Prævention

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.077 visninger
10 svar
0 synes godt om
19. november 2018

Rosa-Sophia

Hvis jeg ikke vil have hormoner og synes kondom og pessar er besværligt. Er der så andet tilbage end kobberspiral? Eller sterilisation? Min mens har været uregelmæssig de sidste tre år (nogle gange 28 dage andre gange helt op til 32 dage i cyklus). Så det dur ikke med den der app. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2018

Camillos

Rosa-Sophia skriver:

Hvis jeg ikke vil have hormoner og synes kondom og pessar er besværligt. Er der så andet tilbage end kobberspiral? Eller sterilisation? Min mens har været uregelmæssig de sidste tre år (nogle gange 28 dage andre gange helt op til 32 dage i cyklus). Så det dur ikke med den der app. 

Tror ikke der er andet end kobberspiral nej.. 

Anmeld Citér

19. november 2018

Mullesmith

Rosa-Sophia skriver:

Hormonspiral giver kun lokalt meget lille udskillelse af hormoner og den mindsker mens samt er der forskning der viser at den har forbyggende effekt på kræft i livmoderhalsen. Jeg har ikke kunnet tage p piller da mit humør blev helt vild dårlig og depri og jeg mistede lysten til sex. Nu har jeg fået en hormonspiral, har haft den i 4 dage og jeg kan intet mærke på humøret. Jeg kan indtilvidere kun anbefale hormonspiralen. 

Anmeld Citér

19. november 2018

Lje

Rosa-Sophia skriver:

P-ring! Den virker "lokalt" og du får ikke hormoner i blodet. 

Det er easy peasy at tage ud ved sex (hvis behov. Tit bliver min oppe og min mand mærker det ikke). For mig gav det stabil cyklus og mildere mens.

Den er dyrere end andet prævention (350-ish for 3 cyklus) men det er mig underordnet. 

Så tal eventuel med din læge om det. Det er vist nok noget med alder, børn eller ej, BMI og nogle anbefalinger i den retning.

Vh.

Anmeld Citér

19. november 2018

Rosa-Sophia

Mullesmith skriver:

Hormonspiral giver kun lokalt meget lille udskillelse af hormoner og den mindsker mens samt er der forskning der viser at den har forbyggende effekt på kræft i livmoderhalsen. Jeg har ikke kunnet tage p piller da mit humør blev helt vild dårlig og depri og jeg mistede lysten til sex. Nu har jeg fået en hormonspiral, har haft den i 4 dage og jeg kan intet mærke på humøret. Jeg kan indtilvidere kun anbefale hormonspiralen. 

Tak. Jeg havde hormonspiral i tre år op til jeg blev gravid med min søn i 2009 og bagefter igen i 5,5 år og var meget begejstret for at undvære menstruation (da jeg lige var kommet mig over frygten for konstant at blive gravid alligevel). Jeg synes heller ikke, at jeg oplevede udsving hverken i sexlyst eller vægt eller andet. Desværre synes jeg, at man hører meget negativt om hormoner. Og fornylig læste min veninde, at man fraråder hormonspiral til kvinder, der er tilbøjelig til depressioner (som jeg desværre er) 

Anmeld Citér

19. november 2018

Rosa-Sophia

Camillos skriver:

Tror ikke der er andet end kobberspiral nej.. 

Må jeg spørge om du selv har erfaring med kobberspiral? Har nemlig selv kun prøvet hormonspiral.

Anmeld Citér

19. november 2018

fehår

Jeg ville klart give kobberspiral en chance. Jeg havde en i syv måneder, og det var på mange måder en positiv oplevelse. Selvfølgelig gjorde det ondt at få sat den op, men ikke så ondt, som jeg havde frygtet. Mine menstruationer forblev uændrede med kun en lille smule mere kramper. Det største problem for mig var pletblødninger omkring ægløsning, som jeg godt ville kunne have levet med, men fordi jeg har en familiehistorie med underlivskræft, blev min læge og jeg enige om, at det ikke var en god idé at fortsætte med den (bekymringen gik på, om jeg ville vænne mig til pletblødninger og derfor ikke lægge mærke til det, hvis de en dag var symptom på noget andet). Havde det ikke været for pletblødningerne, så havde jeg beholdt kobberspiral.

Anmeld Citér

19. november 2018

Camillos

Rosa-Sophia skriver:

Må jeg spørge om du selv har erfaring med kobberspiral? Har nemlig selv kun prøvet hormonspiral.

Yep det har jeg. Jeg har ingen problemer haft med dog havde jeg kraftige blødning før jeg fik den og den blev kraftigere... 

Anmeld Citér

19. november 2018

Rosa-Sophia

Jeg hælder også mest til kobberspiral lige nu. Har ikke haft menstruationssmerter efter jeg fik min søn, men synes mine blødninger er blevet kraftigere det seneste år. Det ville være dejligt med en billigere løsning (hormonspiral er dyrt). 

Anmeld Citér

19. november 2018

Miti's mama

Eller man kunne bede manden om at blive snippet  Duer selvfølgelig kun hvis man er i fast forhold. Og hvis han siger 'nej, hvad nu hvis jeg vil have flere børn en dag!', så kan det sættes sammen igen hvis det en dag skulle blive et problem.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.