Hvordan fortæller jeg at jeg ikke kan arbejde der?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.614 visninger
9 svar
0 synes godt om
16. november 2018

Anonym trådstarter

Jeg er lige startet i hjemmeplejen som ufaglært og har kørt de to introdage, der var så meningen jeg skulle køre alene idag og imorgen lørdag, men allerede efter de her to første dage er jeg så stresset at jeg ikke laver andet end at græde og kan ikke sove om natten. 

Bare tanken om at køre alene idag er fuldstændig umulig for mig, har slet ikke forstået systemerne de kører med og det så forvirrende det hele. 

Ud over det så har vores børne passere meldt ud de ikke kan tage ungerne idag og fremover da de selv har jobs at passe. (jeg kører aftenvagt og møder 15.00, min mand er først hjemme klokken 18.00, sfo lukker 17.00 og børnehaven 17.30).

Hvordan fortæller jeg det pænt i telefonen til min nye chef?? Har simpelthen så dårlig samvittighed, men kan ikke få det til at fungere overhovedet, hverken psykisk eller fysisk.

Har aldrig stået i denne situationen før. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2018

Camillos

Anonym skriver:

Jeg er lige startet i hjemmeplejen som ufaglært og har kørt de to introdage, der var så meningen jeg skulle køre alene idag og imorgen lørdag, men allerede efter de her to første dage er jeg så stresset at jeg ikke laver andet end at græde og kan ikke sove om natten. 

Bare tanken om at køre alene idag er fuldstændig umulig for mig, har slet ikke forstået systemerne de kører med og det så forvirrende det hele. 

Ud over det så har vores børne passere meldt ud de ikke kan tage ungerne idag og fremover da de selv har jobs at passe. (jeg kører aftenvagt og møder 15.00, min mand er først hjemme klokken 18.00, sfo lukker 17.00 og børnehaven 17.30).

Hvordan fortæller jeg det pænt i telefonen til min nye chef?? Har simpelthen så dårlig samvittighed, men kan ikke få det til at fungere overhovedet, hverken psykisk eller fysisk.

Åh ha... Den er ikke rar... I må få styr på hjemmefronten med børne pasningen, kunne din mand ikke gå lidt før fra arbejde indtil i har fået styr på den del? 

Du ringer til ledelsen eller tager afsted og fortæller præcis hvordan du har det.. 2 dages intro er altså for lidt.. Ville forlange en uge.. Det er mennesker vi har med at gøre.. Sig du ikke føler dig sikker i tingene.  

Anmeld Citér

16. november 2018

Momselomse

Profilbillede for Momselomse
Anonym skriver:

Puha! Det lyder ikke rart!

Du bliver simpethen bare nødt til at fortælle dem, hvordan du har det. Jeg ser der er to sider af sagen: en ift. Børnepasning og så ift. At du ikke føler dig ordentlig kørt ind i rutiner og strukturer. Tænk på dig selv, vil du virkelig gerne dette job? Ellers må du sige fra, og finde børnepasning så den del er på plads til dit næste job. 

Pøj pøj med det hele

Anmeld Citér

16. november 2018

Anonym trådstarter

Tusind tak for jeres svar. Jeg ringer om 10 min når gruppelederen er mødt ind og siger det ikke går. Har grædt hele morgenen, 2 dages intro er nemlig meget for lidt.

Jeg skulle aldrig have meldt mig som vikar i sundhedssektoren, det alt for stressede. Tager dælme hatten af for dem der kan klare det hver dag. 

Anmeld Citér

16. november 2018

Camillos

Anonym skriver:

Tusind tak for jeres svar. Jeg ringer om 10 min når gruppelederen er mødt ind og siger det ikke går. Har grædt hele morgenen, 2 dages intro er nemlig meget for lidt.

Jeg skulle aldrig have meldt mig som vikar i sundhedssektoren, det alt for stressede. Tager dælme hatten af for dem der kan klare det hver dag. 

Hvordan gik samtalen med gruppeledern? 

Anmeld Citér

16. november 2018

Tin

Profilbillede for Tin
Anonym skriver:

Jeg har virkelig ondt af dig, for det der, DET  er bare ikke i orden. Du har aldrig prøvet det før, og så byder de dig velkommen med kun 2 dage som føl!

Jeg håber virkelig at du får sagt fra. Enten får længere oplæringstid,  eller at du helt melder ud, at du ikke kan få det passet ind i dit liv med alt det stress. 

Det er et sindssygt hårdt erhverv, både psykisk og fysisk. Det er ikke bare ,at drikke kaffe og hygge. Det er stressende som bare pokker. Og man er på, fra man møder til man går hjem- MEN dine borgere har krav på god og omsorgsfuld pleje, derfor skylder du ikke bare dig selv, men bestemt også dine borgere at få sagt fra i tide.

Pøj pøj med det

Anmeld Citér

18. november 2018

Anonym trådstarter

Tusind tak for jeres respons. 

Jeg ringede samme formiddag til lederen derude og lagde kortene på bordet. Hendes respons var "ja Sådan er det, sletter dig med det samme." så det var en kort visit i hjemmeplejen, men puha er flov over hvor lettet jeg er over det slut.

To dage til at lærer det hele er alt alt ALT for lidt.

Til alle ansatte i hjemmeplejen, hvor er i seje og hold op hvor jeg beundre jeres arbejde og indsats hver dag. Så  godt gået 

Anmeld Citér

18. november 2018

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Jeg ringede samme formiddag til lederen derude og lagde kortene på bordet. Hendes respons var "ja Sådan er det, sletter dig med det samme." så det var en kort visit i hjemmeplejen, men puha er flov over hvor lettet jeg er over det slut.

Til alle ansatte i hjemmeplejen, hvor er i seje og hold op hvor jeg beundre jeres arbejde og indsats hver dag. Så  godt gået 

Jeg er fuldstændig chokeret over at du kun fik 2 dage som føl! Det er bare overhovedet ikke ok!

Jeg var føl de første 3-4 dage og derefter fik jeg et par dage hvor jeg havde enkelte besøg alene og var føl for resten. Og derudover skulle jeg også på 2 kurser ret hurtigt. Og så følte jeg at jeg ringede til hovedtelefonen konstant den første tid jeg kørte selv. 

Men altså det er da trods alt godt at du så blev afsluttet når det ikke kunne være anderledes. Håber du finder noget andet der passer bedre til dig og din familie

Anmeld Citér

18. november 2018

Camillos

Anonym skriver:

Det er desværre et presset miljø  godt du fik stoppet det når det ikke kunne gøres anderledes. 

Anmeld Citér

18. november 2018

årgang84

Profilbillede for årgang84

Lige et god råd . 

2 dage er for at snuse og geografisk få lidt forståelse for området . Systemer skifter ofte, selv faste og gamle garvede kan ikke alt til finger spidserne.  Det system mæssige kommer stille og roligt efter 12 måneder lære jeg stadig pga vores er ikke udviklet færdigt så ingen er professor.  

Aften ville jeg sige er for hektisk.  Dag er også travl til tider men ikke så mange adresse skift.

Søg kun job hvor i selv kan få daglig dagen til at glide.  

Prøv evt at søg ud igennem kommunen og prøv de ugers betalte praktik.  

Sidst men ikke mindst.  Dan dit eget blik af faget og lad dig ikke blive farvet af kolleger ( som er små stresset) medier m.m 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.