - den ene dag er det næsten stoppet, men dagen efter igen vælter det næsten ud af mig præcis som lige efter fødslen.. 

Jeg har ligget på sofaen det meste af dagen i dag, da jeg får flere smerter og mere blødning/udflåd af at gå rundt 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2018

EKAB

Profilbillede for EKAB

Dvs det er en uge siden du fødte? 

Jeg husker, at jeg havde ondt lang tid efter, altså ugevis, og blødte også med forskellig styrke i omkring 6 uger efterfølgende. 

Har du feber eller noget der indikerer at noget skulle være galt?

Anmeld Citér

19. november 2018

Anonym

Anonym skriver:

Men jeg bliver en smule nervøs for, om det hele er normalt.. Jeg blev syet ved skamlæberne..

Og jeg synes, at jeg har mere og mere ondt for hver dag, der går.. Ikke nok med, at jeg er øm i mellemkødet og anus, så har jeg i underlivet menstruationssmerter, og nogle gange stikken i både skamlæberne og i højre side af underlivet.. Hvor normalt er det, og hvor længe skal jeg regne med, at det bliver ved? Synes også, at blødningen/udflåden ændrer styrke hele tiden - den ene dag er det næsten stoppet, men dagen efter igen vælter det næsten ud af mig præcis som lige efter fødslen.. 

Jeg har ligget på sofaen det meste af dagen i dag, da jeg får flere smerter og mere blødning/udflåd af at gå rundt 

Jeg blev syet med tre sting og jeg havde de samme smerter du beskriver i 8-10 uger efter fødslen.

Anmeld Citér

19. november 2018

Christabelle

Jeg havde ondt på dne måde du beskriver i 8 uger vil jeg gætte på. Så havde jeg en følelse af at hele mit underliv var ved at falde ud i yderligere en måneds tid

Anmeld Citér

19. november 2018

Bebe89

Jeg synes også det lyder normalt. Jeg havde ondt i nogle uger efter (dog blev det bedre for hver uge der gik) omkring 5-6 uger blev det meget bedre. Dog havde jeg en ømhed i yderligere et par uger eller tre. Så en uges tid efter fødslen er der bare nogle der har ret ondt tænker jeg. Men ja, hvis det bliver meget værre og eller du får feber eller lignende, så giv da lige lægen et kald 

og tillykke med baby 

Anmeld Citér

19. november 2018

Anonym trådstarter

EKAB skriver:

Dvs det er en uge siden du fødte? 

Jeg husker, at jeg havde ondt lang tid efter, altså ugevis, og blødte også med forskellig styrke i omkring 6 uger efterfølgende. 

Har du feber eller noget der indikerer at noget skulle være galt?

Ja det er en uges tid siden..

Øv havde håbet, at det måske snart gik over.. 

Nej jeg har ikke feber.. Jeg er træt og småsvimmel.. Men lider også af blodmangel efter fødslen

Anmeld Citér

19. november 2018

Anonym

Anonym skriver:

Mit stod på 5-6 uger.

Gå lige så stille i gang med normale gåture og normal hverdag, det gavner ikke at ligge på sofaen.

Anmeld Citér

19. november 2018

Anonym trådstarter

Ok er da glad for at høre, at det er normalt.. Min kæreste er ret bekymret.. 

Men kan høre, at der går længe endnu, før smerterne går væk 

Anmeld Citér

19. november 2018

B&J

Anonym skriver:

Ja det er en uges tid siden..

Øv havde håbet, at det måske snart gik over.. 

Nej jeg har ikke feber.. Jeg er træt og småsvimmel.. Men lider også af blodmangel efter fødslen

Husk at få jern nok og mad og drikke 

håber snart at smerterne forsvinder og stort tillykke med den lille nye 

Anmeld Citér

19. november 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi

Jeg havde ondt dernede ( fik en andengrads bristning så både syet i skamlæber og mellemkød) 6-8 uger efter fødsel. Værst var klart de første 4 uger hvor jeg nærmest ikke kunne sidde ned og det gjorde SÅ ondt at gå på wc. 

Jeg blødte voldsomt de første 2-3 uger ( stærk mens) og så om/off indtil 7-8 uger efter fødsel. Både smerter og blødning var netop stoppet lige før mit 8 ugers tjek. 

Vær obs på styrtblødning og feber - men synes der lyder normalt det hele 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.