Langvarig hoste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.363 visninger
10 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. november 2018

Anonym trådstarter

Min 3 mdr gamle baby hoster. Hun har hostet i 3 uger nu, først var det tør men dem seneste uges tid er det blevet en våd hoste. Hun har ikke feber men er lidt forkølet og spiser ikke så meget som vanlig, hun blir ammet. 

Ville I kontakte lægen eller se an ? Vil helst ikke give hende unødig medicin som jeg synes min læge ellers er meget hurtig til at udskrive 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2018

LSS

Jeg ville tage til lægen. Jeg har selv en lige knap 5 måneder gammel baby. Han har hostet i næsten 3 måneder nu, og det bliver værre og værre. Han har meget svært ved at få luft og selv når han ligger og sover så hvæser/piver/raller han. Feberen kommer og går. Jo værre hosten er blevet jo færre kræfter har han til at spise ved mig.

han har været i behandling for lungebetændelse dog uden bedring. Igår er vi startet binyrebarkhormon behandling op og så er han podet for rs virus. 

God bedring ❤️

Anmeld Citér

18. november 2018

Anonym trådstarter

142 har læst indlægget, én har svaret. Hvad synes I andre?

Virker binyrebarkbehandlingen? Kan man overhovedet gøre noget hvis det er RS virus?

Min lille pige sover godt nok dårligt her til aften 

Anmeld Citér

18. november 2018

Septemberbarn2018

Profilbillede for Septemberbarn2018
Mor til 2 dejlige piger på 6 og 15 år

Jeg synes, 3 ugers hoste lyder af meget for så lille et barn, så jeg ville kontakte lægen (og ville personligt nok endda have gjort det på et tidligere tidspunkt, men nu ved jeg også, at min læge ikke medicinerer uden grund, så jeg ville have fuld tillid til hans behandling). Om der kan gøres noget, ved jeg selvfølgelig ikke, men jeg ville have det bedre med at få det tjekket.

Anmeld Citér

18. november 2018

Bissen

Min søn blev diagnoseret med AB som 3 mdr efter langvarig hoste. Påbegyndte behandling med anfaldsmedicin og ca. En måned senere forbyggende medincin. 

Det virkede. 

Indtil det blev sommer og han fik allergisymptomer - så blussede AB op igen. 

Nu er han 2,5 og får medicin imod AB året rundt og supplerende allergi-medicin om sommeren. 

Så jeg synes du skal tage til lægen med hende. Hvis det er AB, så skal hun i behandling. 

Anmeld Citér

18. november 2018

LSS

Anonym skriver:

142 har læst indlægget, én har svaret. Hvad synes I andre?

Virker binyrebarkbehandlingen? Kan man overhovedet gøre noget hvis det er RS virus?

Min lille pige sover godt nok dårligt her til aften 

Vi er først lige startet, og min læge siger at vi først kan forvente at se virkning efter en uge. Jeg håber selvfølgelig det virker, men jeg tvivler. 

Jeg kender ikke så meget til rs virus andet end jeg har hørt om mange hvis små børn bliver indlagt pga det. Jeg tror det KAN være farligt for de helt små men jeg er ikke sikker? 

Anmeld Citér

18. november 2018

anna111

Profilbillede for anna111

Ville have taget til lægen længe før. 

Har jeg osse haft gjort mine piger havde astmatisk bronkitis og tror ikke der gik en uge da de begyndte at hoste før jeg lige fik lægen til at kikke på dem og det var jo så osse meget godt 

Anmeld Citér

18. november 2018

Anonym trådstarter

Jer med ab børn, hvad har de fået af behandling?

Anmeld Citér

18. november 2018

Bissen

Anonym skriver:

Jer med ab børn, hvad har de fået af behandling?

Flexotide 1 pust morgen og aften. 

Ved anfald ventroline efter behov - 2 pust af gangen. Max 8 gange i døgnet. 

Anmeld Citér

18. november 2018

Anonym trådstarter

Vi tager til lægen i morgen.

Jeg har en søn der døjede meget med alt muligt respiratorisk da han var lille. Og jeg har astma. .såå hjn er jo nok disponeret.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.