En mere eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.209 visninger
8 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. november 2018

Anonym trådstarter

Vi har 2 skønne unger, en på 2 og en på 6.

Jeg går tit og tænker på, om vi skal have en lille mere eller ej.. Faktisk dagligt. 

Manden min er helt med på ideen, og lader beslutning være helt op til mig. 

Nyder livet med de 2 vi har nu, og hvor nemt alting er ved at være  snart slut med ble, barnevogn, middagslur m.m. 

Elsker virkelig livet med de 2 

Alligevel kan jeg ikke lade være med at tænke på, om vi skal have nr. 3. Eller om vi skal lade være. 

Synes dælme det er en svær beslutning, og den skal tages inden længe grundet alder 

Ved ikke hvad jeg vil med dette.. Måske bare få det ud.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg går tit og tænker på, om vi skal have en lille mere eller ej.. Faktisk dagligt. 

Nyder livet med de 2 vi har nu, og hvor nemt alting er ved at være  snart slut med ble, barnevogn, middagslur m.m. 

Alligevel kan jeg ikke lade være med at tænke på, om vi skal have nr. 3. Eller om vi skal lade være. 

Synes dælme det er en svær beslutning, og den skal tages inden længe grundet alder 

Ihh det er samme isue herhjemme

Vi har 2, en på 6 og en på 9. Så det er ved at være tiden hvis det skal være.

Men hvordan træffer man lige beslutningen? Har også smidt ud og solgt alt Hvad med jer?

Anmeld Citér

19. november 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ihh det er samme isue herhjemme

Vi har 2, en på 6 og en på 9. Så det er ved at være tiden hvis det skal være.

Men hvordan træffer man lige beslutningen? Har også smidt ud og solgt alt Hvad med jer?

Det er nemlig præcis det. Hvordan træffer man beslutningen? 

Elsker livet som det er nu, men ville også elske at få en mere  Synes det er svært. 

Det ene øjeblik tænker jeg : Selvfølgelig skal vi da have et barn mere   Det næste tænker jeg: Men det er jo også ret nemt efterhånden nu, og vi kan gøre mange flere ting nu end hvis der kom en lille mere 

Pladsen har vi og økonomien er også til det. Kræver en ny bil, men det ser jeg nu heller ikke som en negativ at skulle skifte 

Vi har stadig alt. Lige bortset fra kravlegården, den blev solgt. Så vil på den front være nemt 

Kan godt se, at det er lidt øv at have skilt sig af med alt, men må i ikke lade stoppe jer, hvis i ønsker en mere 

Hvor langt er i i jeres tanker, og er i enige om dem? 

Anmeld Citér

19. november 2018

LHS

Hej 

Jeg har altid kun drømt om 2 børn og min mand om 3. Jeg syntes at han var fjollet. Nu venter vi så nr 3. Jeg fik simpelthen følelsen af at jeg ville fortryde om 15 år, hvis jeg ikke fik en mere. Jeg har aldrig haft følelsen af at vi bare måtte have en mere, for jeg er glad for de to piger vi allerede har og kan sagtens se et liv med dem. Jeg kunne dog også sagtens se at der var kærlighed og plads til et barn mere. Nu glæder vi os alle 4 så meget til lillebror kommer og det er så skønt at se mine to piger, glæde sig og være en del af klargøring til hans ankomst. Fra vi tog beslutningen om at prøve at få en 3'er og til nu har jeg ikke fortrudt en eneste gang. Faktisk ville jeg ikke være skræmt hvis jeg skulle blive gravid igen - hvilket vi ikke skal. 

God mandag ��

Anmeld Citér

19. november 2018

God-mor

Anonym skriver:

Uhh kan virkelig genkende de tanker i går med. Vi har også 2 børn. En pige på snart 6 og en søn på 20 måneder  Alt er ved at være så nemt og vores familieliv køre så godt, og det er altid nemt i forhold til pasning osv. Det ville nok ændre sig ved 3 børn. Det er altså mange at bede andre passe føler jeg 

Men prøv at skriv fordele og ulemper op, og se på jeres familie lige nu. Har i overskuddet, økonomien, pladsen osv. Men jeg tror virkelig at hvis alt dette er på plads og man har lysten til det, så skal man gøre det. Om 3 år er det jo nemt igen og begge jeres ældste går i skole  Jeg tror de vil få meget glæde af hinanden. Vi kan heller ikke finde ud af det herhjemme, men det er os begge som er i tvivl, og derfor gør vi det ikke nu, men måske får vi en efternøler en dag 

Anmeld Citér

19. november 2018

Mullesmith

Anonym skriver:

Vi har 3, men kun fordi jeg fik tvillinger første gang og derfor gerne ville opleve normal graviditet og fødsel som jeg heldigvis fil lov til 2. Gang. Jeg synes 3 er RIGELIGT. Jeg ville gerne have “nøjes” med de 2. Men altså man kommer også ud på den anden side af nummer 3 med bleskift og middagslur osv. Så hvis man synes man kan overskue at skulle starte forfra og har man plads og råd så go for it.  Men husk at hvis man er til kør selv ferie så bliver det klemt på bagsædet og det bliver dyrt og besværligt at tage på charter da de fleste tilbud og hotelværelser er til 2 voksne med 2 børn...pisse irriterende...

Anmeld Citér

19. november 2018

BabyMama2016

Anonym skriver:

Ah om jeg kunne overskue 3 havde jeg gjort det!

synes 2 er alt for lille men manden vil ikke og jeg kan psykisk ikke overskue det - 

Men gade mega godt

Anmeld Citér

19. november 2018

Momselomse

Profilbillede for Momselomse
Anonym skriver:

Det er nemlig præcis det. Hvordan træffer man beslutningen? 

Elsker livet som det er nu, men ville også elske at få en mere  Synes det er svært. 

Det ene øjeblik tænker jeg : Selvfølgelig skal vi da have et barn mere   Det næste tænker jeg: Men det er jo også ret nemt efterhånden nu, og vi kan gøre mange flere ting nu end hvis der kom en lille mere 

Pladsen har vi og økonomien er også til det. Kræver en ny bil, men det ser jeg nu heller ikke som en negativ at skulle skifte 

Vi har stadig alt. Lige bortset fra kravlegården, den blev solgt. Så vil på den front være nemt 

Kan godt se, at det er lidt øv at have skilt sig af med alt, men må i ikke lade stoppe jer, hvis i ønsker en mere 

Hvor langt er i i jeres tanker, og er i enige om dem? 

Jeg er med dig hele vejen

Vi er meget enige i at være i tvivl - hvis man kan sige det? 

Jeg tror det for os handler om IKKE at beslutte at det er slut mes flere. Vi kan god li' tanken om at det måske sker.... 

Lige nu ævler vi rundt i husprojekt og ferie - vi har ikke talt om nr. 3 i lang tid. Men det kommer jo af og til. Det er en dejlig tanke at man som par skal igennem det igen

Anmeld Citér

19. november 2018

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Vi er også lidt frem og tilbage i forhold til at få nummer 3 eller ej. På de gode dage tænker jeg, at det skal vi selvfølgelig, men puha jeg synes virkelig det er hårdt bare med de to, vi har. De er så heller ikke så gamle endnu (en på 4 år og en på 20 mdr) så nr tre er ikke lige på trapperne. Men på den anden side så har tanken om en efternøler aldrig tiltalt mig. Jeg vil gerne have dem forholdsvist tæt, hvis det skal være. Dog har jeg hørt fra folk som har fået en efternøler, at de føler sig som førstegangsforældre igen, som har tid og overskud til at glæde sig, så måske er det ikke helt dumt alligevel. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.